Vis full versjon : 2førr10's 97' V70 AWD
De vet og ta vare på kundene og få de til og handle igjen sist fikk jeg også en fremmed sjokolade husker ikke hvilken men gamlingen fikk den er litt kresen på sjokolade hehe.
Jeg vet ikke helt hvordan kvaliteten på Professional Parts Sweden sine deler er men er sikkert helt greit som du sier:)
Mhm. Pro Parts Sweden funker fint! Det er økonomi ettermarkeds-deler for å oversette det fra engelsk [emoji14]
La oss si fordelerlokk til V70 fra Bosch, da snakker vi rundt 700kr, mens derimot Pro Parts Swe; ca 250kr. Det er deler som funker, men kommer helt an på hvilken del, ikke alle deler som lønner seg å velge av økonomi. Jeg ville ikke kjøpt PPS som jeg forkorter det til om det skulle vært simringer, vannpumpe, motorfester osv.
Og spesiellt på hvitblokk, rødblokka er ikke kresen på om det ikke er fordelerlokk fra bosch.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg har ingen erfaring med Pro Parts Sweden annet enn en nylig innkjøpt vindusvisker deler motor/stag så jeg kan ikke si noe om kvaliteten.
Men jeg foretrekker og kjøpe deler jeg kjenner til og vet fungerer som eks Bosch på deler som er viktige og som kan gjøre at bilen slutter og fungere da jeg er veldig avhengig av bilen og kjører mye på lange øde strekninger med dårlig eller ingen telefon dekning så vil helst unngå motorstopp på bilen:)
Ble noen runder på isen i dag, på et stort vann. V70n med 4hjuls og sofa med ski på slep. 2. Gir og 3-4 omdreininger, dro godt på.
Hadde ikke hjelm og visir så satt ikke i sofaen.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Fikk dere tatt noen bilder/filmet det der høres jo sykt morsomt ut:)
Fikk dere tatt noen bilder/filmet det der høres jo sykt morsomt ut:)Noen bilderhttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/17.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/18.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Snapchat, ta opp, lagre og sendehttp://cloud.tapatalk.com/s/5a9ad9eef09e5/Snapchat-1163951001.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5a9ad9c5719fc/Snapchat-1902992462.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5a9ada5b2c208/Snapchat-1326064448.mp4http://cloud.tapatalk.com/s/5a9ada20ecb80/Snapchat-1053203515.mp4
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Utpå isen idag igjen. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/83.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/84.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Liten snutthttp://cloud.tapatalk.com/s/5aa3fb8104536/Snapchat-2073277567.mp4
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Har litt dissing/svingning opp og ned på turtall av og til, ved veikryss og når en skal ta løst. Så turtallet danser litt opp og ned før det stabiliserer seg.
Er dette gåen tomgangsregulator? Eneste tingen jeg kan komme på, eller kan det være andre ting?
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
På min gikk tomgangsmotor nylig i stykker og symptomene der var at bilen fusket kraftig på lave turtall under kjøring og var rykete og at turtallet ikke ble regulert på tomgang og til slutt så ville ikke bilen starte da hadde den gått helt i stykker og motor fikk ikke luft. Men jeg kan ikke nok til og si om disse problemene du har skyldes denne falsk luft kan også kanskje være årsak?
På min gikk tomgangsmotor nylig i stykker og symptomene der var at bilen fusket kraftig på lave turtall under kjøring og var rykete og at turtallet ikke ble regulert på tomgang og til slutt så ville ikke bilen starte da hadde den gått helt i stykker og motor fikk ikke luft. Men jeg kan ikke nok til og si om disse problemene du har skyldes denne falsk luft kan også kanskje være årsak?
På min gikk tomgangsmotor nylig i stykker og symptomene der var at bilen fusket kraftig på lave turtall under kjøring og var rykete og at turtallet ikke ble regulert på tomgang og til slutt så ville ikke bilen starte da hadde den gått helt i stykker og motor fikk ikke luft. Men jeg kan ikke nok til og si om disse problemene du har skyldes denne falsk luft kan også kanskje være årsak?
Hmm okei, virker som din var i en verre tilstand enn min. For min jevner ut etter litt, ikke sånn at den dauer eller er tungstarta. Bare gynger opp og ned på turtall ved veikryss, når en skal ta løst og spesiellt når jeg rygger sakte.
Men tenker at det heller er en tempsensor eller noe.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Har litt dissing/svingning opp og ned på turtall av og til, ved veikryss og når en skal ta løst. Så turtallet danser litt opp og ned før det stabiliserer seg.
Er dette gåen tomgangsregulator? Eneste tingen jeg kan komme på, eller kan det være andre ting?
