PDA

Vis full versjon : Bakluke problematikk V70 2001



sharky
19/09/15, 06:53
Skiftet bakluke i dag, da bakruta mi knuste forleden.
Alle målene på den bakluka jeg kjøpte på et hoggeri stemte med den jeg har, har en v70-2001 stasjonvogn. Den eneste forskjellen tilsynelatende var at den jeg kjøpte hadde bakspoiler og det hadde ikke min gamle.
Men etter å ha tatt ut den gamle og setter inn den nye, passet de tre hengsleskruene perfekt med luke løftearmene som sitter på bilen, men så oppdager jeg til min store forferdelse at den nye døra står noen cm høyere enn det den gamle gjorde, og vil følgelig ikke gå igjen, samt at den bygger høyere og for mye i toppen. Alle mål på vindu og luke ser ut til å være riktige..
Kan det være feil type bakluke jeg har fått da? Kanskje til forrige generasjonen som sluttet i 2000? Luka ser ut til å skulle være en 2-4 cm lenger ned, men da stemmer ikke hullene.
Takknemlig for svar

hgnubel
19/09/15, 15:23
Første generasjon V70 har bakluke av stål, 2001 hadde vel glassfiber? Sjekk med magnet om du er usikker.

Daniel V
20/09/15, 16:04
Første generasjon V70 har bakluke av stål, 2001 hadde vel glassfiber? Sjekk med magnet om du er usikker.
Det er jo helt andre mål på P80 enn på P2, så da burde den ikke passet så bra på. P2 er jo bredere enn P80.

sharky
20/09/15, 16:20
Takk for svar!
Jeg skjønner etterhvert hvor nollduss jeg er på mekanikk. Fikk en kyndig venn til å se på bakluka i dag. Han sa at denne er sikkert justerbar, så vi løsnet på de tre boltene på hver side, og så trykket vi den ned noen cm og skrudde til boltene og vips så satt den der en skulle...Min V70 er en stasjonsvogn.
Det jeg ikke visste var at det er noen langsgående skiver på innsiden av skruhullene og at døra lett kan justeres opp eller ned.

Daniel V
20/09/15, 20:27
Takk for svar!
Jeg skjønner etterhvert hvor nollduss jeg er på mekanikk. Fikk en kyndig venn til å se på bakluka i dag. Han sa at denne er sikkert justerbar, så vi løsnet på de tre boltene på hver side, og så trykket vi den ned noen cm og skrudde til boltene og vips så satt den der en skulle...Min V70 er en stasjonsvogn.
Det jeg ikke visste var at det er noen langsgående skiver på innsiden av skruhullene og at døra lett kan justeres opp eller ned.

Så bra :)

Det er nok ikke bare din V70 som er en stasjonsvogn :p Alle V70er er stasjonsvogner. Sedanutgavene heter S70/S80 (S80en tok over for S70en på slutten av 90-tallet). :)