PDA

Vis full versjon : Hjelp til å resete feilkoder på 07 V70 2.4D



EspenT
17/09/15, 19:36
Hei

Samboeren min kjører en 07 V70. I går gikk bilen plutselig i nødmodus samtidig som radio skrudde seg av lyset blinket litt etc. Display viser Motorsystem service erfordras.
Jeg har bare en generel OBDII feilkodeleser. Denne viste P245A(EGR cooler valve failure). Syntes det var litt rart om tett EGR skulle forårsake at radio skrudde seg av, men det var alt jeg hadde å gå etter. Etter litt skruing ser jeg at ledningen som går inn på EGR ventilen har ligget og gnisset og kanskje laget en liten kortslutning. Lodet sammen med krympestrømpe teip og greier. Slettet feilkoden med ODBII leseren og den er nå borte. Men det virker som mange andre moduler har fått feilkoder. BCM, SAS, ECM(ser de ikke med obdii leser), CEM og CCM viser alle DTC set når jeg holder inne READ og dobeltrykker på tåkelys knappen.

Håper at det bare oppsto litt hikke når det ble en liten kortslutning og at bilen blir frisk igjen om man får fjernet disse feilkodene.
Er det noen i nærheten av Oslo eller Romerike som har en fungerende Dice som kan hjelpe til?