PDA

Vis full versjon : motor mister kraft og hoster!



torss40
05/09/15, 20:26
Har en 850 94mod med b5252s motor, som har en merkelig oppførsel når den er varm,men ikke alltid.
Det virker som den mister tilførsel av drivstoff, poffer og hoster, dette skjer bare under kjøring, ikke ved tomgang.

Det skjer for det meste når jeg ligger i 50-60km/t i 4gir, man blir sittende å vugge at og fram. Så setter man den i 3gir å det ordner seg, hoster pitte litt da.

Har hørt det enten er bensinpumpa eller bensinpumpe releet!
Noen tips på ting jeg kan sjekke og feilsøke?

Forrige eier har skiftet lamda sonde, men veit ikke heilt om den har noe med saken å gjøre, men den er litt (bare litt) skjelven på tomgangen. Har rensket/vasket tomgangregulatoren, uten at det hjalp noe.
Har feilsøket via den lille koblingsboksen ved høyre frontlykt. men får blink indikasjon på alt er bra.

Preds
05/09/15, 20:54
Jeg ville sjekket tennplugger, fordelerlokk/rotor og rengjort spjeldhuset.
Min erfaring er at hvis bensinpumpa/releet er defekt/dårlig så ville motoren kuttet helt ut periodisk.
Hvis det er lenge siden bensinfilteret er blitt skiftet, vil det også kunne være filteret som er i ferd med å gå tett.

Feil på lambdasonde kan forårsake problemene du beskriver, men da pleier bilen å sette feilkode på den.

gswede
05/09/15, 22:05
Sjekk og rengjør/bytt rotor og lokk

torss40
06/09/15, 13:06
tennplugger er nye, fordelerlokk og rotor ser bra ut, men sikkert lurt å skifte ja. Spjelhuset er rengjort.
Får lest av A-2,men A-6 finnes ikke noe kontakt i. Veit ikke om det er fordi det er Fenix 5.2

gswede
06/09/15, 20:29
Hvilke tennplugger har du, startet dette før eller etter tennpluggbytte?

ola normann
08/09/15, 06:54
Pluggledninger er ikke evigvarende de heller