PDA

Vis full versjon : Frydenbø Bilsenter Åsane (Bergen)



Madice
02/07/10, 15:59
Begynner historien med at jeg bestilte en tankarmatur og høyre frontlykt til 740'en min (90mod) i midten av april.
Tankarmaturen kom fort den, men det var også det eneste som kom fort.

Det gikk en uke, og lykten var fortsatt ikke komt, så jeg ringte å spurte om de visste noe om hvor langt lykten hadde kommet, men neida.. Fikk vite at den burde kommet til slutten av mai, men det var helt sikkert at den kom før..
Og ukene gikk, og gikk, men ingen lykt..
Har tatt en tlf til de et par ganger i uken(e) som har gått, for å si det sånn, men hele tiden får jeg nye frister lykten skal komme, siste fristen nå var i dag (2.juli) og når jeg ringte i dag, var den fortsatt ikke kommet.

Frydenbø skylder på svenskene, at dem ikke sier noe. Det er visstnok sendt hastemelding og, men ingen svar. For all del, fyren som jeg har med å gjøre skal ha all ære for god hjelp, er jo ikke hans feil at lykten ikke kommer, men det er jo et svikt i et par ledd her føler jeg.

Nå har jeg ventet 3 måneder på den lykten, bilen har stått på klippelisten siden 20 juni, men fortsatt ingen lykt (eneste jeg har igjen for å få bilen godkjent).

Så sånn er den saken! Noen som har erfaring med volvo i bergen generelt?

Devils
02/07/10, 17:33
koffer ikke bare ordne ei brukt lykt og bruke foreløpig

hgnubel
02/07/10, 17:41
Har gode erfaringer med Frydenbø på Minde, får deler kjapt (1-2 dager, typisk).

Eneste kjipe er at de ikke alltid oppdager at delen de legger i bestilling har gått ut. Dvs først når jeg ringer og purrer etter noen dager er det noen som ser at de har fått melding om det fra sverige.

Men så graver jo jeg opp gamle delenr selv, så jeg er kanskje en litt vanskelig kunde :p

Madice
02/07/10, 23:19
Er ikke så altfor lett å finne en lykt til en 90 mod740. Jeg har leitet etter en lykt i 3 måneder, så lett skal det ikke være!

Olav'en
03/07/10, 05:20
Send pm til per`n her inne på forumet, han har begge orginal lyktene sine liggende i garasjen ;)

ChrML
03/07/10, 05:57
Er ikke så altfor lett å finne en lykt til en 90 mod740. Jeg har leitet etter en lykt i 3 måneder, så lett skal det ikke være!
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Belysning/Volvo/740/76289-LYSKASTERINNSATS-VOLVO/

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Belysning/Volvo/740/76288-LYSKASTERINNSATS-VOLVO/

Madice
03/07/10, 09:37
chrml:
hvis du ser i biltemakatalogen, så ser du at det er en 940 lykt (samme delenr). Biltema har dritte på draget der..

ChrML
03/07/10, 09:48
chrml:
hvis du ser i biltemakatalogen, så ser du at det er en 940 lykt (samme delenr). Biltema har dritte på draget der..
Ah, oki.. Da er det litt værre. Med mindre du bytter til 940 lykter og grill kanskje? Passer det ikke da?

gaupe
03/07/10, 10:02
Er ikke så altfor lett å finne en lykt til en 90 mod740. Jeg har leitet etter en lykt i 3 måneder, så lett skal det ikke være!

Nesten enklare å bygge om til 940-front, om du finn ein delebil med rette fargane då

Madice
03/07/10, 14:22
ja, har tenkt på det jeg også:rolleyes:

Luigi
03/07/10, 14:26
vi har vel stort sett samme bilen, og det er fort jort og bytte til 940 lykter, bare sørg for at du har alt du trenger for og bytte om, stikka til lysa passer overens, men du må koble opp tåkelysa inni hovedlykta selv.
eneste som ikke passer er panser, da snuten er for brei iforhold til 940 grill..

Madice
03/07/10, 14:31
altså blir panseret stikkende litt utforbi grillen på begge sider, er det det du mener?

Luigi
03/07/10, 14:33
altså blir panseret stikkende litt utforbi grillen på begge sider, er det det du mener?

jepp :/
men en vanli mann i gata legger ikke merke til det :p

Nicklas
03/07/10, 15:43
http://www.veng.no/katalog2/sentral.asp

Katalog --> Volvo --> 740 --> Voila

Madice
03/07/10, 17:21
er dessverre bare 940lykter der og ser det ut som. Ikke lik som på min bil hvertfall, siden jeg kun har en H4 pære i min. Rett meg noen, hvis jeg tar feil

Frydenbø_Minde
07/07/10, 12:34
Hei Madice.

