PDA

Vis full versjon : Hvordan få høyttalerelementene ut av plasthuset?



Torsen67
14/09/15, 19:40
På de fremre høyttalerne har jeg bare elementer og må derfor ha ut de gamle elementene. Men disse er vridd inn i plasthuset og samtidig limt ser det ut til. Noen som har gjort denne jobben tidligere?

Torsen67
15/09/15, 13:14
Ingen som har gjort dette før? Tenkte å prøve aceton. Det vil nok løse opp limet, men vil det ta plasten også?

FroBe
15/09/15, 13:25
Jeg ville vært forsiktig med kjemiske stoffer, med mindre man har et sett med ekstra høyttalere å eksperimentere med.
Tror jeg ville prøvd å sage/brekke vekk biter av den gamle høyttaleren, litt om gangen.
Man må være ekstra forsiktig med låsetappene fra plasthuset inn i høyttalerrammen.
Når alle restene er vekke kan man skrape vekk limrester, legge på et lag med nytt lim, og vri på plass de nye høyttalerne i plasthuset.

Torsen67
15/09/15, 13:55
Ja, får se hva jeg får til. Snakk om et helvete å bytte høyttalere på denne bilen;)

mstrandbo
15/09/15, 14:21
Her er et mekketips som kan hjelpe deg :)

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=18246

-Jørn-
15/09/15, 18:57
DER VAR DEN!!! Takk skal du ha mstrando

Torsen67
16/09/15, 08:11
Fikk det til. Tok sjansen på Aceton. Brukte det på begge sider av kanten på elementet. Når man legger elementet på hodet, så vil ikke acetonen renne vekk. i dag tidlig var det bare å bruke en skrutrekker og bende elementet løs, for å å vri det til siden. Plasten har ikke tatt skade av dette.