PDA

Vis full versjon : V70 2004 med varsel ( gult motorsymbolom ) om feil på eksosblanding



Monsen
20/09/15, 13:22
Skal gå over luftmengdemåler, rengjøre denne med startgas, er det annet jeg kan gjøre for å se om dette bedrer seg. Har tidligere vært igjennom denne prosessen på 940, er det stort annerledes på V70 med tanke på hva som kan være feil?

Lambasonder om det er flere kan vel også ha fått korresjonsproblemer p.g.a. vann, eller?

Hadde misstanke om at de feilmeldingene jeg fikk nå, Abs og eksos at det skyldtes inntrenging av vann, da det har regnet helt ekstremt i det siste. Rengjører alle kontakter med rens for korresjon, og sprayer på beskyttelse etterpå. Håper at det kanskje hjelper.

mrstfu
20/09/15, 14:05
Har du lest ut feilkoder?

Monsen
20/09/15, 15:10
Skal gå over luftmengdemåler, rengjøre denne med startgas, er det annet jeg kan gjøre for å se om dette bedrer seg. Har tidligere vært igjennom denne prosessen på 940, er det stort annerledes på V70 med tanke på hva som kan være feil?

Lambasonder om det er flere kan vel også ha fått korresjonsproblemer p.g.a. vann, eller?

Hadde misstanke om at de feilmeldingene jeg fikk nå, Abs og eksos at det skyldtes inntrenging av vann, da det har regnet helt ekstremt i det siste. Rengjører alle kontakter med rens for korresjon, og sprayer på beskyttelse etterpå. Håper at det kanskje hjelper.

Har nok ikke gjort det da jeg ikke har diagnoseutstyr. Burde sikkert ha hatt det, men det innbefatter vel at jeg også må ha en lapptopp. Usikker på om jeg beholder Volvoen så lenge, så da avventer jeg med å anskaffe slikt utstyr. Ellers takker for svar.

holter
20/09/15, 15:56
Den gule lampen du får opp er det varsel for avgassreningssystem - en gult varselsymbol på høyre side i innstrumentpannel ? om så -kan du bli kvitt den om du tar av pluss og minus på batteri et par min - eller så bruker dem og bli borte på en litt lenger kjøretur . Hadde en del prob med det på min v 70 -spesielt på sommer med varme - ifølg billia skulle ikke bilen gå normalt om den lampen lyste - men merket aldri noe til det .

Monsen
20/09/15, 18:16
Den gule lampen du får opp er det varsel for avgassreningssystem - en gult varselsymbol på høyre side i innstrumentpannel ? om så -kan du bli kvitt den om du tar av pluss og minus på batteri et par min - eller så bruker dem og bli borte på en litt lenger kjøretur . Hadde en del prob med det på min v 70 -spesielt på sommer med varme - ifølg billia skulle ikke bilen gå normalt om den lampen lyste - men merket aldri noe til det .

Tok ut luftmengdemåleren og dusjet den skikkelig med startgas, var nok meget møkkete uten at det hjalp. Skal gå ned straks å følge din prosedyre. Takker for svar!

holter
20/09/15, 18:22
Bruker som regel og få div andre problemer også om det er noe feil med luftmengdemålere , da bruker bilene gå i nødmodues og den gule varseltrekanten komme og meld motorservice erfodras -den har jeg hatt noen av :) Din bil går vel riktig -kun lampen om lyser . Volvo er noe dritt -trenger ingen hobbyer om en har eldre v70 :)

Alfs80
22/09/15, 14:37
Trenger ingen hobbyer om du kjører volvo om den er nye eller gammel hehe

holter
22/09/15, 16:44
Har ikke hatt noen feilmeld på xc 60 enda men dem kommer sikkert -har altid vida klar for diagnose :)

Svirre
16/10/15, 10:40
Jeg får opp en lignende feilmld på bilen min, bare at det står "Sotfilter fullt". Ifg. bruksmanualen så skal du foreta en kjøretur på mer enn 20min etter oppnådd driftstemp, og gjerne på veier med høy hastighet. Jeg har ikke den muligheten uttafor døra mi, så jeg har kjørt/kjører en del rundt på 4. giret. Jeg sliter med den mld støtt og stadig, men det kommer sannsynlighvis av at jeg ikke her mer enn 126hk motoren.
En flaske med dyserens er også å anbefale :) Jeg kjører med Tunap på tanken nå, og det er merbar forskjell allerede etter bare 67mil!

holter
16/10/15, 15:25
Det er ikke partikkelfilter på 04 mod som trådstarter har - så meld du får er noe annet siden du har partikkelfilter . Har merkelig nok ikke fått den på min enda selv om den går en del småkjøring - er ute på E6 et par ganger i uka for og blåse ut sot og har 185 hk motor så kanskje det er derfor . Nå kommer den nye dieselen som skal være så miljøvenlig -en så lenge bare på få steder ,kanskje det er noe positivt for volvo motorer og andre dieselbiler .

Svirre
19/10/15, 21:52
Det er ikke partikkelfilter på 04 mod som trådstarter har - så meld du får er noe annet siden du har partikkelfilter . Har merkelig nok ikke fått den på min enda selv om den går en del småkjøring - er ute på E6 et par ganger i uka for og blåse ut sot og har 185 hk motor så kanskje det er derfor . Nå kommer den nye dieselen som skal være så miljøvenlig -en så lenge bare på få steder ,kanskje det er noe positivt for volvo motorer og andre dieselbiler .

Jeg har nok hatt et tilleggproblem med at den har brukt litt olje også. Regner med at det har pakket seg litt i partikkelfilteret hos meg, så derfor jeg får den + mine 126 spreke hester...men siden TS ikke har dette, så er det nok noe annet ja.