PDA

Vis full versjon : Full av vann i gulvet på førerside etter regnvær



eab
04/10/15, 16:02
Hei

Dette gjelder en 89modell 740 sedan uten takluke. Den har nå stått ca ei uke utendørs og det har regnet ganske bra noen dager.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18246351/740/DSC_0314.JPGhttps://dl.dropboxusercontent.com/u/18246351/740/DSC_0316.JPG

Alt dette har altså kommet inn mens bilen har stått ubrukt. Er det flere ting enn drenering fra varmeapparat og rundt bakluka som er verdt å sjekke?

samaron
04/10/15, 16:21
Drenering av varmeapparat er jo på passasjersiden. Ville vel tro det hadde blitt vått der i så fall. Hvis bilen har stått i litt helling, så kan det jo så klart ha rent over på andre siden. Ville sjekket mansjetten til kabelinnføringen som går til døren. Hos meg ble passasjersiden full av vann etter et verksted glemte å sette den på plass. Kan også være verdt å sjekke om vinduene faktisk er helt lukket, skal ikke rare glipen til før det kommer vann inn.

Når du skal tørke dette så må du ta ut teppene. Hvis ikke noen andre har fjernet den, så er det en gummimatte under teppet igjen som er til støydemping. Samler seg mye under den som ikke tørker opp med mindre du tar den vekk.

eab
04/10/15, 16:26
Ja, teppet og alt under skal ut. Vindu har vært lukket og bilen har stått parkert tilnærmet flatt. Er det ikke drenering på begge sider framme under plata som dekker til viskermotor/stag?

Taktrekk, baksete og passasjerside er helt tørt. Kun førersiden som er problem

samaron
04/10/15, 22:15
Er også en drenering som går fra innsiden av bilen og inn i motorrom på passasjersiden. Slangen er koblet til bunn på viftesiden av varmeapparatet. Ville sjekket kabelen som går mellom dør og bil, kan hende det kommer vann inn der også. Er vanskelig å finne feilen. Beste er å tørke opp og finne frem hageslangen og spyle bilen godt flere steder, gjerne over lengre tid. Forhåpentligvis finner du et sted hvor vannet trenger inn.

Daruu
05/10/15, 00:24
Sjekk skjøten mellom innerskjerm/motorrom/gulvet inni bilen.
Kan fort være høl der....

HansOla
05/10/15, 21:20
Slik er 740'n til bestefar min også... Satser på at det er ruta som lekker der, for bilen er rust -og feilfri ellers..! Sjekka rundt frontruta?

Espein
15/10/15, 22:13
Ta av plastdeksel på venstre side av clutchpedal. Sitter ett plastikkdeksel/luke bak der som er utett tenker jeg. Da renner det inn vann der. Fordi vannet som renner ned på venstre side av motorrom/ved vindusvisker renner forbi dette dekselet.. Hadde samme problem på en 740 bare på passasjersiden en gang.

Runar
15/10/15, 23:16
Sjekk også gummitetning på kabelnett som går ut til motorrommet, der lakk det på min.
Tok litt tid før jeg fant det ut.

Brisendal
16/10/15, 21:52
På min 245 begynte det etter 27 år å lekke kraftig i skjøten mellom torpedovegg, framskjerm og frontruteramma. Det ble sandblåst så godt det gikk og behandlet med owatrol før jeg tettet med et tykt lag slipegrunning og lakk :p 7 år senere og det er fortsatt like tett og fint.

Ville gitt bilen en real omgang med hageslangen på førersiden når du likevel har tepper og deksler ute, da kan det være lettere å se hvor det kommer inn.

mathiasa96
20/10/15, 19:56
Hadde lekkasje i gjennomføringen for panser vaieren på 940'n, er vel likt på 740. Var rustet hull på undersiden av gummien der.