PDA

Vis full versjon : klokke



acer
06/09/15, 13:04
jeg har en volvo v70 2002 mod jeg lurer på om noen har noen tips pga
klokka lever sitt eget liv noen ganger har hørt på volvo at det er mange ganger det går å oppgradere
programvaren men det koster 1000 kr pga volvo må kjøpe lisens er ikke alltid det går heller
så hva kan det være med min klokke i bilen

MadAss
06/09/15, 13:51
Om plutselig klokken din raser av gårde - teller enten raskt forover eller bakover, ligger nok feilen din i kombiinstrumentet. Programvareoppdatering vil ikke hjelpe mot dette.

Dersom klokka bare generelt sett går for raskt eller for sakte, skal dette være mulig å endre enten via SW eller programmering i Vida

acer
06/09/15, 19:34
hei igjen hva sw eller programering i vida evt åssen for jeg gjort dette

MadAss
08/09/15, 19:44
SW = Software/programvare som må lastes inn hos Volvoforhandler. Vida er diagnoseprogrammet Volvo bruker

acer
24/09/15, 21:19
vil km standen komme tilbake vis jeg bytter instrumentet

MadAss
24/09/15, 21:27
Setter du i nytt instrument, vil du få samme km stand som før da denne blir lagret både i DIM (instrumentet) og i CEM.

Ved montering av brukt, må km stand være lavere enn din bil - for høyeste lagret km stand blir gjeldende.

boris2k
24/09/15, 21:46
Finnes også firmaer som reparerer instrumentet for en brøkdel av prisen av et nytt, kommer ikke på noen sider i farta med er bare å google litt. Egentlig et ganske vanlig problem på disse bilene.

dieseldyret
24/09/15, 22:20
Tunheim Auto er vel en av de bedre på å reparere DIM

holter
24/09/15, 23:02
Nytt kostet sånn ca 10 tusen for 2 år siden - kjøper du brukt så koster det en god del mindre men må programmers til bilen og vær slett ikke sikker på at billia vil gjøre det , hadde en konflikt med et lokalt billia verksted for noen år siden hvor dem nektet og gjøre det . Så endte med og sende gamle til rep i karlstad -viste ikke om tunheim den gangen - så om du vil slippe mest mulig problemer og utgifter p.g.a en klokke så får du fikset det du har hos tunheim auto f.eks . Går heller ikke og fikse Dim for srs -klokker eller noe som helst skal en tro billia , men dem prøver gjerne og du betaler :)