Sent fra min SM-G930F via TapatalkRens tomgangsregulatoren. Helt standard på disse bilene. På den ene 850en min så tulla tomgangsregulatoren så fælt at bilen kvelte seg så fort du satte den i fri. Det holdt å rense regulatoren. Gjør det hver gang jeg kjøper en ny volvo med rødblokk eller hvitblokk
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Rens tomgangsregulatoren. Helt standard på disse bilene. På den ene 850en min så tulla tomgangsregulatoren så fælt at bilen kvelte seg så fort du satte den i fri. Det holdt å rense regulatoren. Gjør det hver gang jeg kjøper en ny volvo med rødblokk eller hvitblokk
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Najs! Will do!
Bare blås igjennom med wd40 eller? La det renne igjennom inn og utgang? Eller brake cleaner/motorvask?
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Najs! Will do!
Bare blås igjennom med wd40 eller? La det renne igjennom inn og utgang? Eller brake cleaner/motorvask?
Sent fra min SM-G930F via TapatalkWd40 eller brake cleaner funker bra. Bare spray inn og blås igjennom med trykkluft [emoji106]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Fikk tatt ut drivakselen på passasjer side.
Og fikk hjelp til å få av knuten på lokale verksted. Hadde jeg visst knuten kom av så lett, så hadde jeg gjort det sjøl. For akkurat den mekanikeren begynnte å slå på knuten uten å utvide låseklipsen, noe jeg hadde fortalt han. Når han endelig fannt en låsering tang og prøvde med den så glei knuten av som smelta smør.
Forventa at vi måtte slå mens klipsen ble utvida, men så lett var det visst.
Jeg strevde sånn med da jeg skulle ha av knuten på førerside at jeg såg på passasjer side knuten som like venskelig, neste gang da prøver jeg selv. :phttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/125.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/126.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Nesten klar for montering igjen :)http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/133.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/134.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ja, forlenger livet på knuten :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Da er alt på plass igjen :)
Volvo mekaniker hjalp meg å stramme klemmene når jeg var innom på vei hjem fra jobb :)
Bilde har jeg ikke men det er ikke så mye å ta bilde av [emoji14]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Thorvaldsen
15/03/18, 12:21
Greit å få i orden slikt som dette. Virker jo til å være overkommelig jobb å bytte disse mansjettene selv slik du beskriver det i alle fall. Burde ha byttet mine snart også ser jeg.. Er det noe spesielt verktøy en trenger for å få disse låseklipsene til mansjettene av og på?:)
Greit å få i orden slikt som dette. Virker jo til å være overkommelig jobb å bytte disse mansjettene selv slik du beskriver det i alle fall. Burde ha byttet mine snart også ser jeg.. Er det noe spesielt verktøy en trenger for å få disse låseklipsene til mansjettene av og på?:)Veldig greit å ha dette i orden, hvertfall i lengre periode og hvertfall på vinterstid. Ja gankse rett frem, før jeg bytta førerside visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle ta meg frem, men fannt 'how to' på youtube av RobertDIY. Bestillte kit fra vparts til begge sider, neste gang som jeg håer blir om lenge, eller en annen volvo så får jeg prøve en annen leverandør. Har ikke sagt at professional parts sweden ikke har dårlige deler men det er ikke det samme som OEM.
Uansett, du trenger en 36mm kraftpipe, kjøpte min på tema med overgang siden dette er større en 1/2". Og et langt stålrør til å tre på latmannsarmen. Gjør det samme som hjulbolter når dekket står på bakken og bryt løs den store 36mm mutteren.
Jeg demonterte calipter, calipter brakett, bremseskive, og de 2 boltene som holder hele huset med hjullagert fast i støtdemper, endeledd, bærearm og stabilistator stag rørte jeg ikke.
Da skal du klare å lirke hele akselen med knute ut. På passasjerside må du skru ut bøylen som holder lageret i akselen lenger inn mot girkassen da denne akselen er mye lenger.
Når det gjelder knuten så sitter det en låsering som må ekspanderes for at knuten skal komme av akselen. På førersiden holdt jeg på i over 1- 1,5 time å prøve å få av knuten. Prøvde med flere ting, spisstenger, låsering tang, flatjern samtidig som jeg slo på med hammer. MEN jeg hadde bare snekker hammer og en skrustikke som skulle ha vert litt tyngre og bolta fast. Selv med hjelp fra nabo for å ekspandere ringen og meg til å slå, så var det ingen tegn til at den flyttet seg. Til slutt ga jeg opp og tok med meg akselen til verksted og der greide 2 mekanikere å slå den av, for de tok det ca. 5 min og det kostet meg ingen ting :)
Passasjer siden glei rett av når man ekspanderte låseringen.
Overhalingen er easy peasy, fjærn gammel mansjekk, trekk den av eller skjer den av, demonter knuten og få ut alle 8 delene, en ring, kryss eller hva jeg skal kalle det som ballene ligger i, og 6stk baller. Så bare dynk det i kraftvask og rens absolutt alt, monter knuten og sprut inn nytt fett i hele knuten og tre på mansjetten. Så klemmer du på klemmene, her brukes en tilegnet tang for å klemme på igjen sånne klemmer, er så skjeldent jeg bruker sånne klemmer at jrg ikke har kjøpt slik tang selv, har ikke du heller så spør pent på et verksted så gjør de nok det for deg. :)
Noe annet du lurer på som jeg har glemt å nevne så bare spør i vei :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Glemte å nevne ABS sensoren, den bør man koble fra.
