PDA

Vis full versjon : Oppgradere høyttalere premium sound til annet merke? Xc90



treboR87
04/09/15, 08:40
Har vært den heldige eier av en 2007 XC90 Executive i ett års tid nå. Men lydanlegget sliter jeg litt med.
Når jeg kjøpte bilen manglet det bass i ene bakdøren og øvre diskant på førerdør hang ikke helt med. Så sluttet den mistet jeg bassen i den andre bakdøren. Det som tok kaken er at jeg i går mistet bassen i passasjerdøra.. Står i mellom valget å bytte defekte komponenter med nye (1 diskant+1 framhøytaler dør og 2 bakhøytalere)eller kjøpe ettermarked 3 veis komponentsett framme og koax høyttalere bak. Vil tro at jeg kommer godt på veg med å kjøpe noe med litt kvalitet med tanke på hva jeg sikkert må betale for nye orginale utenpå ha sjekket pris på volvo

Noen som har erfaring med å bytte ut de orginale? Har lett litt etter adaptere slik som er mulig å få til feks v70 uten hell. Så man må vell bruke opp igjen rammen på de orginale?
Noen som har koblingsskjema til dette? Tenker på om alle 3 elementene i framdørene er koblet sammen inne i dør eller om det er trekt separate ledninger..

Nilsebu
21/11/15, 13:42
Alt av lydanlegg er vel optisk på XC90, så vil tro det kan bli litt arbeid å få koblet uoriginale høyttalere til original spiller.
I det tilfelle, ville jeg byttet til en 2-din spiller, for så å få montert inn ett komponent sett.

Skriver kun ifra det jeg har lest om dette på forskjellige forum, hvordan selve høyttalerne er koblet til forblir uvisst.