PDA

Vis full versjon : XC90 og knirking i dørtrekk



Frode H.
22/09/15, 19:52
Har en forferdelig knirking i dørtrekket på førerdøren.
Tenker å kjøpe alle klips nye for å se om det hjelper.

Har noen andre erfaringer med hva som skal til for å få et knirkefritt dørtrekk? Nok med nye klips, eller må noe mer gjøres?

holter
22/09/15, 20:51
Hadde samme prob på en v70 -tok av dørtrekk og la på tynn tettningslist til vinduer av skumgummi rundt alle kanter og hull inn i døren - skiftet dørklips samtidig -etter det null knirk.

Frode H.
24/09/15, 18:19
Ok. Takk for tips. Har noen slike tetningslister liggende så får ha de klar når jeg bytter klipsene.

Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

RexRonny
06/10/15, 10:08
Hei!
Hadde også knirkelyd/kvitring i dører på min Volvo V70 -05. Der var de støttebena som er nedre feste til dørmodul (den med knapper til vindusheis) løsnet fra festet sitt. Jeg brukte superlim på rull fra Jula til å feste den, det er en sterk variant av dobbelsidig tape til 49,- med litt skumaktig stoff i midten. Lett å jobbe med og gnissingen med ulyd forsvant fra min bil. Mye inni dørpanelet som er limt, og på min 10 år gamle bil hadde noe av dette løsnet. Ulydene forsvant når alt satt fast igjen.

Frode H.
11/10/15, 21:41
Takk for tips. Har ikke fått anledning til å se på det ennå, men skal komme med tilbakemelding etter at jeg har hatt det av.

cortinaterje
12/10/15, 10:17
Jeg kjører rundt med biltemas shampofrie vaskesvamper innklemt mellom dør og dørpanel.
Hjelper på knirk og klirring og viberasjon fra basshøytaler.

Frode H.
01/11/15, 16:58
Hadde dørtrekket av i dag. Fant to klips som var litt slakke i holderen (de står i en holder der de kan bevege seg rundt litt). Tok ut klipset og la to biter med vanlig blank tape under slik at det ble trangere og en annen flate å bevege seg mot. La også litt tykk tape på tre punkter øverst på dørtrekket, hvor det ligger an mot døren. Så at det hadde gnagd litt i lakken på det ene punktet.
Nå er det iallefall knirkefritt, så får vi se hvor lenge det varer.