PDA

Vis full versjon : Skal kjøpe xc 90



Kristoffer-
29/09/15, 22:53
Hei. Er ny på volvo og lurer på om dere har noen tips til meg. Jeg vurderer å kjøpe en xc 90 t6 2004 mod. Noe spesielt jeg må se etter før kjøp? Og hvordan er det med disse girkasse problemene? Girkasse er byttet i 2007 (95000km siden) takker meget for svar :)

holter
29/09/15, 23:41
Viktigste er og kjøpe en som det meste av slitedeler er byttet på ellers kan du skaffe deg en veldig kostbar bil . Leser du litt rundt på forumet vil du se at det er mye prob med xc 90 fra 06 og nedover i mod . Mye er motorprob på dieselbilene så det slipper du på denne , men girkasser går igjen og går fint og få ødelagt en kasse på 95000 km , kassen som ble satt i var den ny eller ny brukt ? Dette er heller ikke biler noen står i kø for og få kjøpt siden det er bensinmotor så bør gi lite for en slik bil er ikke lettsolgt den dagen du skal selge den igjen . Ligger denne bilen ute på finn ? så kunne du jo legge ut en link her så får du sikkert en del vurderinger av kjøpet :)

Kristoffer-
30/09/15, 09:01
Takk :) Går ut i fra at kassen var ny i 2007 da den kostet 29000 + arbeid. Vil det si at den ikke har samme problem? Hat lest en plass at problemet med kassene varte frem til 2006.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63522120

mrstfu
30/09/15, 09:42
29k for en automatkasse var billig, synes jeg.

Alfs80
30/09/15, 09:43
Er jo noe som ikke stemmer med bilen siden den skal selges.eier har bare hatt den siden januar så da tyder det på at noe er som det ikke skal.når bilen skal selges etter du har eid den så kort stund så er jeg skeptisk og tror ikke jeg hadde kjøpt den

Kristoffer-
30/09/15, 09:54
Eier forklarte dette med at det var økonomiske problemer med en annen bil han hadde. og at han bare hadde bruk for en bil.

FroBe
30/09/15, 09:55
29k for en automatkasse var billig, synes jeg.

Siden bilen kun var 3 år i 2007 så kan det være at eieren slapp å betale full pris for automatkassen?
Enten har han fått halv pris, eller så er den brukt...

volvoRsport
30/09/15, 10:02
Siden bilen kun var 3 år i 2007 så kan det være at eieren slapp å betale full pris for automatkassen?
Enten har han fått halv pris, eller så er den brukt...

Er mulig GM-kassen som sitter i disse er billigere.

Kristoffer-
30/09/15, 10:08
Jeg håpet at dere ville si at kassen var ny og bedre utgave siden den var byttet i 2007. Det eneste nåværende eier visste var at den var byttet. Har veldig lyst på bilen, men vet ikke om jeg tør nå..

C.Erstad
30/09/15, 10:09
Er mulig GM-kassen som sitter i disse er billigere.

52734,59koster denne... Så er halv pris nesten som er gitt.

mrstfu
30/09/15, 10:09
Siden bilen kun var 3 år i 2007 så kan det være at eieren slapp å betale full pris for automatkassen?
Enten har han fått halv pris, eller så er den brukt...
Tenker samme, fullpris var det hvertfall ikke. En M56H til P80 har fremdeles pris på rundt 25k

Hawtdayum

holter
30/09/15, 14:58
Nå har du fått mange gode svar ang girkasse - så om vi sier at den var ny når den ble satt inn så står vi igjen med resten av slitedeler .På en bil som har gått 130 tusen kan og vil alt komme av hjuloppheng -forstilling , evnt drivakslinger +++++ reg reim er slikt skiftet - bør det være siden den er 11 år gammel , om det da er reim på 2,9 bensinbiler -kan sikkert andre svare på her siden jeg aldri har hatt xc 90 bensin . Men det jeg kan svare på er at prisen på den bilen er hensides all fornuft . Ser han har en pant på 172 tusen og skal ha 170 - da er det noen som har gitt alt for mye for bilen . Mitt bud er max 100 -110 , spiller ingen rolle om bilen har gått lite for bensin xc 90 er ikke salgsvar enkelt og greit , det er solgt veldig lite av dem i norge p.g.a at avgiftene på slike biler er hensides en hver fornuft p.g.a statens avgifter . Hvorfor vil du kjøpe en bensin xc 90 ? er det p.g.a hestekreftene ? eller for at du syns bilen var fin ? :) finnes jo veldig mange diesel xc 90 på finn . Svart eller sølvfargede er vel mest atraktivt på disse , bør også være sumumum utgave -helst da med noen ekstrapakker av utstyr . D5 med 185 hk , da for og ikke ha en bil som sliter med forbikjøringer - har selv xc 60 og mer en tung nok den . Så mitt råd er om du nå absolutt vil ha den så få prisen betydelig ned .

Morgis
30/09/15, 15:03
29000 for automatkassen, 11000kr i timesarbeid = 40000kr. + mva ?
kan høres ut som et spleiselag igjennom forsikringsselskapet når jeg ser timesprisen på 600kr/t.

registerrreim er det. det er en 6 sylindret hvit blokk. Reimen skal vel byttes 160000 / 8 år på disse ?!

holter
30/09/15, 15:54
Når jeg studerer bilde av serviceheftet er det byttet reg reim på 92 tkm i 2012 på bilen -da på billia så er noe positivt :) da må du ha bilen på 120 tkm , med skifte -flush av automat kasse olje pluss service på 4 wd ++++ dette er en dyr service . Kanskje selger fant ut det også :) Du får by han 100 tusen , ellers er det bare og vente for den bilen blir ikke solgt med det første til den prisen .

volvoRsport
30/09/15, 20:45
bør også være sumumum utgave -helst da med noen ekstrapakker av utstyr.

Heller Executive enn Summum.

locked
01/10/15, 11:57
Kjøp ikkje T6 av denne typen. Enklare enn det kan det ikkje seiast.

Gå heller for en hardt trimma 2.5T med oljekjølar på automatkassen.

dag otto
01/10/15, 12:27
Har aldri kjørt xc90 med t6, men ville jo uansett ha prøvekjørt en sånn bil for å finne ut om det er noe for deg. Evt se litt på hvilke andre biler du kunne tenkt deg og som passer deg. Dette er jo en spesiel bil på godt og vondt. Automatkassen har jo et litt frynsete rykte hvor noen virkelig misliker den, mens andre elsker den. Også vil jeg påstå at det er en fordel og vurdere hvor viktig det er for deg å ha akurat denne bilen. Hvis du skal ha den lenge og kan gjøre div vedlikehold og rep selv samt at du virkelig vil ha denne bilen. Er tidsaspektet for eierskap kort må du huske at dette er tungsolgte biler. Du kan derfor bli sittende leeeenge før du får solgt, og pristapet vil sannsynligvis være betydelig.
Til syvende og sist er det jo du som bestemmer, men tenk nøye gjennom om dette er bilen for deg. Det finnes mange alternativer for denne prisen