Vis full versjon : HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt
Sider :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
10
11
12
Mulig 9.5" et22 burde funke bak da. Med spacer på 18mm vil det bli et4, noe som går bra med 225/40.
Framme må det nesten bli 8.5" et30 pluss spacer på 25mm og 215/40 :)
vangsfreaken
02/01/17, 22:47
jeg kjører 17x8.5" ET10... foran får jeg såvidt en finger mellom felg og fjørben, å felgen ligger utenfor skjermkanten :p bak er det litt å gå på, så 9.5" burde gå fint med riktig innpress og sentrert aksling :) jeg har subba ihjel alle 4 innerskjermer, men sånt er vel ikke så viktig :p
Skårholen
03/01/17, 00:11
Jeg kjører 18x8.5 ET13, 225/40R18. Ligger greit foran noe for langt inn bak. 60/40 senk, grei nok plass mot fjærbein. Innerskjermer ble plukka vekk når jeg kjørte med coils, og senk som mulig tilsvarte 80/60. Så 8.5 går smuud foran, og 9,5 burde gå fint bak med riktig ET.
In The White
03/01/17, 15:58
Kommer nog att fylla ut hjulhusen på ett snyggt sätt tror jag.:cool:
Håper det blir bra :) Bestiller i hvit tenker jeg.. Det kan bli kult. Bare å vente på skattepengene da :)
In The White
03/01/17, 22:27
Ja blir nog riktigt snyggt!:cool: Haha! Ja skattepengarna har räddat en många gånger.:p
Ser litt bedre ut med 302 skiver :) Pussa av den værste lorten og rusta, og friska opp igjen alle hulla med roterende fil. Må sjekke de for kast, men det blir ikke i dag :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/329.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/330.jpg
Blir nok ikke 15" lengre nei!
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/331.jpg
Ingenting er som å starte dagen med å vaske verkstedgulv :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/526.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/527.jpg
Fint å jobbe når det er rent :)
Litt trivligere å gjøre noe da ja ;)
Fikk blåst reine klavene til frambremsene mine da. Men gikk tom for sand, så fikk ikke blåst skivene og kalipere. Tror jeg burde få tak i et kabinett, for det går endel sand... Er ikke glatt utenfor porten nå da vertfall
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/535.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/536.jpg
Røde, gule, sølv eller svarte bremser? Usikker.. Gult kan bli kult :)
In The White
15/01/17, 17:01
Haha! Bra halkbekämpningsmedel!:p
Vilken färg blir det på dom?
Haha! Bra halkbekämpningsmedel!:p
Vilken färg blir det på dom?
Blir dyrt over tid tror jeg! [emoji28] Usikker på farge, men blir vel røde eller svarte :)
Hva er oppsettet for 16" bremser?
Alt du trenger er lengre bremseslanger og en spacer på 6.3mm mellom klaven og fjørbeinet :)
Jeg har lenge lurt på hvordan jeg skulle løse problemet med wg-hullet på turbonetics'en min. Hullet var alt for stort for klaffen på atp-huset. Så i kveld tok jeg rett og slett elektrodeapparatet og sveise litt :) Advarsel: Dere som er overfølsomme for stygg sveis, se vekk nå.
Jeg brukte mye varme og syns jeg fikk til god sammensmelting. Nå står det framfor byggtørka for å kjøle seg ned. Har også banka endel rundt og på sveisen for å prøve å få ut stress i metallet etter sveising. Håper det ikke sprekker og lager et helvete... Nå må jeg bare kjøre det en tur i dreibenken eller planfresen, for så å få det til å passe litt bedre med wg-klaffen
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/635.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/636.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/637.jpg
Resultatet av kveldens økt:
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/699.jpg
Ny wg-port! Luftslipern gikk på høygir ei stund kan man si... Har vertfall sveisa igjen nok fant jeg ut! Men blei tilfreds med jobben og håper jeg ikke tok vekk igjen for mye materiale... Ble kansje litt tynt ved ytterkanten, typ 1-2mm. Jeg hadde rissa av rundt klaffen, men jeg fant ut at klaffen hadde litt avrunda kant :/ Vi får se om det holder tett :) Neste stopp nå er å planfresen :)
Dere trodde kanskje jeg var død! Men i kveld har jeg faktisk gjort litt.. Vi får se hva resultatet blir, men så langt ser det greit ut. Jeg har bra klaring til panser, skjerm, topplokk, vannpumpe og rammevang. Rør nr.1 ser slik ut for at det skal være plass til trykkrøret ut fra turbo. Ser nå i etterkant at jeg kunne vinkla utløp fra toppen litt bakover for å få bedre klaring til vannpumpe, men det får bare bli slik. Får bandasjere vannslange og grenrør.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/717.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/718.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/719.jpg
Skal prøve å lure inn en wg i front. Det er vel en fordel å ha wg så nærme kollektor som mulig og vinklet oppover. Skal se hva jeg får plass til :)
Vinkelen på røret fra syl1 irriterer meg, så det skal vinkles bakover så jeg får bedre klaring til slangen fra vannpumpa. Pluss at det vil se bedre ut estetisk! Mulig jeg burde få bedre tilgang til plugg nr2 også.. Gruer meg litt til å tig-sveise det.. Har aldri prøvd tig før, så det kan bli spennende
Godt jobba. ;) Tidkrevende greier det der. Går det greit å komme til pluggen på syl nr 2?
Godt jobba. ;) Tidkrevende greier det der. Går det greit å komme til pluggen på syl nr 2?
Takk :) Det tar endel tid ja [emoji28] Får tak i pluggen med forlenger og ledd :) Når jeg først lager grenrør kunne jeg sikkert fått det til enda mer servicevennlig, så det er mulig det blir endra litt på før det helsveises :)
Har også kjøpt en 95 945 turbo sammen med en kompis. Han skal ha motor, og jeg resten! Grått delskinn, glassluke, org.turbobil, mørk rød, hvitblink og bra stand. For en slikk og ingenting! Lukter ny bruksbil etterhvert [emoji14] Turbomotor har jeg jo stående på lager [emoji28] [emoji85]
vangsfreaken
20/03/17, 15:55
Før du vet ordet av det er den "under oppussing" den å, så trenger du enda en [emoji14] den som ble lagt ut på face tidligere idag ell? 418-rød med masse lakkflass på panseret?
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
418 med flassa panser ja :) Har stående OM603a fra w124tdt, så hadde vært morro med turbodiesel! Men blir nok turbokontertert f-motor med fk-råder og neddreide stempel
Skårholen
21/03/17, 07:43
Grenrøret blir bra det :) Selge 418 karosseriet? Jeg burde snart hatt et nytt í ½í¸‚í ½í¸‚
Skal justere litt på det, så får vi se hva resultatet blir :)
Hehe, jeg får se hvordan det ser ut og om jeg skal bruke det selv :) Men det er ikke utenkelig at du kan få kjøpt det nei [emoji106]
Skårholen
21/03/17, 08:54
Den er god vettu :) Får du bytta plugger uten å demontere DP a tru?
