PDA

Vis full versjon : Bensinrør-syten T-5/Orginal



Luddemann
24/09/15, 21:26
Hei!
Jeg har en worklogg der jeg skriver endel om motorbytte jeg har gjort... bakgrunnshistorien kan leses der....
Uansett... Jeg har pr dags dato dette systemet som bensintilførsel ifra tank til motor:http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/12.png (http://s1360.photobucket.com/user/Luddemann/media/Orginal_zpsi9r5rhem.png.html)

Men T-5 motoren jeg har montert, mener frydenbø skal ha dette systemet, dvs med del nr "28", som er en bensintrykks-regulator:
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/13.png (http://s1360.photobucket.com/user/Luddemann/media/T5_zpsmdvvps8t.png.html)

Jeg snakket med en på Østlandet som selger deler ifra en T-5,han virker som hadde peiling da han jobber for Volvo, og har bygget en komplett 850 ifra bunn av.
Han har aldri sett den løsningen der før, og mener den eneste bensintrykks-regulatoren som er, er under dekselet med dysene. Han hadde rørsystemet til T-5, men ingen av de bilene hans hadde den bensintrykks-regulatoren som er avbildet.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, når ting og folk motsier hverandre...
Greien er nr "40", det røret er ute av produksjon, så frydenbø klarer ikke skaffe det... så jeg må få tak i hele greiene brukt. Men tilsynelatende har ikke hans T-5'er denne løsningen... Den løsningen er til bilen DH 27224 2,3 226hk 1994.

Har noen tips til løsning?

850GLTsilver
25/09/15, 09:03
Rør "40" er vel kun tilkoblingen til manifolden.
Her kan du bruke et helt alminnelig 6X1mm kobberrør som du bøyer til enkelt selv.
Dette røret gir BTR trykkreferansen i innsuget.

Morgis
25/09/15, 11:54
det andre systemet, er det noe 10ventilsmotor system?
Det er Siemens løsning, og vil ikke fungere på 20ventils Bosch motorstyring
Bensintrykksregulatoren skal stå på fuelrail, eller i bakkant av motor ved torpedovegg (97+)

Luddemann
25/09/15, 14:09
Men hva tenker dere om dette da? Skal jeg bare drite i det illustrasjonsbildet jeg fikk ifra Frydenbø? Det kan jo ikke være heelt på jordet når de sier det skal være sånn?:confused:
Jeg gav de regnummeret, og da var det den løsningen....

Så enten kan jeg bruke 5000 å kjøpe dette ifra frydenbø, eller så kan jeg kjøpe systemet ifra en annen T-5 i Oslo som er "vanlig" uten trykkregulatoren, men da er jeg jo "like langt", og motoren kutter fremdeles....

Ka mener dere er løsningen her?:rolleyes:

Uansett, velger jeg Frydenbø sin løsning er det to forgreninger som må kobles en plass.... rør "34" og "40". E det en logisk plass de skal plasseres?

Dreracing@
25/09/15, 15:07
du har jo bensintrykksregulator på det øverste bilde også.
så det sitter allerede på motoren din

Terje1
25/09/15, 16:21
En motor fungerer helt fint uten det sirkusopplegget der,såfremt du har en fungerende trykkregulator og pumper som leverer.

Luddemann
25/09/15, 22:22
Jaha... Er det en eller flere trykkregulatorer på disse motorene? Det er vell den som står på fuelrailen, som Morgis sier.....E det evt en sjangse for at den er slitt og bør byttes?

Nå får jeg tilsendt et komplett rørsystem ifra en T-5 motor ifra en fyr på østlandet. Det er orginalt, så jeg monterer det...virket ikke som det andre var en god ide :p

Takk for hjelp så langt!
Oppdateringer finnes i workloggen min.

Terje1
25/09/15, 22:26
Monter et manometer slik at du får sjekket grunntrykket,samt se hvordan trykket oppfører seg under kjøring.
Da vet du om du har trykkproblemer eller ikke.

Luddemann
25/09/15, 22:34
Okey. Kan du forklare meg hvor jeg skal montere manometeret?

hgnubel
27/09/15, 10:45
Okey. Kan du forklare meg hvor jeg skal montere manometeret?
Det må vel være på den ventilen i enden av fuelrail? Er vel ikke andre steder som er plug'n play med manometer.

850GLTsilver
28/09/15, 08:25
det andre systemet, er det noe 10ventilsmotor system?
Det er Siemens løsning, og vil ikke fungere på 20ventils Bosch motorstyring
Bensintrykksregulatoren skal stå på fuelrail, eller i bakkant av motor ved torpedovegg (97+)

Står jo at det er til B5234FT 1994, så det er nok ikke noe 10-ventiler nei.
Og B5252 har kun det systemet med BTR på fuelrail.

Morgis
28/09/15, 08:29
ser jeg formulerte meg "feil vei" gitt :)

850GLTsilver
28/09/15, 08:36
ser jeg formulerte meg "feil vei" gitt :)

Eller jeg leste feil vei?

Nåvel, vi er på samme side nå i alle fall.