Bilde av kraftpipa, latmansarm og stålrør.
Bytta lambda fremme i ettermiddag, hadde ikke lambdanøkkel men lagde eget verktøy. Gammel lambda og atmostfære/map sensor jeg ikke vet navnet på eller hva hensikt den gjør.. men den er bytta nå.
Leste feilkoder med blåtann scanneren min. Fikk samme feil som før, samme kode jeg hadde inne hos Volvo og de leste av med Vadis. De henviste til utetemp måler som jeg fikk delenummer på og bestillte den. Den er bytta nå (ikke den jeg bytta nå, bytta tidligere, denne sitter i tåkelys grillen), men har fortsatt samme feilen.
Som sagt, har nå bytta 02 sensor fremme og den Map/atmosfæretrykkgiveren som sitter ved spylerveskepåfyllinga.
P1200 forsvant, men sitter fortsatt igjen med P0112. Scannet, sletta, komt tilbake, scanna, sletta igjen og kom tilbake igjen.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/147.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/148.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/149.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/150.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Thorvaldsen
16/03/18, 00:05
Veldig greit å ha dette i orden, hvertfall i lengre periode og hvertfall på vinterstid. Ja gankse rett frem, før jeg bytta førerside visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle ta meg frem, men fannt 'how to' på youtube av RobertDIY. Bestillte kit fra vparts til begge sider, neste gang som jeg håer blir om lenge, eller en annen volvo så får jeg prøve en annen leverandør. Har ikke sagt at professional parts sweden ikke har dårlige deler men det er ikke det samme som OEM.
Uansett, du trenger en 36mm kraftpipe, kjøpte min på tema med overgang siden dette er større en 1/2". Og et langt stålrør til å tre på latmannsarmen. Gjør det samme som hjulbolter når dekket står på bakken og bryt løs den store 36mm mutteren.
Jeg demonterte calipter, calipter brakett, bremseskive, og de 2 boltene som holder hele huset med hjullagert fast i støtdemper, endeledd, bærearm og stabilistator stag rørte jeg ikke.
Da skal du klare å lirke hele akselen med knute ut. På passasjerside må du skru ut bøylen som holder lageret i akselen lenger inn mot girkassen da denne akselen er mye lenger.
Når det gjelder knuten så sitter det en låsering som må ekspanderes for at knuten skal komme av akselen. På førersiden holdt jeg på i over 1- 1,5 time å prøve å få av knuten. Prøvde med flere ting, spisstenger, låsering tang, flatjern samtidig som jeg slo på med hammer. MEN jeg hadde bare snekker hammer og en skrustikke som skulle ha vert litt tyngre og bolta fast. Selv med hjelp fra nabo for å ekspandere ringen og meg til å slå, så var det ingen tegn til at den flyttet seg. Til slutt ga jeg opp og tok med meg akselen til verksted og der greide 2 mekanikere å slå den av, for de tok det ca. 5 min og det kostet meg ingen ting :)
Passasjer siden glei rett av når man ekspanderte låseringen.
Overhalingen er easy peasy, fjærn gammel mansjekk, trekk den av eller skjer den av, demonter knuten og få ut alle 8 delene, en ring, kryss eller hva jeg skal kalle det som ballene ligger i, og 6stk baller. Så bare dynk det i kraftvask og rens absolutt alt, monter knuten og sprut inn nytt fett i hele knuten og tre på mansjetten. Så klemmer du på klemmene, her brukes en tilegnet tang for å klemme på igjen sånne klemmer, er så skjeldent jeg bruker sånne klemmer at jrg ikke har kjøpt slik tang selv, har ikke du heller så spør pent på et verksted så gjør de nok det for deg. :)
Noe annet du lurer på som jeg har glemt å nevne så bare spør i vei :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Det var godt forklart, takk for det:)
Som du nevner også, RobertDIY har masse flotte filmer å se på i tilfeller som dette. Gjør mesteparten selv, men må si jeg har vært kritisk til dette. Ser nå ut til å være en grei allikevel fiks da:D
Det var godt forklart, takk for det:)
Som du nevner også, RobertDIY har masse flotte filmer å se på i tilfeller som dette. Gjør mesteparten selv, men må si jeg har vært kritisk til dette. Ser nå ut til å være en grei allikevel fiks da:DEr ikke så mye som kan gå feil, ganske enkel jobb. :)
RobertDIY har vert til stor hjelp flere ganger :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/158.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/159.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/160.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/161.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/162.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/163.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Liten småfix i dag [emoji846]
Flytta 3,5mm minijacken fra hanskerommet til til oppbevaringen under armlenet :) bedre tilgang der både for fører og passasjer.