Det skal nok gå greit :) Skal dobbelsjekke for sikkerhets skyld, men det ser værre ut på bilde enn det er i virkeligheten :)
Dreracing@
21/03/17, 21:12
418 med flassa panser ja :) Har stående OM603a fra w124tdt, så hadde vært morro med turbodiesel! Men blir nok turbokontertert f-motor med fk-råder og neddreide stempel
f og fk råder er vel like?
Er ikke helt sikker på årsmodell på f-motoren jeg har stående, men er det av nyere type så er de vel like ja :)
Noen som har erfaring med bærebruene fra Myranes? Har tenkt å kjøpe disse, men usikker på hvor jævli det vil bli med uniball..
https://www.finn.no/90839124
Jeg skal uansett bytte foringer i hele forstilling, så prismessig er det ikke stor prisforskjell, pluss at jeg får justerbare bruer og stiv forstilling. Bilen blir aldri bruksbil igjen uansett, bare kosebil og den skal brukes på trackdays og litt lekekjøring
In The White
26/03/17, 12:53
Det blir stumt med uniball, men kan du leva med det ser jag inga nackdelar. Glöm inte att köpa dammskydd till uniballen!
http://www.snowball.se/?page=webshop&cat=uniballs_svetsandar&product=232
Det var smart! Det er sikkert ikke tette uniballs dette, så må nok skaffe slike :)
In The White
26/03/17, 13:42
Jo uniballen håller mycket längre med dammskydd, sedan är det ett måste på besiktningen här i Sverige.
Senka kollektoren litt og endra på rør nr1 så det blei litt bedre klaring :) Og fikk banka sammen rør nr3 på et vis også.. Gikk tom for korte 90° svinger, så må få skaffa ett til før rør nr4 blir ferdig. 1 og 3 har likt antall svinger og et ca like lange. 2 og 4 har også likt antall svinger og blir ca like lange. Håper sluttresultatet blir ok :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/92.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/93.jpg
Snasent!
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Takker :) Det er vertfall god klaring til alle slanger og brennbart materiale, så jeg er vertfall fornøyd [emoji106]
Har trua på at det blir bra også. Blir bli ett bra hopp iforhold til det orginale MTP fløde! Burde lagd meg ett jeg også til EFR'n men det får evt bli senere.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Det tar lengst tid å få begynt! [emoji28] Ja det blir vel noe bedre enn det originale får vi håpe. Det er bremsa massevis effekt og nm på originalmanifolden også, men ønsker litt "tøffere" motorrom. Pluss at det vil gi positiv innvirkning på sluttresultatet da :) Scimec plukka ut en kam som passa fint til turboen og grenrøret for meg, så 'må' liksom kjøre med grenrør ellers blir kammen hekt feil er jeg redd
EFR'n fortjener vel et godt gjennomtenkt grenrør for å få utnytta den maksimalt ja ;) Men det blir vel en utfordring mtp original-looken du har? Kan jo såklart lage ett der turboen er plassert på samme plass, om det lar seg gjøre
Tror kanskje orginallooken allerede har gått litt heden med ribba interiør og dashlogger.[emoji85] Hvilken spec har du på den kammen din forresten? Hadde en KL racing T2 for hånden men den var kjørt uten 6 av 8 lashcaps så d utgikk!
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ja det er litt avslørende det altså! [emoji28] Aner ikke spec på kammen desverre. Torgeir fikk min fulle tillit til å velge kam, siden han har laga toppen, og fikk info om kam og grenrør
KL kammer er visst ganske bedritne også, så sikkert like greit du ikke kjøpte [emoji14] De gir helt ok toppeffekt, men veldig dårlig register desverre
Grunnen til evt kjøp var ene og alene prisen men det ble handla deler til forstillinga istedet.[emoji23] Har mer bruk for det akkurat nå. [emoji4]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
En Turbosmart ultragate 38 burde vel klare å holde unna overflødig eksos vel? Har på følelsen av at det er bedre å kjøpe ekte vare i 38mm enn å kjøpe kinavare i 44mm.. Har en ny og ubrukt Turbosmart 38mm for handa, så kunne vært greit å være sikker på den er stor nok.
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Jeg kjørte Audi wg med 34 eller 35mm på min 16V med en E60 og ca 400hk ++ var ingen boost creep der ihvertfall så jeg ville brukt den med god kvalitet.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Supert [emoji106] Har titta på flere kjente merker i 44mm, men de koster nærmere 4000kr.. Denne får jeg for 2500, noe jeg syns er helt ok :) Ebay har jo 44mm "tial" til 1000kr og gratis frakt, men det tar jeg ikke sjansen på!http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/143.jpg
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
04/04/17, 10:40
Blir bra detta Hans Ola, kan begynne med masse produksjon av grenrør du nå, jeg hadde kjøpt :)
Takk :) Hehe, jeg får se hvor heldig jeg er med tig-sveisen min [emoji28] Om jeg lager en jigg, burde det være mulig å lage noen :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
04/04/17, 20:15
Der sa du det! Lag en jigg :) Det burde vel gå bra, er jo bare å bruke nok varme så du får gode sveiser.
Jeg får lage noen eksemplarer når jeg har tid :) Får alltids solgt de en gang
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Dreracing@
05/04/17, 20:14
har du tid til det, da har du for god tid ;)
Anders Dybvadsskog
05/04/17, 20:19
Kan jo lage for femmer også da synnes jeg :)
Det blir nok ikke med det første, for å si det sånn! Blir en gang jeg har veldig god tid. Har nok å gjøre framover kan man si.. :P
Wastegate er kommet i hus. Fenomenal finish og kvalitetsfølelse kontra kinavare! [emoji2] [emoji106] http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/321.jpg
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
In The White
16/04/17, 20:20
Ser jättefin ut, och Turbosmart ska ju vara riktigt bra grejer! :)
Ja det skal være bra kvalitet! :) Det et vertfall dyrt nok [emoji28]
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
In The White
16/04/17, 20:56
Haha! Ja men dyrt= bra!;)
Sitter i drømmeland (http://www.gikturbo.se/performance/turboladdare/garrett-turbo-och-tillbehoer/garrett-gtx-gen-ii/gtx3071r-gen-2-garrett-856801-5005s.html)....
