PDA

Vis full versjon : Led pærer som ikke slukker helt



sQderlind
04/09/15, 21:36
Har montert 2 stk led pærer foran som parklys, samme i innvendig kupé lys. ( Dette ser jo mye bedre ut og er litt tøffere :cool: )
Problemet er: At disse ikke vil slukke helt etter jeg har skrudd av ALT - og deretter låst bilen.

Noen som har vært bort i noe lignende før? Hadde en V40 2001 Modell før, og de samme pærene sto i der også, men kanskje noe mer med CAN nettverk og at systemet føler på strømmen?

Bil : V70 2005 D5 AWD.

Takker for alle gode innspill :)

GBXC
04/09/15, 23:09
Jeg har opplevd dette fenomenet med ledpærer i huset, disse blinket med bryteren av. Ringte elektrikeren som kjente til det, men kunne ikke forklare det med annet enn at ledpærene av og til kunne gi slike feil. Byttet til andre pærer og problemet var løst.

Lyser de hele tiden, eller kun en stund etter at alt er skrudd av?

sQderlind
05/09/15, 00:43
De lyser kun en liten stund, så slukker de.

Men monterte også led i de i kupèen, de også lyser så vidt, inntil jeg slår på sentrallåsen. Da kutter de. Kan være noe med CAN nettverket å gjøre, for det ligger jo å føler på strømmen til pærene for å gi tilbake melding.

Også fått problem med Alarm som plutselig går av på bilen, sjekket spenning på batteriet. litt under 12 volt, så har satt på lading, så satser på at det som er problemet. Noen fler som har vært bort i det sammen?

Takker for alle gode innspill :)

sQderlind
05/09/15, 23:43
Ingen som har noen kloke tips/triks til dette?

Morgis
06/09/15, 03:44
de slukker etter 1minutt? det gjør mine.
Om ikke må du montere canbus led da de har en ekstra last montert.

sQderlind
06/09/15, 12:24
Ja, sånn ca. Men gjelder også de i kupén å :p

men får evt prøv med andre pærer :) takk for svar :)

Hadde egentlig ikke vært noe problem om det ikke hadde vært alarm på bilen, men denne går av hvis spenningen er under 12 volt.

Morgis
06/09/15, 13:52
har selv alarm, har selv LED både i parkeringslys og skiltlys, samt interiørlys i tak, hanskerom og ved beina.
Alle disse "gløder" når canbus er aktiv.
De slår seg av når bilen låses og bilen går i hvilemodus etter 1minutt.

aldri noe problem. bruker Philips LEDs.


Alarmen skal ikke gå av om spenningen faller under 12volt. Da er det noe annet galt på systemet ditt.