Litt rar/jalla/morsom igjennomgang men kan alltid skaffe et nytt deksel og gjør det på en annen måte ☺http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/313.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/314.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
PG-nippel <3
Skulle nesten tru du er elektriker:D
PG-nippel <3
Skulle nesten tru du er elektriker:DYesh! The very best best <3
Tenk om jeg er det da? [emoji848]
Den var litt i største laget, for ble ikke så tigth tetting, og så er jo kabelen oval..
Vurderte membrannippel med de har lett for å hoppe ut av sporet.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Du vil jo ikke ha godt hold på nippelen, da får du jo ikke justert noe. Bruk den som en krage der pluggen ikke kan forsvinne nedi, og trekk ut kabel når du trenger det.
Du vil jo ikke ha godt hold på nippelen, da får du jo ikke justert noe. Bruk den som en krage der pluggen ikke kan forsvinne nedi, og trekk ut kabel når du trenger det.Du mener trekke ut kabelen ut av nippelen når jeg trenger den? Ja men det gjør den nå, den er som en krage. Vil ikke forsvinne nedi der. Som du er på bildet så er det max lengde på kabelen, den når ikke lenger siden den går i midtkonsollen forbi handbrekk, girstang, myntholder osv til SC uniten. Jeg må uansett skøyte kabelen med en ny kabel.
For tiden bruker jeg en female -female minijack adapter og en minijack hann - hann kabel etter det som går til mobilen, tenkte å få meg en sånn snelle med fjær i som man kan trekke ut så mye en trenger og så trekke i kabelen så den ruller tilbake inn i snella si igjen når den ligger i hanskerommet. For nå ligger det ca. 1meter med kveilet minijack kabel under armlenet.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
De snellene tåler ikke mye juling, så tipper den løsninga der lever lengre. Får jo bluetooth til minijack-adaptere, så kan jacken bare ligge under konsollen der.
De snellene tåler ikke mye juling, så tipper den løsninga der lever lengre. Får jo bluetooth til minijack-adaptere, så kan jacken bare ligge under konsollen der.Nei det er sannt det. De er tynne og fjær/rullesystemet kan gå i stykker. Blåtann? Jammen auxen min er jo lodda inn på kassettspilleren, får vel ikke blåtann igjenmom minijack?
En annen løsning hadde vert å hatt female minijack der jeg hadde har den pg nippelen.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Joda, får bluetoothmodul med minijack-utgang.
.
Er det lett å installere cruice control på min bil?
Om jeg tar en fra en likedan bil?
Må jeg ha ny bensin/tenningshjerne?
https://www.finn.no/116617297
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Skal vera ein tråd om det her på forumet, var visst ganske enkelt
Skal vera ein tråd om det her på forumet, var visst ganske enkeltKult. Jeg får sjekke i den om jeg finner den.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Skal vel ikke trenge ny hjerne, med mekanisk gasspjeld er cruisecontrolen vakuumstyrt på gasspedalen.
Skal vel ikke trenge ny hjerne, med mekanisk gasspjeld er cruisecontrolen vakuumstyrt på gasspedalen.Nei, var det jeg tvilte på.
Men er vel en sånn mindre hjerne?? Bare en sånn liten boks liksom.
Ja skjønner den, mekanisk gassjpeld og manuell. Ser SCstyling har brukt komplett cruice control, men jeg skjønner ikke forskjellen på den som er til 1500kr og den til 2500kr.
Egentlig er det litt for luksus med CC[emoji28]
Til vanlig vil jeg nok ikke komme til å få bruk for det så mye, men på lange turer til Sverige eller lignende er det fint å ha [emoji846]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Link de to setene, så tar jeg en titt.
http://www.scstyling.no/cruisekontrollkit-svc70-p-10364-c-5536.aspx
http://www.scstyling.no/cruisekontrollkit-svc70-p-12322-c-5536.aspx
Med samme bilde og dønn lik info er det ikke lett. Kan spekulere i at den ene har høyere kilometer enn den andre.
Med samme bilde og dønn lik info er det ikke lett. Kan spekulere i at den ene har høyere kilometer enn den andre.Ja.. det er jo samme bilde og lik tekst. Får spørre om jeg tenker å handle. Finner vel noe mer å kjøpe fra han.
Nye deler handler jeg heller rett fra Volvo med 15% rabatt.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Det var bare å sette utetemp føleren i den blå pluggen, lese koder og slette.. så forsvant feilkoden. Å overse den lille pluggen der..http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/60.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
På lengre sikt må jeg ha nye vinterdekk og da vil jeg ha nye felger, ønsker da Volvo felger.
På vinterdekk er det vel greit å ha litt mer profil? altså felger som er 15 eller 16 tommer?
De som sitter på nå er 16 og virker grei, men felgene er stygge.
Synes sånne "850 turbo" felger er pen, det finnes flere av de har jeg sett og denne er 16.
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/111.jpg
Faller kanskje ikke i smak hos andre men jeg liker også disse 15 tomms felgene.