6292
Do it [emoji16] [emoji111]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Da må jeg grave dypt i lommeboka! :(
Da må jeg grave dypt i lommeboka! :(
Er møe pæng ja [emoji15]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Offja.. Men da har man en jækla god turbo som holder lenge da ;) Så har Precision-snurra fått en fryktelig inn-ut slark :/ **prøver å finne unskyldninger for å kjøpe ny turbo**
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Offja.. Men da har man en jækla god turbo som holder lenge da ;) Så har Precision-snurra fått en fryktelig inn-ut slark :/ **prøver å finne unskyldninger for å kjøpe ny turbo**
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Do it, do it, do it , do it , do it [emoji16] [emoji111]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Får ta en harrytur når feriepengene kommer [emoji16] [emoji16] [emoji16]
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Tror nok du blir veldig fornøyd med det valget [emoji4] [emoji106] [emoji106] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Det er sikkert litt bedre enn å kjøpe en brukt glidelagerturbo på facebook, igjen.. Kjøpte precisionturboen der, og den skulle være tilnærmet ubrukt. Jaggu sa jeg smør. Slarker som bare det, og jeg har brukt bilen 3-4 ganger med denne turboen montert :/ Tviler på den ble utslitt på de få turene. Den hadde plenty oljetilførsel ved oppstart også. Får overhale den og bruke den til noe annet. F.eks på 16v'n :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Høres ut som en god plan. :D
Det koster å væra kar! :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
23/04/17, 20:43
Gått på en liten 'smell' du også ja :) Må vel få kjøpt en ny bare man finner ut hva man faktisk skal gjøre mtp motor. Må si at 6er er det mest porno av lyd man får.
Gikk på en liten smell med den ja... [emoji14] Turboneticsen var i uforskammet fin stand :) Nei jeg bare må kjøpe en genII gtx3071r altså. Får nok ikke nattesøvn før jeg får tak i en slik godsak!
6'er er bare helt porno. Men går i ifra du ikke velger b6304/6254? [emoji14]
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
23/04/17, 21:37
Hadde jo vært litt tøft å bygd på volvo sin 6er altså, men BMW finnes jo. Og M50 er jo ... lettvint :)
Billig og enkelt, rett og slett :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
23/04/17, 22:36
Jepp, lettere å ta en motor med 192hk org enn å ta en med 116hk for så å nå samme effekt..
Gir litt mer mening, forsåvidt [emoji28] [emoji85] [emoji85]
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
volvobrage
24/04/17, 06:19
Jepp, lettere å ta en motor med 192hk org enn å ta en med 116hk for så å nå samme effekt..
2,5l 6aren til Volvo har 170hk:)3l 204hk.
Skårholen
24/04/17, 08:57
Joda men jeg skulle tro og mene at M50 fortsatt er et bedre alternativ. mer ettermarkedsdeler, og mange som har prøvd.
Den er så jæækla dyr! Ligger jo helt på grensa til 20 laken :/ kan ikke jeg kjøpe garrett da, så kan vi sammenligne! :D
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Commence battle [emoji16] [emoji106] [emoji111]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Men blir fort veldig stor forskjell på oppsettet deres nå, eller [emoji15] ?
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Skulle hatt noen med Precision 5862 eller noe slik også nå da ;)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Men blir fort veldig stor forskjell på oppsettet deres nå, eller [emoji15] ?
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Hmm, usikker! Slik jeg ligger an så ser det slik ut:
- FT blokk, 80 slag 96 borr, acm råder med smidde stempel, komp ca 8:1
- Scimec 530 topp med 46/38 ventiler, en spesialkam torgeir plukka ut for meg, dyser rett i toppen, siemens deka 630(håper å få kjøpt 875 for å redusere duty om jeg skulle passere 420hk på motor)
- e-innsug med 3" spjeld
- garrett gtx3071r genII og turbosmart 38mm
- hjemmelaga grenrør med 42mm rør (utvendig mål)
- dre-ecu med wasted spark og fordelerløs tenning
Men nå kan ikke dette ekskalere mere... Jeg skulle "bare" ha datasprut og stor turbo jeg.. Hah, faen den planen gikk dritt!
Edit: jeg kommer til å overhale 5431 turboen, så får vi se om jeg bruker den eller ikke. Veldig usikker enda. Det koster 2000,- i forhold til 15000,- for kliss ny garrett. Jeg vil se om 5431 gir meg tilfredstillende resultat eller ikke. Om den gir for høyt baktrykk og ikke er effektiv nok, kjøper jeg ny
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Geir Magne kjører standard 531 topp og 940 manifold og F innsug hvis jeg husker riktig så blir litt "feil" å sammenligne dem. Men blir uansett veldig spennende å se [emoji4] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
FÃ¥r vel EFR for rundt 17 vel? Men dyrt? JA!!
Er vel topp m/kam innsug og grenrør samt turbo som skiller mest her....
Jeg går for B230FK turbo+ look.:p
Ja stemmer. Det blir vel litt for mange variabler til at det kan sammenlignes
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Kn vel sammenlignes på ett vis. "Billig" bygd mekanisk med seriøse turboer og datasprut. Jeg har trua på begge oppsettene. Tiden vil vise i hvilken retning min 940 utvikler seg, men den er på god vei fra å bli gateregistrert til å bli ren morrobil for bane.
FÃ¥r vel EFR for rundt 17 vel? Men dyrt? JA!!
Er vel topp m/kam innsug og grenrør samt turbo som skiller mest her....
Jeg går for B230FK turbo+ look.:p
Fikk den til 17k fant jeg ut :) Stor investering, men en holdbar investering. Dyr enkeltkomponent, men den varer jo i 20år om man tar forhåndsregler :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Kn vel sammenlignes på ett vis. "Billig" bygd mekanisk med seriøse turboer og datasprut. Jeg har trua på begge oppsettene. Tiden vil vise i hvilken retning min 940 utvikler seg, men den er på god vei fra å bli gateregistrert til å bli ren morrobil for bane.
HÃ¥per vi lykkes med en morsom motor begge to :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
All inn HansOla [emoji16] [emoji111]
https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbochargers/gtx3584rs
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Aiaii, megaturbo bringer med seg ny og sterkere bunndel! [emoji14] får holde meg på 54mm jeg tenker jeg ;)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Aiaii, megaturbo bringer med seg ny og sterkere bunndel! [emoji14] får holde meg på 54mm jeg tenker jeg ;)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Hehe [emoji16] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
http://www.speeding.nu/p/turbo-tillbehor/turbo/borg-warner-sx-e/borg-warner-s200-sx-e-s252-11997.html
Hmmm. NÃ¥ er vel sx-e glidelager, men uansett en god turbo vil jeg tro
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Fin turbo det der. Tror dette er noe av det beste du får med glidelager.
Spørs om det ikke må vurderes en sx-e 7064 eller 7670 :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Ser nesten ut som den du liket til deler samme kompressorhjul som EFR7064.
Lurer nesten på om det ikke er samme turbo, bare med glidelager, uten wg og dumpventil :)
Synd de ikke hadde t3 singel entry med ar.83, bare med twin entry. Det har vel egentlig lite å si om turbo er twin entry og grenrør er singel entry? Bare at man ikke får utnyttet twin entry eksoshuset
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Det kan ikke være samme turbinhjul som EFR med den prisen tror jeg :)
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Nei du sier noe der.. Det er nok ikke det ultralette turbinhjulet og det er heller ikke likt eksoshus
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Turbinhjulet er nok ikke det samme nei.... Men hadde de den ikke i T3 singelentry også da?
