PDA

Vis full versjon : Fukt i hovedlys S80-05



Christer91
28/09/15, 10:43
Kjøpte en S80 ihelgen med xenon hovedlys. Det dugger inni der.
Mente det var blinklysene som var utsatt på disse, men ser ut som at hovedlysene har fått det på denne bilen. Hva kan gjøres? Hadde en v70 -07 tidligere og da plukka jeg av lyktene og varmet med varm luft inni? Finnes det noe å gjøre så man slipper demontering? Fungerer dreneringshullene dere borrer?

FroBe
28/09/15, 11:56
Jeg har halogenlykter, og planla å bore huller.
Det har ikke blitt noe av da det fungerer greit etter jeg tok vekk lokkene for tilgang til pærene. Nå forsvinner fukten fortere enn den samler seg.

Christer91
28/09/15, 14:45
Kjører du permanent med lokkene oppe , eller tar du dem av når det dugger?
Jeg var for på gamle bilen at jeg fikk montert nye pærer , også glemte montøren å ha igjen lokken , så kom regnværet til Trøndelag og lyktene ble fyllt av vann.

FroBe
28/09/15, 16:24
Jeg har kjørt uten alle 4 lokkene siden i sommer, inkludert gjennom maskinvask.
Med lokkene på pleide det alltid å være dugg etter maskinvask, men uten har det gått greit...

Logisk sett burde lokkene vært på, og jeg tør ikke garantere at det ikke vil gi problemer på andre lykter eller biler.
Vi pleier sjelden å parkere i bakker, da kan kanskje vannet renne inn andre veier?

MadAss
28/09/15, 20:32
S80 har vel løse glass og pakning som kan skiftes på hovedlyktene. Blinklysene må skiftes ved lekkasje

cortinaterje
28/09/15, 21:20
Jeg har funnet ut på min V70 at det vannet som renner ned mellom panser og skjerm følger skjermkanten og renner ned og treffer midt på blinklyspæreholder. Etter at jeg ledet bort vannet i en annen retning ble det betraktelig mye bedre ang kondens i lyktene.

En liten pose silikagel inni lykta holder også kondens borte. Festes med dobbelsisdig tape innv i lokket. Må byttes med jevne mellomrom.