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/112.jpg
Noen på forumet som har disse eller andre Volvo felger? Fikk en ide om å kombinere handel av nye felger når jeg skal på et av treffene på Våler eller Gøteborg.
Dukker nesten aldri opp pene alu felger her i området.
Jeg hadde Columba (de femeika) på AWDen min, husker ikke dekkdim. Uansett, de er stødige felger som tåler juling. Lakkskader blir det på de fleste felger, du kan jo lakke de opp, eksempelvis med Foliatec felgkit, sitter bra, masse farger og superenkelt å legge.
De er fine di Columba felgene ja :) Ja, det blir vel lakkskader på fleste felger, mine er det, men i tillegg så har de stygge sår i kanten. Har heller ikke koppen som sitter over hjulboltene.
Får bare følge med til det dukker opp noe, ikke noe hast ennå :)
Da har jeg etterspurt felger og 2 forskjellige som ett sett hver som kan falle i smak.
De som jeg ikke vet navn på virker penest med tanke på skade, men colombia er tøffere/penere.
Men igjen så har colombia felgene noen småriper her og der.
Hva tenker dere passer best?http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/203.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/204.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Hvilke liker du best? Finnes hundre forskjellige meninger her, viktigste er at du liker de. Jeg ville gått for Columba.
Hvilke liker du best? Finnes hundre forskjellige meninger her, viktigste er at du liker de. Jeg ville gått for Columba.Ja viktigest at jeg liker de :)
Har mest lyst på Columba selv :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
På V70 skal man vel egentlig ha Perfo?
Viktigste er at du velger de felgene du har lyst på og ikke bryr deg om hva andre mener. De nye sommerhjulene til min er det sikkert flere som ikke liker men jeg liker de og det er alt som betyr noe.:)
På V70 skal man vel egentlig ha Perfo?Googla de nå, nesten samme felgen bare denne kom på V70? :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
volvoRsport
15/04/18, 10:31
Googla de nå, nesten samme felgen bare denne kom på V70? :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Litt annen utforming på eikene, samt at Perfo går over 302mm bremser noe Columba ikke gjør.
Litt annen utforming på eikene, samt at Perfo går over 302mm bremser noe Columba ikke gjør.302mm er det på nyere modeller eller?
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Bytta plugger og ledninger i dag.
Ble ny rotor også, ikke lokk denne gangen. Får bytte det en annen gang, så ikke så ille ut under lokket heller.
Men den nye rotoren fra vparts er rød, litt annen kobberkontakt enn den svarte, som også var handla på vparts.
De nye ledningen var mest for morro skyld, har vel aldri merket dårlig tenning, men blir ikke noe værre av nye ledninger heller. Alle klipsa knakk, de var nok sprø, og de jeg fikk av hele sprakk når jeg prøvde å putte de på de nye silikonledningene. Men de er jo tykkere også, ble strips i stendenfor, fikk samla de og de ligger ikke å toucher på toppen som de gjor uten strips.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/368.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/369.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/370.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
https://youtu.be/xWO1Oes7oJw
https://youtu.be/xWO1Oes7oJwIkke dumt.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg har blitt fortalt av forrige eier (kompis av meg) at eier før han igjen hadde montert chip. Hva slags chip har jeg ikke peiling på, men det er teipet på en chip på toppen av ecu'n.
Har aldri opna eller sett inni min v70 ecu og vet heller ikke hvordan det ser ut inni, hva slags komponenter som er hva, hva som er chip som kan byttes ut osv.
Men jeg kan bare tippe at den som er teipet på er org chip, og at det sitter en tuning chip eller hva jeg skal kalle det inne i ecu'n. Om det ikke er omvendt da.
Noen som er klokere på dette enn meg?
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/05/520.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/05/521.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ny ulje, volvo filter, castrol magnatec, filterkloa-verktøyet fra tema er verdt hver eneste krone. @321269kmhttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/268.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg posta i Hva har irritert dere idag? tråden om uhellet mitt hvor jeg klarte å punktere gummien på bremsecaliperen min bake på førerside.
Etter litt prat og innspill fra kimar og Øygard har jeg hvertfall bestemt meg for å kjøpe ny caliper.
Og siden det ser ut som ca. 25% rust eller mindre på bremseskivene bake har jeg bestemt meg for å bytte skiver og klosser i samme slengen.
Er helt strålende fornøyd med vparts så jeg kommer nok til å bestille både skiver og klosser fra de, derimot caliper vet jeg ikke ennå. Caliper bake på AWD koster 962kr, så det er litt stivt.
Så er det andre sider, som jeg ikke har fått helt oversikt på ennå, tingen er at jeg liker ikke så godt å handle fra eurodel, bildeler, reservedeler osv da de har så mange å velge mellom og det står at det vil passe AWD men på bildet så ser caliperen og helt annerledes ut.. men skal nok finne rett type.
Må bare bestille ASAP så delene kommer, "heldigvis" skal jeg ut på tur med noen kompiser til rudskogen på E30 meet. I know! I know!! feil merke, tyske hysekasser... meeen så har jeg aldri vert på drifteshow og aldri sittet på i banebil heller så skal nok overleve selv om jeg er omringet av tysk automobil..