Bare i 0.63 tror jeg Geir Magne :)
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Jo, men bare i .63 :/ kan sende epost eventuelt
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Jeg har konkludert med at jeg ikke kan bruke 15-20000 på en turbo, det er jo galskap for min del når resten av oppsettet ikke gjenspeiler en så jækla dyr turbo.. Jeg har rett og slett ikke råd :) Da blir det muligens en slik sx-e 7064, men med twinentry eksoshus. Da burde jeg sikkert bygd om grenrøret mitt til t3 twin flens for å utnytte fordelene med twinentry eksoshus...? Eller fungerer et twinentry på eksakt samme vis som singleentry på t3 single grenrør?
Da er det bare å smøre seg med tålmodighet, og vente på skatte -og feriepenger [emoji28]
Snakka med Torgeir forrige uke også, og det gjenstår bare montering av toppen min. Vi har vært enige om at han ikke trengte å stresse med den, siden han har hatt mye å gjøre og jeg ikke har hatt behov for den før nå :) Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves..
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Twin entry turbo på singel exit grenrør er ikke vits, du får ikke utnytta twin entry turboen da dessverre. Garrett har faktisk endelig kommet med fløde papirer på twin entry husene sine så du kan få en pekepinn på hva de fløder iforhold til singel entry ihvertfall [emoji4]
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/1156.jpg
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Jeg har jo ikke gjort ferdig grenrøret mitt enda, så da bygger jeg det om til t3 twin. Liten vits å ikke utnytte alle fordeler når jeg først lager grenrør :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Jeg har jo ikke gjort ferdig grenrøret mitt enda, så da bygger jeg det om til t3 twin. Liten vits å ikke utnytte alle fordeler når jeg først lager grenrør :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Enig [emoji4] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Livet er ikke lett for den som aldri klarer å bestemme seg... Huff [emoji20] [emoji23]
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Livet er ikke lett for den som aldri klarer å bestemme seg... Huff [emoji20] [emoji23]
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skal ikke være lett [emoji85] [emoji111] .
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Nei du sier noe der.. Hadde jeg spydd og driti penger skulle jeg kjøpt meg efr 7670 og bygd 2.5l 16v istede. Men, når jeg alt har brukt en passe stor slant med penger på 8v så må jeg fullføre den
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Det gjør jo ingenting å ha ett twinentry grenrør uansett :) Om du senere velger en single entry turbo så blir det ikke noe dårligere av den grunn :D
Med twinentry er det 1-4 og 2-3 sammen, med singleentry er det vel tenningsrekkefølge som gjelder :) Altså 1-3 og 2-4 sammen [emoji106]
Men de gjør nok minimal forskjell tror jeg. Når jeg først har twinentry turbo så går jeg nok tvilsomt tilbake :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
30/04/17, 17:14
Hvis du har feil tenningsrekkefølge nå så må du endre det, ellers kan du likeså greit bruke singel entry. Jeg kan jo evt kjøpe det du har lagd nå så du får lagd ditt korrekt.
Det jeg lager er 1-3 & 2-4 single grenrør ja, kan eventuelt lage det ferdig og heller lage nytt twinentry grenrør :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
In The White
07/05/17, 14:18
Verkar vara en bra turbo det där! :)
Er nok mye turbo for pengene :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
In The White
07/05/17, 17:11
Absolut! Vet flera som är nöjda med fabrikatet.
I dag har jeg kjørt ei lita runde på 75 mil, og har henta inn litt deler :) En tur på Dekklåven etter et felgsett, innom Lasse etter et felgsett og en tur til Tyristrand hos Scimec. Kommer vel noen bilder i morra :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Alltid morro å være på turne:)
In The White
25/06/17, 10:01
Gott med lite utflykt! :)
Morro å treffe folk fra forumet, og titte litt på hva de driver med :) Jeg skal se over toppen jeg henta hos Torgeir, og så skal jeg få på compomotive felgene på 940n i dag. Tar litt bilder etterpå! Tror hvite comp mo6 passer bra på lysblå 940...
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Morro å treffe folk fra forumet, og titte litt på hva de driver med :) Jeg skal se over toppen jeg henta hos Torgeir, og så skal jeg få på compomotive felgene på 940n i dag. Tar litt bilder etterpå! Tror hvite comp mo6 passer bra på lysblå 940...
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Blei det 530 toppen med 46/38 ventiler ell [emoji4] ?
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Blei det 530 toppen med 46/38 ventiler ell [emoji4] ?
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Har hatt liggende en 530 topp hos torgeir i snart 2 år jeg [emoji23] Så det er en 530 preppa for 400-450hk med spesialkam, dysehull i toppen, 46/38 ventiler og litt småstæsj :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Har hatt liggende en 530 topp hos torgeir i snart 2 år jeg [emoji23] Så det er en 530 preppa for 400-450hk med spesialkam, dysehull i toppen, 46/38 ventiler og litt småstæsj :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Ok [emoji16] [emoji111] . Blir spennende å teste vøtt [emoji4] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Bilder sier mer enn tusen ord :)
Handla compomotive mo6 av Lasse, og henta like så greit felger til 740n i samme slengen. Slike kt racing i bronse fra dekklåven.
Spm råder, smidde stempel, siemens deka 830, malpassi regulator, nye råde og bærelager, spesial fuelrail fra Torgeir +++
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/684.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/685.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/686.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/687.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/688.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/689.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/690.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/691.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/692.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/693.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/694.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/695.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/696.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/697.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
In The White
25/06/17, 18:46
Mycket godis där! :)
Åh, jag vill också ha Compomotive!:cool:
Mycket godis där! :)
Åh, jag vill också ha Compomotive!:cool:
Ja compomotive passer utrolig bra på rwd volvo :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
volvobrage
25/06/17, 19:33
Bilen kledde compomotive utruleg bra!:D
Bilen kledde compomotive utruleg bra!:D
Jeg fallt pladask og var forelsket på ny jeg! [emoji1]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
25/06/17, 19:45
Dæven, kledde comp bra ja! Blir bra med litt bætar også, må bare klæme tell å skru da er jo ikke så mye igjen nå akkurat. Har trua på VCCN-treffet på Vålerbanen jeg altså.
Nå er det bare å ta ferie og skru bil! Har veldig lyst til å bli ferdig til vålertreffet
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
25/06/17, 20:05
Hvilke uker har du ferie da? Vurderer å ta en tur oppover å titte litt hvis du har fri :)
Har ikke bestemt meg enda! Må høre med avdelingsleder når jeg kan ta ferie, for vi har endel å gjøre. Det hadde vært hyggelig med besøk, bare å ta seg en tur!
