Vis full versjon : Hvordan få høyttalerelementene ut av plasthuset?
På de fremre høyttalerne har jeg bare elementer og må derfor ha ut de gamle elementene. Men disse er vridd inn i plasthuset og samtidig limt ser det ut til. Noen som har gjort denne jobben tidligere?
Ingen som har gjort dette før? Tenkte å prøve aceton. Det vil nok løse opp limet, men vil det ta plasten også?
Jeg ville vært forsiktig med kjemiske stoffer, med mindre man har et sett med ekstra høyttalere å eksperimentere med.
Tror jeg ville prøvd å sage/brekke vekk biter av den gamle høyttaleren, litt om gangen.
Man må være ekstra forsiktig med låsetappene fra plasthuset inn i høyttalerrammen.
Når alle restene er vekke kan man skrape vekk limrester, legge på et lag med nytt lim, og vri på plass de nye høyttalerne i plasthuset.
Ja, får se hva jeg får til. Snakk om et helvete å bytte høyttalere på denne bilen;)
Her er et mekketips som kan hjelpe deg :)
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=18246
DER VAR DEN!!! Takk skal du ha mstrando
Fikk det til. Tok sjansen på Aceton. Brukte det på begge sider av kanten på elementet. Når man legger elementet på hodet, så vil ikke acetonen renne vekk. i dag tidlig var det bare å bruke en skrutrekker og bende elementet løs, for å å vri det til siden. Plasten har ikke tatt skade av dette.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.