Jeg vil først og fremst takke deg for å være konstruktiv og ikke "flå" oss på et forum. Jeg fikk denne linken av en kollega og tenkte det var på tide å registere seg på forumet og svare deg.

Det er veldig synd med lykten din, og jeg håper du er klar over at Frydenbø Bilsenter har gjort alt som står i vår makt for å hjelpe deg! Den har høyeste prioritet hos oss, og vi har gjort alt vi har kunnet gjøre for å få tak i lykten din.
Dessverre så blir rest- ordre datoen flyttet og flyttet. Det er tydeligvis problemer med å skaffe lykten. Hva som er årsaken kan vi bare spekulere i da vi ikke får slik informasjon.

Jeg mener jeg spurte deg en gang tidligere, men hva er det som er galt med lykten din? Er det noen andre måter vi kan hjelpe deg med problemet?

Mvh
Kjetil E. Langsæter
Delelagersjef
Frydenbø Bilsenter Minde (Ja, det er på Minde du har bestilt det, ikke Åsane) :)

TeamBørnOut
07/07/10, 13:13
årsaken er vell at volvo er totalt hjernedøde når det gjelder deler til "spesielle" årsmodeller...
idiotene klarer ikke skaffe foringer til bakakslene sinepå 960. Ikke klarer de skaffe foringer til bærearmene forran heller! Ikke nye bærearmer heller..
aldri følt meg så fattig som når jeg leita etter brukte bærearmer med "gode" foringer i på en hugger i sverige...

Madice
08/07/10, 16:49
Frydenboe: Det som er gale med lykten er at reflektoren er slitt, og pga det ikke gaar an aa kjoepe en loes reflektor, maa man ha en hel lykt. Jeg faar ikke bilen godkjent foer dette.

hgnubel
08/07/10, 18:00
Kan bildelsbasen.se hjelpe kanskje? Dette må vel være omtrent det du spør etter: http://www.bildelsbasen.se/index.php?execute=&index=default&link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=204&pc1=111&vc[0]=204110100&vcx1=5051&vcx2=2991&pc[0]=111100105&pos[111100105]=00000000000000000100&company_id=&county_id=&f_vehiclemodelyear=1990&t_vehiclemodelyear=1990&t_vehicleeumile=&t_partprice=&filter=

Aleks
08/07/10, 21:24
Kunne sagt mye om Frydenbø Åsane, men orker ikke å skrive alt her. Men så mye positivt er det ikke å si. De glemmer at bilen har time, glemmer å bestille deler, skifter deler som ikke skal skiftes osv. De har sett meg for siste gang der nede. Og de har gått glipp av flere andre kunder, da jeg har frarådet de å levere bilen sin der. Er ikke mange verksteder som kaller kundene sine for løgnere...

stig-
05/09/10, 22:49
Hei jeg har bare positive erfaringer med frydenbø åsane ..Heldig jeg ja

Wahl
06/09/10, 14:32
Sett dere på deleleager til en Volvo forhandler, er ikke alltid like lett fra de lenger opp i systemet, restet kommer ofte på litt eldre volvo

ChrML
06/09/10, 14:41
Sett dere på deleleager til en Volvo forhandler, er ikke alltid like lett fra de lenger opp i systemet, restet kommer ofte på litt eldre volvo
Aldri vært noe problem å skaffe deler til dagen etterpå hos Volvo i Kongsberg. Det aller meste, hvertfall slitedeler som bremser, bære/styrekuler, foringer, lager, relee og diverse andre deler kommer veldig raskt. Det som kan ta litt tid er Classic deler som interiørdeler/deksler og sånne ting.

Wahl
06/09/10, 14:57
Aldri vært noe problem å skaffe deler til dagen etterpå hos Volvo i Kongsberg. Det aller meste, hvertfall slitedeler som bremser, bære/styrekuler, foringer, lager, relee og diverse andre deler kommer veldig raskt. Det som kan ta litt tid er Classic deler som interiørdeler/deksler og sånne ting.

Og lykter til eldre volvo som i dette tilfelle, da er det ofte restet sller classic.
Slitedeler kommer fort :)

Joakim-G_R
08/09/10, 02:18
antar at den 90-fronten ikke er så veldig ettertraktet/etterspørsel på de lyktene, og at det kan være litt av grunnen til flytting av dato. :)

Madice
08/09/10, 15:08
Det bør no virkelig være grenser da!!:rolleyes:

Joakim-G_R
08/09/10, 23:02
Om det ikke er etterspørsel så opphører jo mest sannsynlig produksjon. :)

Flere her på forumet som har bygd om til 940 front, de har sikkert ei lampe til deg. Blannet Luigi, og Solbekk.

gaupe
09/09/10, 14:05
Om det ikke er etterspørsel så opphører jo mest sannsynlig produksjon. :)


Reproduksjonen stoppar opp, sidan dette sannsynlegvis har vore produsert for lager.