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
In The White
25/06/17, 20:23
Ja compomotive passer utrolig bra på rwd volvo :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Ja jag gillar verkligen motorsport stuket, riktigt snygga fälgar! :)
Ser bra ut med de felgene ja :D
Mye grom deler også :D
Ser bra ut med de felgene ja :D
Mye grom deler også :D
Det begynner å bli et ganske dyrt delelager ja! [emoji28]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Mye gromt der. Pent med de hjulene. Handla topp også? Spec på den T6 kammen da?
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Mye gromt der. Pent med de hjulene. Handla topp også? Spec på den T6 kammen da?
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Det er en 530 jeg har hatt liggende hos Torgeir i 2år, så han har tatt litt når han har hatt tid. Porta på innsug og eksos med 46-38 ventiler. Kammen har jeg desverre ikke spec på, da Torgeir fikk ansvaret for å finne en passende kam til mitt effektmål. Den er visst ganske mild, men holder til 400hk på moderat trykk på mitt oppsett. Beregnet på grenrør og ikke manifold.
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Blir tøft å følge med på.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Håper den vil gi et tilfredsstillende resultat, uten å lade 2.5 bar :) Som sikkert de fleste ønsker jeg mest effekt og moment på lavest mulig trykk :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
25/06/17, 22:35
Betyr nye felger til 740'n at du har mk18 til overs? [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Betyr nye felger til 740'n at du har mk18 til overs? [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Nja, jeg kjøpte nye fordi mk18 er bulka [emoji14] mulig jeg får igjen nye av entreprenøren/energiselskapet som har laget anleggsområde av hele veien vår... De graver ned flere høyspentkabler, men har "glemt" å holde veien brukbar for normale biler.. Så jeg skal sende krav på nye felger tror jeg.
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
25/06/17, 23:21
Nja, jeg kjøpte nye fordi mk18 er bulka [emoji14] mulig jeg får igjen nye av entreprenøren/energiselskapet som har laget anleggsområde av hele veien vår... De graver ned flere høyspentkabler, men har "glemt" å holde veien brukbar for normale biler.. Så jeg skal sende krav på nye felger tror jeg.
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Ah, tenkte de hadde kledd rød 740... [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Det hadde de nok gjort! Bare synd de 8kanta [emoji23] Neida ikke så ille, men er et par felger med bulka ytterleppe
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Hvordan er den fuelrailen festet ?
Ser ut som om jeg klarer å skimte noen skrufester mot toppen, men var litt vanskelig å se :p
Hvordan er den fuelrailen festet ?
Ser ut som om jeg klarer å skimte noen skrufester mot toppen, men var litt vanskelig å se :p
Det er skrudd fast to fester rett i toppen, med vinkler for å feste railen i :) Ganske clean og pen løsning syns jeg. Så slipper man å ta av noe som helst ved demontering av innsug [emoji1]
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/728.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Se der :) takk, ser ut som om det må bli noe slikt på min når jeg får tilbake E-toppen fra porting :)
Da har photobucket ødelagt tråden min også.. jeg har heldigvis lastet opp mye via tapatalk, så det blir ikke så veldig mye å rekontruere heldigvis.. Men, det blir ikke gjort før jeg har noen timer til overs :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Ekte møkk!
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
In The White
09/07/17, 08:27
Var samma med Forumbilder för något år sedan. Ungefär 135 sidor i min tråd på att annat forum saknar bilder, vilket är för mycket för att försöka reparera.
vangsfreaken
11/07/17, 23:27
jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men... lenge leve tapatalk! :p
Bruker nesten ikke pc lengre jeg :) Kun mobil til både oppdateringer, bilder og lesing
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
12/07/17, 10:56
Det gjelder flere av oss... [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Tok litt på denne i dag. Det skulle vært på pkk for leeenge siden, så nå måtte jeg ta et tak for å korte inn smørbrødlista mi. Bilen sto på kappsenk. Det var værre enn jeg trodde! Helt løse fjører og skeive fjørputer etc. Aldri mer kappsenk uten veldig korte dempere!
Så da lakkerte jeg et sett med gamle 40mm fjører istede. Bilen er ikke godkjent senket så jeg håper de 'overser' fjørene da de er like som originale. Bak bytter jeg til originalfjører siden de ser annerledes ut enn 40mm senkefjører. Jeg tok noen runder med sprayboks når jeg først var i gang. Bilstein b8 demperne er fortsatt i god stand tross mange år på veien.
Nå må jeg bare kline på litt lakk på bremsekaliperne også, for de ser ikke ut...
Neste på lista er å sveise inn katalysator og nytt flexiledd! Deretter nye foringer i forstillinga. De gamle er morkne, sprukket og skeive.
Jeg strevde veldig lenge med txr topplagringer som jeg tenkte å montere, men det funka dårlig med originale fjører. Når alt var skrudd sammen så blei det så mange ledd oppover at fjørbeinet ble mye lengre enn med originale topplagringer. Disse ble derfor lagt på hylla igjen sammen ved styrvinkelkittet http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/576.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/577.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/578.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/579.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Jeg er fortsatt i den alderen at jeg synes røde bremsekalipere er tøft...
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/603.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Er vel ikke det værste man kan like det :D Ser bra ut , arbeidet som blir gjort :)
In The White
27/07/17, 20:46
Riktigt snyggt! :)
Ja röda bromsok ser sportigt ut, helt klart!:cool:
Litt harry er det, men det gir jo et snev av sportslig utseende da :) Det pynter litt opp.
Den har stått så lenge nå at jeg kan ta meg tid til å pusse opp litt understell :) Bilen har gått 7 år i Bergen når jeg kjøpte den, og det merkes på understellsdelene! Selv om tidligere eier har vært flink med tectylbehandling osv. så var casterstag sammensmelta med bærebru f.eks.... [emoji14]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Gjør seg med litt farge på ting. Blir litt mer helhetlig :D
Rødt passer jo bra det :D
Blir litt triveligere under der når ting er lakkert og rent :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Har demontert forstilling for oppussing. Defekt casterstag etter litt voldsom muttertrekker... Gravrusta har også kosa seg litt mye på det ene, så nye justerbare stag bestillt sammen med komplett sett polyforinger. Pussa og lakkerte bærebruene i det minste. Rota fram en FT som fikk en vask også. Denne er grunnlaget for den nye motoren :)http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/624.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/625.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/626.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/627.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/628.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/629.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/630.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Nice :D
Gjør seg med litt nye deler av og til :D
Motoren ser ut til å være ett godt utgangspunkt :)
Ja det er originalmotoren til bilen, men den lider av høyt oljeforbruk [emoji14] Så jeg håper det er bare ringene eller glasserte vegger og ikke skada sylindervegger, for de nye stemplene mine er bare 96mm [emoji28] hahah, for jeg hadde ikke planer om å borre til 1.od når jeg kjøpte stempler [emoji57]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Å faen :D Ja, da får en håpe det bare er småtteri som må til for og få den tett igjen ja.
