PDA

Vis full versjon : Batteriet tømmer seg raskt. Hva kan årsaken være?



Torsen67
17/09/15, 10:24
Bilen starter som den skal hver morgen uten at starteren sliter. Men så fort motoren er skrudd av og jeg feks kjører takluka litt frem og tilbake så er det tomt. Det samme med dieselvarmeren.
Hva kan dette komme av?

Torsen67
17/09/15, 10:42
Btw, batteriet er ett 1,5 år gammelt Sønnac batteri.

holter
17/09/15, 17:40
Ville startet med og få målt batteriet -selv om det bare er 1,5 år og av god kvalitet . Parkvarmer drar jo en god del strøm -takluke også -men det gjør jo det av start også . Om du bruker stereo skjer det samme da -eller om du lar bilen stå med lysene på -er det da tomt etter 30 min -1 time eller mer eller mindre . Men som sagt lading og batteri er greit og få målt - har du et multimeter så ligger ladespenningen på sånn ca 13,5 -14,2 på dem bilene jeg har vært borti . Om den lader dårlig ser en det ofte på litt gulere -svakere lys også . Regner med at du har sjekket at batteripoler er skrudd bra fast - lader ikke bedre av løse poler eller irr :) Skal være 90-110 ampt batterier i v70 tror jeg og huske det var på min - sitter det i xc 60 også . Så ikke en tidligere eier har gått for 60 ampt , holder jo desto kortere før du er tom for strøm det med lite ampt .

Torsen67
20/09/15, 18:39
Jeg får prøve å måle meg frem litt. Har 110 amp batteri.