PDA

Vis full versjon : Vakuumlekasje



Gems
16/09/15, 19:27
Hei. Volvo XC90 D5 07 mod,automat; Kan motoren oppføre seg rart på tomgang og ved kjøring hvis den har vakuumfeil? Min går litt hardt på tomgang og lugger/vibrerer ved kjøring.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Torsen67
16/09/15, 19:35
Svaret er ja. Måtte bytte en vacuumslange på min og den ble bedre. Nå er den ille igjen og har kjøpt inn flere slanger. Jeg får ikke vacumm til det bakre motorfeste. Den ene slangen jeg byttet bare knakk når jeg bøyde på den. Slangene er av hardplast.

Gems
16/09/15, 20:27
Takk for svar! Hvis du har bilen på tomgang og skrur av påfyllingslokket til oljen. Har du da banke lyd?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Torsen67
16/09/15, 22:22
Jepp. Høres ut som en gammel fiskeskøyte. Alle D5 har dette i mer eller mindre grad. Kan ha noe med vacuum-systemet å gjøre. Skal du teste ut vacuum-systemet så bruker du dette verktøyet: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Vakuumtesterbremseluftingssett-2000022139/

Gems
17/09/15, 19:12
Virker som om den fiskeskøyte lyden er vakumrelatert på min bil i hvertfall. Når jeg tok ut vakumslangen som sitter ved luftfilteret og holdt fingeren for åpningen så fikk bilen en helt annen og finere gange. Takk for tips til feilsøkutstyr!