Husk å sjekk toppen også HansOla [emoji4] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Husk å sjekk toppen også HansOla [emoji4] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via TapatalkScimec-toppen som skal på ;)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Å faen :D Ja, da får en håpe det bare er småtteri som må til for og få den tett igjen ja.Ja håper da det, ellers får jeg finne ei anna blokk :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
28/07/17, 18:42
Godt å se du prioriterer denne litt igjen! :) har du planer om å beholde skilt, eller kommer det til å ta av helt? (helt etter boka blir den vel ikke, men...)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Godt å se du prioriterer denne litt igjen! :) har du planer om å beholde skilt, eller kommer det til å ta av helt? (helt etter boka blir den vel ikke, men...)
Sent fra min SM-G935F via TapatalkMå ta noen skippertak en gang i blant :) Nei jeg skal beholde skilta! Blir jeg stoppa får jeg bare inn på BT med mangellappen :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Scimec-toppen som skal på ;)
Sent fra min SM-G390F via TapatalkKult [emoji16] [emoji123]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Ja håper det blir knall [emoji106]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Har lest litt i denne tråden nå synes det er moro og se hva andre kan få til har selv litt begrensinger på hva jeg kan få til er heller ikke mange som modifiserer en bruksbil så mye det liker jeg:)
Ja det har ekskalert litt kan man si! Det startet vel egentlig bare med en overhaling... så ser du hvordan det gikk :) Men, det er jo morro å mekke litt da :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Ja det har ekskalert litt kan man si! Det startet vel egentlig bare med en overhaling... så ser du hvordan det gikk :) Men, det er jo morro å mekke litt da :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Er ofte slik det blir ja skulle selv på v70 en bare fikse "litt" på den men har til nå brukt 3 ganger det jeg ga for bilen på og fikse den opp. Men moro er det helt sikkert:)
Så lenge man har et sted å skru, og har tid til det så er det morro :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Sitter å funderer på understellsoppgradringer.. Bærearmene til MKmotorsport med tilhørende coilovere. Så blir det BC coilover fremme.
http://m.mkmotorsport.se/products/bararmskit-mkm-bak-volvo-
http://m.mkmotorsport.se/product
Angående momentstag og momentbrygga, så har jeg tenkt å forsterke den og bytte ut aluminiumsstagene med noe mer solidt. Hadde tenkt justerbart momentstag fra MKM, men jeg syns disse ser dårlige ut.. om man har litt fjøringsvei så vil pinjongvinkelen bli bæsj ved demping og man får brytning som vil resultere i havari. Vil derfor beholde 3-link oppsettet bak :) Eventuelt prøve å få tak i TXR momentstag, det fungerer vel mer som originalt
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
03/08/17, 17:20
Ikke kjøp momentstag ala mkm eller bakaxeldelar med mindre det blir stum racerbil uten baksete... Hadde det på min, ble et rent helvete med et par kompiser baki [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Jepp, for med litt fjøringsvei så blir pinjongvinkelen helt bajs og dertil vibrasjoner :/ bortkastet 2000kr frykter jeg. Så det blir nye stag og forsterket ramme
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Synes ikke min hjemmelagde momentramme alá bakaxel modell lager spesielt med resonans. Nå har min minimalt med fjæringsvei med 80Nm/mm fjærer men til gjengjeld så er den senket 11cm. Men jeg har noen triks i ermet til bakstillinga som skal gjennomføres for bedre geometri.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Noe må vertfall gjøres for den som tegnet bakstillinga på 7/940 må ha vært bakfull... Kunne tenkt meg noe ala wattlink for at ikke bakaksel forsvinner ut til høyre ved demping, men med stive coilovere blir det vel minimal fjøringsvei uansett, så det blir vel ikke noe problem sånn sett.
Du har ikke problem med pinjong ved demping? Det har kanskje sammenheng med stiv bakstilling
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
03/08/17, 20:00
Synes ikke min hjemmelagde momentramme alá bakaxel modell lager spesielt med resonans. Nå har min minimalt med fjæringsvei med 80Nm/mm fjærer men til gjengjeld så er den senket 11cm. Men jeg har noen triks i ermet til bakstillinga som skal gjennomføres for bedre geometri.
Sent fra min SM-G920F via TapatalkOm det er riktig justert har vel ikke høyde så mye å si, poenget er heller at med litt mykt understell blir det et lite helvete å lesse inn noen kompiser i baksetet eller litt rot i bagasjen [emoji14] min å var helt ålreit å kjøre med når jeg kjørte alene, men med litt vekt ble det interessante vinkler som førte til mye vibrasjoner så fort man så på gassen...
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Skårholen
04/08/17, 13:25
Min funka greit med både full og tom bil. Har 945 senkefjører bak ifra KL. Men lyst på nye coils, må bare bygge ferdig det jeg har begynt med..
Det blir fort ganske mange tusen i ny bakstilling, men vil tro det er verdt det :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Har ett par triks i ermet jeg tror vil funke greit.[emoji4]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Er det triks du er villig til å dele med flere? [emoji14]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Selvfølgelig. Må bare teste det ut først. Det inkluderer ett par flere foringer og ingen uniballs.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Supert :D
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Visa'n har gått varm! Må få ut fingern om jeg skal kjøre på Våler :)http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/180.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Det blir med nåværende motor, for jeg har ikke begynt på ny enda engang
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Hehe, er av og til sånn :D
Men deler er jo alltid digg :D
Litt dumt man må handle på så mange forskjellige plasser da, men det får gå :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
volvobrage
08/08/17, 21:48
Alltid kjekt med nye deler!:D
Enda et tilskudd på delehylla. 240mm stålsvinghjul fra Pedersen Racing til en ganske rimelig penge.. :) da håper jeg 712 trykkplata mi holder momentet mitt :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Så da ble det veldig billig clutch.. Det satt sinter og ekte sachs 712 i den 945n jeg kjøpte for 4000kr, og svinghjulet fikk jeg for 2600kr [emoji14]
Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe komplett 215mm race-clutch av Scimec, men nå får jeg se hvor langt dette holder i første omgang.. Jeg får oppgradere om det ikke holder, jeg har flere motorer som kan få nytte av stålsvinghjulet :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Da var forstillinga ferdig. Komplett med polyforinger i alle stag, 25mm IPD, nylakkerte fjørbein, stag og bremser, hjemmelaga justerbare casterstag. De blei stygge... Men skittau, ingen som ser de uansett. Korta også inn lenkarmene 1cm på hver side.
Bestillte 20mm spacere med lengre pinbolter på bcb, men fikk 22mm skrudde istede... måtte kappe hjulboltene litt for at felgen skulle gå på! Så nå er jeg spent på hvor mye jeg må valse for å få på compomotivefelga når de ble et3. Bak går det nok veldig bra selv med et0 for der er det valsa fra før. Tar bilder av det når bilen står på bakken igjen. Nå driver jeg å mekker eksosanlegg for å få inn nytt flexiledd og katalysator. Har også montert org luftfilterboks :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/216.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/217.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
In The White
10/08/17, 22:49
Snyggt! Är väldigt intresserad av hur IPD 25mm krängningshämmaren fungerar.
