PDA

Vis full versjon : pusse ned og klargjøre bilen til lakkering



cossykiller
02/07/10, 18:16
har en 240 som skal leveres inn til lakkering, har fått pris på mellom 5-10laken + lakken. Detter er hvis jeg pusser den ned selv, skal rustsveise det som er av rust også, men hvor mye skal jeg pusse ned karosseriet? holder det med å bruke negerkuse på hele bilen, skal jeg våtpusse? hvor grovt papir ?

kermitt
02/07/10, 19:32
du skal kun matte ned om det ikke er en skade som må utbedres. IKKE bruk negerkuse, for alle del.
jeg bruker å matte ned litt grovt først med 400 tørt, da ser du godt hvor det må sparkles. så når alt er sparkla og det er pusset ned tar jeg å våtsliper hele bilen med 600 og tilslutt 800. husk også på at selv om du ikke kjenner noen sprekker, bulker osv. så ser du dem selv etter lakken er på så vær nøye.

cossykiller
02/07/10, 19:37
ja, har en kompis av meg som jobber på Bavaria som oppretter, så tenkte han kunne få se på den etter jeg har pussa den ned, men hva bør jeg legge over rusta etter den er sveisa? regner med at du ser fortere ting med metallic lakk enn vanlig lakk også ?

rogern
04/07/10, 01:27
forhåpentligvis er det ikke noe rust etter du har sveisa :p

der man har sveisa må man jo på med noe grunning.
her er det haugevis av typer grunning som blir nevnt. hvis du kjenner en oppretter/lakkere så vet nok han hva du bør bruke.
har brukt "rødgrunning" og 2k epoksy på min egen bil.
grunninger på sprayboks er sjelden noe særlig.