Så for vi håpe delene kommer mens jeg er i sør Norge.
Tekst kommer! :)
Pakke fra vparts :) Litt bremsedeler når man først holder på.
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/13.jpg
Ny bremseskiver, klosser og sko montert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/14.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/9.jpg
Så slangen mellom kaliper og bremserør lot seg ikke skru fra hverandre, så måtte kappe røret og redde klipset, kuttet derfor mellom mutter på bremserør og klips/bøyle.
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/10.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/11.jpg
Røret i skøyten fikk jeg heldigvis løsnet i T-stykket som har 1 rør fremover mot forsterker og 2 ut mot hver side bake, den siden av røret som skøyter mot slange ble kappet, måtte lage meg en åpen ende på 11mm nøkkelen som jeg kunne tre over røret. T-skøyten henger i opphengs skålen med jekkfeste så ikke så mye rom å gå på uten å ødelegge de 2 andre rørene mot høyre side og fremover.
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/12.jpg
Bjelke mellom bremsepedal og førerstol, da renner ikke bremsevesken ut!
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/15.jpg
Lakkerer også skiltholderen, har et klistermerke som skal på.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/16.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/17.jpg
In The White
02/08/18, 12:40
Gott jobbat!:)
Blev snyggt med silikontändkablarna och de nya bromsarna. Tummen upp!:cool:
Gott jobbat!:)
Blev snyggt med silikontändkablarna och de nya bromsarna. Tummen upp!:cool:Tack!
Ja de varer vel lengre og gir kanskje litt bedre tenning [emoji28]
Ja bremsene bak blir bra, venter på en kompis som skal lage rør for meg så jeg kan erstatte røret, så er det bare å montere resten og lufte bremser. [emoji846]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
In The White
02/08/18, 15:36
Tack!
Ja de varer vel lengre og gir kanskje litt bedre tenning [emoji28]
Ja bremsene bak blir bra, venter på en kompis som skal lage rør for meg så jeg kan erstatte røret, så er det bare å montere resten og lufte bremser. [emoji846]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jepp! Jo jag kör också med grövre silikonkablar (Magnecor) då dom skall funka bättre
än originalet.
Ja det är alltid gott med nya bromsar. :)
Nå har V70'n vert på klimaservice hos Ålesund bil.
Satte fra meg bilen på søndagskveld, dagen etter ringte de å sa at de manglet noen pakninger for å skifte tørkefilter som jeg hadde kjøpt på forhånd. Dagen etter på tirsdag fikk jeg telefon om at bilen var ferdig.
Det var faktisk helt tomt for gass og de måtte fylle hele systemet.
Jobb 2 var å skifte multireim jeg også hadde kjøpt på forhånd.
Jobb 3. Peile og etterfylle girolje, viste seg at det manglet en liter, noe har gått til spille når jeg har byttet begge stikkaksler. Jeg har bytta olje tidligere, men så har jeg vert en luring å (kalkulert feil også) fylt på i reversbryterhullet i toppen av kassa [emoji23]
Men nå er der skikkelig AC i bilen som funker kanon! Iskald luft og varm nok luft til kommende vinter :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Nå har V70'n vert på klimaservice hos Ålesund bil.
Satte fra meg bilen på søndagskveld, dagen etter ringte de å sa at de manglet noen pakninger for å skifte tørkefilter som jeg hadde kjøpt på forhånd. Dagen etter på tirsdag fikk jeg telefon om at bilen var ferdig.
Det var faktisk helt tomt for gass og de måtte fylle hele systemet.
Jobb 2 var å skifte multireim jeg også hadde kjøpt på forhånd.
Jobb 3. Peile og etterfylle girolje, viste seg at det manglet en liter, noe har gått til spille når jeg har byttet begge stikkaksler. Jeg har bytta olje tidligere, men så har jeg vert en luring å (kalkulert feil også) fylt på i reversbryterhullet i toppen av kassa [emoji23]
Men nå er der skikkelig AC i bilen som funker kanon! Iskald luft og varm nok luft til kommende vinter :)
Sent fra min SM-G930F via TapatalkHva koster en ac-service? Skulle hatt det på s70en tror jeg.. [emoji848]
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Hva koster en ac-service? Skulle hatt det på s70en tror jeg.. [emoji848]
Sent fra min SM-G950F via TapatalkUnder 3000, det var for alle 3 jobbene.
Multireim, tørkefilter og 0,5L girolje hadde jeg kjøpt selv på forhånd.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ikke værre nei [emoji4]
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Jeg snakka med serviceteknikeren min før jeg bestillte time, fikk vite ca. 2500. Så bra deal :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Håndbrekk skoene til biltema er uduhelig!
Bytta til tema sko når jeg bytta skiver ig klosser bak. Så holdt jeg på å stramme og stramme brekket bak og foran til ingen nytte.
