PDA

Vis full versjon : Trimming av 230e?



S.O.B
20/09/15, 20:38
Hei, har en 87mod 740 med 230e og m46, som jeg har et lite ønske om å trimme litt, og spør derfor etter erfariger og tips! Har planer om innsats-KN filter (vet ikke om det har noe hensikt men), grenrør med 2,5" eksos. Hadde tenkt til å sette på en kvassere kam, men har begynt å tenke litt på å lage til en 531 topp å sette på men lar dette seg gjøre?? Med tanke på oppboring av hull til dysene altså! Men evt noen andre tips til trimming? Eller eventuelt noen som har erfaring selv med trimming av 230e motorene?

Og ellers har jeg 2spørsmål ang bilen; hvorfor er det en kjempe"struping" på luftfilterslangen? Har det noe med evt trimming å gjøre? Og såner det overdriven som ikke virker, og jeg har kommet fram til at det er innslaget(eller hva det nå heter) på kassa som er defekt! Må
Man tappe kassa for olje før man bytter denne eller?

Takker og bukker for alle hjelpfulle svar og tips:)

fjelling
20/09/15, 21:03
Trimming av denne skal ikke jeg si så mye om, men volvo orginal gutta klarer vel å få ut mellom 160 og 170 av de.
En ting som ofte skjer på disse kassene er at bryteren for innslag i kassa blir "slitt".
Får du den i od om kassa er god og varm? detter ut innimellom?
Da er det i tilfelle denne bryteren. Få noen til å drei av den en smule så du får skrudd den en tanke lenger inn i kassa så er den i orden. Trenger ikke å tappe olje.

S.O.B
20/09/15, 21:25
Nei går aldri i OD .. men skal prøve å bytte det takk for svar:)

Batland
21/09/15, 11:15
Hei, har en 87mod 740 med 230e og m46, som jeg har et lite ønske om å trimme litt, og spør derfor etter erfariger og tips! Har planer om innsats-KN filter (vet ikke om det har noe hensikt men), grenrør med 2,5" eksos. Hadde tenkt til å sette på en kvassere kam, men har begynt å tenke litt på å lage til en 531 topp å sette på men lar dette seg gjøre?? Med tanke på oppboring av hull til dysene altså! Men evt noen andre tips til trimming? Eller eventuelt noen som har erfaring selv med trimming av 230e motorene?
Takker og bukker for alle hjelpfulle svar og tips:)
Mange år siden jeg var borti E-motorene, men husker likevel godt at det var KG002 kammen som fungerte best. Ett steg 1 grenrør og ett godt eksosanlegg gir merkbar forbedring av resultatet. Det som vi ikke gjorde, men burde ha gjort, var å montere bredbandslamda for å kontrollere AFR. Grunnen er at det i utgangspunktet bare er B23E bensinmengdefordeleren som gir korrekt AFR for trimming. Man må derfor skjekke og etterjustere når man har andre bensinmengdefordelere.

På en sugemotor er toppen viktig så her er det bare å stå på på porting, større ventiler osv. Det er ingen problem å ta opp dysehull.
K&N filter er alltid fordelaktig og luftfilterboksen kan gjerne hullborres med hullsag.