PDA

Vis full versjon : ulyd multireim xc 70 d5 2007 p2 modell



Runis
04/10/15, 17:54
Hei,sliter med å lokalisere en ulyd som spesielt er hørbar ved kald motor på kona sin xc 70.Lokalisert denn til multireima, å fikk et tips om frihjulet på dynamoen.Byttet dette ihelga,men lyden er der fortsatt.Vansklig å beskrive lyden,men det høres ut som noe er tørteller går tørt.tatt av reima fler ganger å kjennt på stramme hjul,løpehjul.ingen spesiell varmgang i noen av dem,å går lett rundt.Noen som har noen tips her,evt servopumpe.kan nevnes at det ble byttet regreim på bilen for ca 1mnd siden.

Morgis
04/10/15, 18:34
bruk lytterør

billit
04/10/15, 19:14
Jeg hadde det samme på min -05 V70 D5. Ulyden ble borte ved bytte av selve multireimen.

Kim

Runis
04/10/15, 20:30
ok,da skal jeg prøve å bytte denn også.hater ulyder

eab
04/10/15, 21:07
Ulyden i min 02 d5 ble borte da løpehjulet ramlet av (!) under kjøring...

Hørtes best ved kald motor og kunne minne om en svak hvinelyd

teo
29/11/15, 00:06
har samme problem på min men lokalisert det til servopumpa :)

Runis
29/11/15, 18:58
oki,hvordan kom du fram til det,byttet multireimen på våres å det ble noe bedre,men ikke helt kvitt problemet.

sandal
06/12/15, 16:26
Fikk det samme på min også eg har bare sprayet middel i mellom hjulet funker så fjell!
Har du hatt motorvaske på den?
Kan prøve og spraye WD40 eller noe annet

jerognal
06/12/15, 21:01
Strammehjul og løpehjul multireim er mitt tips. Selv om hjulene går lett rundt kan de være nummeret før de ramler av...... Var slik på min. Er det sideveis slark? Romlelyd når du snurrer hjulet? Det er det du må sjekke.
Et tips. Du trenger ikke kjøpe nye strammer til multireim. Kjøp 2x løpehjul. Samme hjulet på strammeren som løpehjulet. Strammeren koster noen kroner og ryker sjelden.

245 V8
08/12/15, 00:43
Er ulikt stramme og løpehjul på 2gen D5 motoren :) kjøp et sett med multireim, billigest det :) kan også vere clutchen på ac kompressoren som har ulyd i lageret. Har byttet noken slike også.

Svirre
08/12/15, 01:11
Jeg også holder en knapp på stramme/løpehjulet. De hjul som går på lager skal IKKE spinne så lett rundt at de fortsetter å spinne lenge etter at du har sluppet hjulet. Da er det såpass god klaring i lageret at det kan skape lyder ved forskjellige temparaturer. Samme gjelder med andre lagre som f.eks. hjullagre.