Bytta til pro parts sweden som er lik original. Funka fjell, stramma foran og det ble temmelig strammt og holder bilen i ro.
Uansett, helt til høyre er tema, original i midten og pro parts sweden til venstre.
Tema sine er de som gjør seg helt ulik de 2 andre, om man ser på den siden som skal monteres inntil ekspander.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/249.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Har nok strammet litt mye bak, kjenner litt vibrasjon i 80, og i tillegg var felgene bak litt varme. Har jeg rett så henger de litt på selv om brekket er helt nede.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Har nok strammet litt mye bak, kjenner litt vibrasjon i 80, og i tillegg var felgene bak litt varme. Har jeg rett så henger de litt på selv om brekket er helt nede.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Når jeg justerte mine så snurret jeg rundt bremseskiva og justerte skruen i trommelen til det begynte og henge også tok jeg skruen litt til bake til det gikk fritt fikk da justert det riktig på første forsøk :)
Når jeg justerte mine så snurret jeg rundt bremseskiva og justerte skruen i trommelen til det begynte og henge også tok jeg skruen litt til bake til det gikk fritt fikk da justert det riktig på første forsøk :)Ja sånn er det alle har fortalt men det gikk ikke med tema sine, men med pro parts sweden så er det i orden.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Starter turen mot VCCN Fabrikkstur i dag, overnatter i Oslo så jeg kan starte tidlig i morgen, da har jeg ca. 30 min kjøring til Tusenfryd.
Har vaska bilen, brennt noen cd-er med musikk til SC radioen, i tillegg har spillelister på Spotify som jeg kan hooke up mot aux :)
Sjekka alle væsker i går, olje og kjølevæske var bra, men litt lite servo olje, så bør fylle på litt rød dextron 3, sjekka dette med å ringe service teknikeren min.
Planlegger 7 timer kjøring, med pauser blir det fort 8. Så på google maps at det er noen omkjøringer på E6.
Ellers ser jeg frem til Fabrikkstur :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Tekst kommer :)http://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/155.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/156.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/157.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/158.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/159.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/160.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/161.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/162.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/163.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/164.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/165.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/166.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/167.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/168.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/169.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/170.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/171.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/172.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/173.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/174.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/175.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/176.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/177.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/178.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/179.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/180.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/181.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/182.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/183.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/184.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/185.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/186.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/187.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/188.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/189.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/190.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/191.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/192.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/193.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/194.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/195.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/196.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/197.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/198.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/199.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/200.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/201.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/202.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/203.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/204.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/205.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/206.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/207.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/208.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/209.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Var en trevlig tur, kult å møte deg. Den V40en og, den var jo hysterisk morsom :D
Var en trevlig tur, kult å møte deg. Den V40en og, den var jo hysterisk morsom :DDet var det! Takk det samme! Ja får håpe jeg kan teste den en annen gang :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
1706km frem og tilbake.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/238.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/239.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/240.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Neste blir vel 333333.http://forum.vccn.no/img-dump/2019/03/212.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ble en tur med V70,n opp på ei hytte av en kompis. 5 mann + bagasje. http://forum.vccn.no/img-dump/2019/04/183.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2019/04/184.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2019/04/185.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2019/04/186.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2019/04/187.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Lurer på kva bil på det første bildet som har mest og minst rust
Lurer på kva bil på det første bildet som har mest og minst rustHmm, nei det er jammen meg godt spørsmål.. min har jo litt men MB har et rykte for å ruste en del[emoji23][emoji85]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Dei MBane der kan rusta ganske voldsomt, og P80 rustar nok betydelig mindre enn dei fleste andre bilar.
Da har jeg hatt V70'n på EU. 4 feil.
og 3 av de er min egen feil, noe jeg burde tenkt på.
LED rampe som ikke er e-merket, skulle vært demontert for lenge siden.
USA blinklys, altså det lyser oransje samtidig som man blinker, fordi jeg har 2 polet sokkelholder og pærer. Jeg har også USA blinklys-hus, men det er nok å bytte pære og holder.
Lys i nærlysa, lyser blått Noe biltema super white blue lys
Og til slutt noe jeg ikke kunne kommt på selv siden jeg ikke har merket noe, for stor slitasje i kule, venstre, ytre, fremme... og da må jeg bare klarifisere, de mener endeledd?
Jeg fikk obs på evt lite olje på fordelingsdiffen til awd, og oljesvetting under motor, men ingen drypping.
Angående motor olje, tips til tykkere olje? 10W-40? og evetuell oljelekasjestopp tilsetting.
Skal uansett bytte olje og filter så det passer egentlig fint :)
Ikkje gale i heile tatt. Ta eit bilde av lappen so ska me nok finna ut om det er endeledd eller bere kula dei meinar
Nei. Slett ikkje :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2019/05/73.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Viss du ser i feltet til venstre for der det står for stor slitasje, der står det styremekanismens tilstand, då er det nok endeleddet ja
Ja. Var det jeg tenkte :)
Handler fra vparts, har tenkt å skaffe noen andre ting derifra :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
[emoji846]http://forum.vccn.no/img-dump/2019/06/52.jpg
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Litt vemodig, men er på utkikk etter nyere V70, diesel denne gang. Og D5 er god sort?