Takk! Skal gi en tilbakemelding jeg :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
I helga har jeg fått sveise sammen igjen eksosanlegget med nytt flexiledd og ny katalysator. Bilde lyver litt så det ser veldig lavt ut fremfor bakhjulet, men det er ikke så ille som det ser ut. Er kanskje 0.5cm oppi bjelken. Bestefarsvingen ble også lakkert mattsvart i samme seanse.
Jeg har overhalt en bak-kaliper, bytta all bremsevæske og lufta alle 4 hjørner. Det tok lang tid...
Kom etterhvert på at bakakselen er mindre happy med mange rare lyder og stor lekkasje ved pinjong. Gravde derfor frem en 1041 aksel med alt for lav utveksling. Nemlig 3.31, men denne var planlagt å bruke når ZF kassa skulle inn siden den har 1:1 på 5.gir. Denne ble plukket rein og steamet for å få av værste møkka og rusta.. I morgen skal den sandblåses tenkte jeg.
Jeg har brukt endel tid på å prøve å få inn org.luftfilterboks, men jeg får ikke snudd kompressorhuset på turboen uten å måtte lage helt ny wg-brakett. Så da får pkk-kontrolløren ta til takke med åpent filter for jeg gidder ikke legge så mye jobb i det bare for å være på den sikkre siden mtp "synlig trim"
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/364.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/365.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/366.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/367.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/368.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Fikk hjelm fra Gundersen Motorsport i går også, sammen med 5L Millers break-in oljehttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/369.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/370.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Blir bra det der :D
Irriterende med alt dillet en må prøve å få til for å få biler igjennom ja, får håpe det går bra :D
Ja det er endel slike bagateller :/ Gidder ikke bytte ut us-blink, satser heller på det går gjennom. Det skal inn en truetrac i 1041 akselen med tider og stunder, men det blir etter hovedtreffet vertfall :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
13/08/17, 23:29
Om du vil bli kvitt us-blink kan de alltids byttes mot mine helhvite :D
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hehehe, har helhvite liggende en plass i rotet mitt men aner ikke hvor [emoji14]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Når jeg var inne i fjor med US-blink fikk jeg 2er feil på feil farge parklys, så byttet jeg bare til hvite pærer når jeg var på etterkontroll :) (var for så vidt ikke eneste 2er feilen jeg fikk da :p )
Hm, spørs om jeg skal rote frem igjen hvitblinken da
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Dagens aktivitet! Sandblåsing... Nå har jeg sand på steder jeg ikke visste jeg hadde..! Gikk med 3 sekker sand på hele bakstillinga pluss et toppdeksel. Så la jeg på grunning på alt før jeg kjørte det inn igjen. Regner med å lakke det i morgen. Lokket på diffen tar jeg til slutt, så det er ikke grunna enda. Skal bruke syregrunning på det tenkte jeg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/382.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/383.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/384.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/385.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/386.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/387.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/388.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/389.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
14/08/17, 21:05
Blir jo mega bra da. Svart krympelakk på toppdekselet?
Blir så bra [emoji4] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Blir jo mega bra da. Svart krympelakk på toppdekselet?Håper det blir brukbart :) Ja hadde tenkt noe slik! Lurte på rødt med matt klarlakk også, men vi får se :) Har flere toppdeksel å prøve meg frem på :)
Blir så bra [emoji4] [emoji106]
Sent fra min GT-I9295 via TapatalkDet blir vertfall mye bedre enn før :) Triveligere å montere nylakka deler :D
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Dette blir knall bra! Stå på [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nice :D Blir skikkelig bra det der.
Sanden klarer å lure seg inn alle faens plasser. :p
Ting blir litt finere i svart halvblank :)
Pressa inn nye foringer i bærebruene bak også.
Toppdekselet ble mattrød, og jeg syns det blei tøft :)
Svinghjulet kom i dag også. Det er brukt og det har ligget litt fuktig så det er ikke like blankt og fint som nytt.. Men likevell feilfritt i mine øyne
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/399.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/400.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/401.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/402.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Bra eller dårlig tegn når det renner olje ut fra pinjongen i det øyeblikket mellomaksel skrus av? [emoji23] http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/403.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Bra eller dårlig tegn når det renner olje ut fra pinjongen i det øyeblikket mellomaksel skrus av? [emoji23] http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/403.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk1stk sliten tetting [emoji23] [emoji111]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Yess sir! Det er olje kasta rundt i hele bakstillinga. Enkel understellsbehandling :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 06:57
Bytta pinjongtetning på 740'n rett før ferien sjøl, mens det satt på bil riktig nok [emoji14] dyr tetning, men burde være grei jobb når du har alt løst [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Bytter hele akslingen jeg. Dette er den som sitter i bilen nå, ikke det som er nylakkert :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Nydelig svinghjul du har fått tak i. [emoji12]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
De merkene på anleggsflata er bare overflaterust som jeg har pussa bort med pussepapir. Ellers vil jeg si det ser bra ut ja :D
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 12:44
Bytter hele akslingen jeg. Dette er den som sitter i bilen nå, ikke det som er nylakkert :)
Sent fra min SM-G390F via TapatalkDet går også an når man har så mye liggende [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Fint å ha mye på lager da [emoji14]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
De merkene på anleggsflata er bare overflaterust som jeg har pussa bort med pussepapir. Ellers vil jeg si det ser bra ut ja :D
Sent fra min SM-G390F via TapatalkEr ett sånn jeg og skulle hatt.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Du har dobbelmasse nå eller? Det veier jo nærmere 20kg :/
Jeg var heldig å fikk det for 2600 på facebook :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Du har dobbelmasse nå eller? Det veier jo nærmere 20kg :/
Sent fra min SM-G390F via TapatalkJepp. Ett separert ett sådan.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Er du heldig finner du til salgs på facebook, flere som bytter de ut etter de kjører med stum sinter og m90...
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 17:24
Er du heldig finner du til salgs på facebook, flere som bytter de ut etter de kjører med stum sinter og m90...
Sent fra min SM-G390F via TapatalkLøsningen er jo å finne fjøra lamell å kjøre til det funker, uavhengig av om det passer [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Blir mye vibrasjoner med det pedersen svinghjulet og lamell med fjører også, ihvertfall på 940'n min [emoji4]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Hmm hvorfor blir det mer vibrasjon med dette kontra f.eks enkelmasse eller det flate 215mm svinghjulet?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Hmm hvorfor blir det mer vibrasjon med dette kontra f.eks enkelmasse eller det flate 215mm svinghjulet?
