PDA

Vis full versjon : Problemer etter å ha fjernet Katalysator!



Skullshot7777
04/10/15, 21:25
Har hatt JT 3" eksos på bilen hele tiden, men det var så opprusta så jeg fikk tak i ett identisk ett brukt, med en stor forskjell - katalysatoren var byttet ut med strakt rør. Jeg trodde ikke dette skulle ha noen betydning, men der tok jeg feil. Da jeg startet bilen kom først å fremst lampa som indikerer feil på motorelektronikk frem, deretter begynte den å fjuske for så å kvele seg. Jeg kan kjøre den, men turbotrykket går ikke opp, og den er generelt rar å kjøre.
Jeg burde sikkert tenkt meg at det ble annerledes motstand når kat'en var borte, men hadde håpet på et bedre resultat.

Er det noe man kan gjøre for å fikse dette, eller må jeg sette på igjen katalysatoren?

HansOla
04/10/15, 21:42
Satt lambdasonden i katalysatoren på ditt gamle anlegg? I såfall, har du husket å montere den igjen? :P

Skullshot7777
04/10/15, 21:55
Satt lambdasonden i katalysatoren på ditt gamle anlegg? I såfall, har du husket å montere den igjen? :P

Lanmdasonden satt på akkurat samme plass på det nye og det gamle. dvs før Katalysatoren, (på downpipen)
den sitter montert ja..

HansOla
04/10/15, 21:59
Hørtes merkelig ut... Mulighet for å lese ut feilkoder? Løsningen er nok å få gjort det, og ta det derfra

Skullshot7777
04/10/15, 22:13
Sjekket lambda kobling og luftmengdemåleren, det viste seg at den ikke sto skikkelig i, så nå går den som normalt igjen [emoji4][emoji4] takk for kjappe svar uansett[emoji106]