2002 V70 D5
https://www.finn.no/150150717
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
D5 er ikke én motor, men den til enhver tid sterkeste motoralternativet tilgjengelig på P2 V70. Altså, det er en D5 Euro 3 163hk, mens min 2007 er en D5 Euro 4 185hk.
Med det sagt, Volvo dieselfemmer med manuell før 2005 er nok noe av det mest driftssikre du får tak i av Volvo. Kan kjøres ned i under 0.5 på mila uten problemer, og har ikke DPF eller virvelspjeld, altså færre feilkilder.
Lite rust på de, men der det er er ofte i hjulbuene og skjermene, samt rundt dempertårna i motorrom. Sjekk også på dørene under og bak gummipakningene. Om bilen jar vært dårlig vaska får møkk lov til å ligge her og gnage seg gjennom lakken, men ikke så mye jeg har sett det.
Utover det er det standard bruktbilvurdering. Kilometer har ikke veldig mye å si, disse går langt med riktig vedlikehold, men jeg føler den var bittelitt dyr, mulig pruterom. Uansett, sjekk at alt funker, og at bilen går rett og pent uten større ulyder eller skeivslitasje.
vangsfreaken
17/08/19, 20:47
Utover det er det standard bruktbilvurdering. Kilometer har ikke veldig mye å si, disse går langt med riktig vedlikehold, men jeg føler den var bittelitt dyr, mulig pruterom. Uansett, sjekk at alt funker, og at bilen går rett og pent uten større ulyder eller skeivslitasje.
Det bør jo tas med i vurderingen at det er gjort relativt mye med den, både av slitedeler/reparasjon og mods/generelle forbedringer. Det ser jo absolutt ut til at noen har brydd seg mer enn normalt om den, så om man liker/vil gjøre sånt som er gjort her er nok ikke prisen så ille. Man sparer jo en del tusenlapper på senk, sota ruter, oppgradert stereo, ålreite hjul, også videre... Clutch og svinghjul er heller ikke gratis, så greit å vite at det er i orden ei stund til :) også kjekt at egr er ute av bildet, selv om det varierer fra person til person hvor nødvendig det er...
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
D5 er ikke én motor, men den til enhver tid sterkeste motoralternativet tilgjengelig på P2 V70. Altså, det er en D5 Euro 3 163hk, mens min 2007 er en D5 Euro 4 185hk.
Med det sagt, Volvo dieselfemmer med manuell før 2005 er nok noe av det mest driftssikre du får tak i av Volvo. Kan kjøres ned i under 0.5 på mila uten problemer, og har ikke DPF eller virvelspjeld, altså færre feilkilder.
Lite rust på de, men der det er er ofte i hjulbuene og skjermene, samt rundt dempertårna i motorrom. Sjekk også på dørene under og bak gummipakningene. Om bilen jar vært dårlig vaska får møkk lov til å ligge her og gnage seg gjennom lakken, men ikke så mye jeg har sett det.
Utover det er det standard bruktbilvurdering. Kilometer har ikke veldig mye å si, disse går langt med riktig vedlikehold, men jeg føler den var bittelitt dyr, mulig pruterom. Uansett, sjekk at alt funker, og at bilen går rett og pent uten større ulyder eller skeivslitasje.
Takk for hjelmpsomme svar!
Ja, stemmer det. Ikke én motor, men den sterkeste motoren som går igjennom flere generasjoner med forskjellig ytelse osv.
Manuell er jo ikke like kresen som automat som trenger flush og ny olje. Ja han sa den var ned i 0,58 ved blamdet kjøring.. det var det kjørecomputeren viste hvertfall.
Jeg så ikke noe særlig rust på den, har heller ikke kikket under. Men dørene har jeg ikke sett på, jeg vet det er et p80 problem for der er rust i underkant av døra der. Nei km har lite å si, og selger var villig til å gå litt ned i pris :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
https://www.finn.no/157263902
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
https://www.finn.no/157263902
Sent fra min SM-G930F via TapatalkHadde eg bare hatt einein Annen lønning e det eg har som 1.års lærling sku eg ha kjøpt den[emoji17]
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hadde eg bare hatt einein Annen lønning e det eg har som 1.års lærling sku eg ha kjøpt den[emoji17]
Sent fra min CLT-L29 via TapatalkSkjønner den! Ikke så enkelt å kjøpe bil som 1. Års lærling, ser ut til at jeg må gå litt ned i pris på denne. Ikke umulig den kan bli din for alt vi vet [emoji28]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Til salgs igjen av ny eiger, om nokon vil redde den frå å bli delebil.
https://www.facebook.com/groups/489168867799597/permalink/4941121792604260/?sale_post_id=4941121792604260
Sent fra min SM-G780F via Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.