Sent fra min SM-G390F via TapatalkDa har jeg misforstått, trodde dere snakka om fra dobbeltmasse til Pedersen svinghjul. Fra enkeltmasse til Pedersen bør det ikke være noe forskjell nei [emoji4]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Aha! Nei det funker fint med enkelmasse og m90 hos meg nå, så håper stålsvinghjulet og ZF vil funkgere fint også :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 18:20
Basert på erfaring med b230f med originalt svinghjul og b230fk med "pedersen-svinghjul" kan jeg si at sistnevnte er verre på vibrasjoner under belastning, men til gjengjeld oppleves jo fk mye jevnere på tomgang da...
Blir mye vibrasjoner med det pedersen svinghjulet og lamell med fjører også, ihvertfall på 940'n min [emoji4]
Sent fra min GT-I9295 via TapatalkDet blir verre enn originalt ja, men en drøm sammenlignet med helstumt [emoji14] å helt greit å kjøre med om man passer på å ha litt turtall når man tråkker på (med turbotrykk, altså).
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Basert på erfaring med b230f med originalt svinghjul og b230fk med "pedersen-svinghjul" kan jeg si at sistnevnte er verre på vibrasjoner under belastning, men til gjengjeld oppleves jo fk mye jevnere på tomgang da... Det blir verre enn originalt ja, men en drøm sammenlignet med helstumt [emoji14] å helt greit å kjøre med om man passer på å ha litt turtall når man tråkker på (med turbotrykk, altså).
Sent fra min SM-G935F via TapatalkEnig. Syns spesielt det er mye på motorbrems ved visse turtall og når man belaster med fullgass på lave turtall.
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Vibrasjoner er ikke noe problem sålenge det ikke er pga ubalanse.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 19:06
Enig. Syns spesielt det er mye på motorbrems ved visse turtall og når man belaster med fullgass på lave turtall.
Sent fra min GT-I9295 via TapatalkMerker ikke noe spesielt ved motorbremsing, men trykket må øke med turtallet, kan ikke tråkke flat pedal med 13C på 1500 rpm [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 19:08
Vibrasjoner er ikke noe problem sålenge det ikke er pga ubalanse.
Sent fra min SM-G920F via TapatalkIkke nødvendigvis problem, men har man det i bruksbil/cruisebil kan det bli sjenerende [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Merker ikke noe spesielt ved motorbremsing, men trykket må øke med turtallet, kan ikke tråkke flat pedal med 13C på 1500 rpm [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via TapatalkMerkelig at det er forskjell på motorbrems. Et bedre ord er vel karroseri during ved motorbrems [emoji23] [emoji111]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 21:07
Merkelig at det er forskjell på motorbrems. Et bedre ord er vel karroseri during ved motorbrems [emoji23] [emoji111]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
noe mer enn originalt er det sikkert (tenker egentlig ikke over det), men ikke nok til at det er sjenerende... men jeg har kjørt med det i halvannet år da, mulig jeg har lært meg hvordan jeg kjører med det :p måtte i hvert fall legge til meg noen spesielle vaner når jeg kjørte med stum lamell og momentstag fra bakaxeldelar, det var et helvete :p originale momentstag (med nye foringer)+stumt svinghjul+fjøra lamell= fantastisk moro, å ikke noe problem i det daglige heller ;)
Har du solgt det momentstaget Thomas?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 21:51
Har du solgt det momentstaget Thomas?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
enn så lenge henger det på en helt egen spiker jeg banka opp i garasjen utelukkende for det momentstaget, eksklusive varer vet du :D har ikke orka å styre med å selge det, så det venter bare på at jeg skal vrenge det originale... eller at det havner på driftebilen til ei venninne eller noe :p
Hmm du skal ikke selge det til meg altså? ;) Kunne tenke meg å prøve et slik stag, for å se om det funker for meg eller ikke
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
16/08/17, 22:27
Hmm du skal ikke selge det til meg altså? ;) Kunne tenke meg å prøve et slik stag, for å se om det funker formeg eller ikke
Sent fra min SM-G390F via TapatalkDu er selvfølgelig velkommen til å sende meg et bud på face, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd de justerbare fra txr(?)... I ei forsterka ramme tåler det sikkert masse det å?! Å er sikkert 10x så komfortabelt å kjøre med, for det her er egentlig ikke egnet på noe annet enn reinspikka bane/herjebil.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Du er selvfølgelig velkommen til å sende meg et bud på face, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd de justerbare fra txr(?)... I ei forsterka ramme tåler det sikkert masse det å?! Å er sikkert 10x så komfortabelt å kjøre med, for det her er egentlig ikke egnet på noe annet enn reinspikka bane/herjebil.
Sent fra min SM-G935F via TapatalkJa tenkte å prøve justerbare stag i hjemmelaga ramme noe ala den originale :) Nei det blir litt kosebil også, så litt comfort vil jeg beholde
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
17/08/17, 07:00
Ja tenkte å prøve justerbare stag i hjemmelaga rammenoe ala den originale :) Nei det blir litt kosebil også, så litt comfort vil jeg beholde
Sent fra min SM-G390F via TapatalkVar det jeg tenkte meg, da er ikke dette egnet [emoji14] justerbare stag i den originale ramma derimot hadde jo vært interessant å prøve, fordi selve ramma demper nok mye :)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Da var faktisk bilen godkjent.. Startet bilen for første gang på over 1år i går kveld, og kjørte bilen på kontroll i dag tidlig. 0 feil, men med litt snill mekaniker. Senkefjørene er ikke i vognkort, men den er jo så høy at ingen merker det. Han sa ingenting på us-blink, men jeg skulle egentlig få mangel på hvite blinklyspærer. Men siden alt annet var så bra så gadd han ikke gi feil på det, bare jeg bytta de :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/565.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/566.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/567.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/568.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/569.jpg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
volvobrage
22/08/17, 19:38
Gratulerer!:D Bilen ser kjempe bra ut:)
Takk! Sett bort fra høyden ser den bra ut :) Det kommer godt frem på bilder at den lider av flere fargenyanser, dessverre..
Skal få på 60mm fjører fremme og noen kappa forsterka bak, så den får litt penere stuk
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Dreracing@
23/08/17, 10:51
Skulle bare mangle att den ikke blei godkjent. Vi må passe på att regelhysteriet ikke tar helt overhånd :)
Bra det er noen som ser litt mellom fingra, så ikke alle har blitt paragrafryttere slik som BT
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vangsfreaken
23/08/17, 12:25
Hadde de hengt seg opp i blinklyspærer hadde jeg gitt opp 940'n min i alle fall... [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hadde de hengt seg opp i blinklyspærer hadde jeg gitt opp 940'n min i alle fall... [emoji14]
Sent fra min SM-G935F via TapatalkDet var nesten ingenting som funka i instrumentpanelet heller da.. Bare 3 varsellamper som funka og 1 blinklyslampe som funka [emoji23] speedometer og turteller funker da
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.