PDA

Vis full versjon : Rattlås melding i display.



anders85
22/08/15, 16:56
Hei. Står på butikken og får ikke startet bilen. 2008 Volvo xc70 D5.
Når jeg prøver og starte virker det nesten som at jeg er tom for strøm, alt blinker og jeg får opp feilmelding i display. Noen tips?????
Er ikke tom for strøm btw. http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1258.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1260.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

anders85
22/08/15, 16:58
Hei. Står på butikken og får ikke startet bilen. 2008 Volvo xc70 D5.
Når jeg prøver og starte virker det nesten som at jeg er tom for strøm, alt blinker og jeg får opp feilmelding i display. Noen tips?????
Er ikke tom for strøm btw. http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1258.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1260.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/1262.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stig-Arne
22/08/15, 17:03
Var vel litt krøll med rattlåsene på de første modellene av V/XC70 II serien.
Men strøm mangel kan også være en god bidragsyter på slike feil.

anders85
22/08/15, 17:26
Har hatt startbooster på uten at det hjalp. Ble henta nå, så får vel levere bilen på Volvo. Fikk noe tips om at det kunne være rattlåsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stig-Arne
22/08/15, 17:43
Det er nok rattlåsen som har paja. Du kunne forsøkt å nappa av minuspolen på battteriet. Bruker å hjelpe veldig ofte.

anders85
22/08/15, 18:06
Prøvde det også, symptomene er de samme. Men takk for tips uansett, kan jo være de hjelper for andre[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

anders85
28/08/15, 10:22
Løst... Byttet rattlåsen og lastet inn ny programvare. 6000kr takk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

gswede
28/08/15, 11:04
Volvo ass, ufattelig dårlig komponentkvalitet. Igjen..

anders85
28/08/15, 11:07
Jeg liker og skylde på Ford;-) men ja har vært ekstremt mye med min i det siste, har vel hatt påkost på ca130 000 de 2 siste årene[emoji85][emoji379]


Sent from my iPhone using Tapatalk

gswede
28/08/15, 11:20
Det er mye penger det, på en "ny" bil..

Stig-Arne
28/08/15, 15:53
Om det er noe trøst, Volvo er neimen ikke alene om å ha problemer ;)

Er slikt overalt, lavest mulig anbud på en bestemt komponent, derav ofte dårligere kvalitet. Kalkulert risiko ved at en komponent svikter, noen har større feilrate enn andre.

Er bare å leve med det. Vil man ha noe som ikke risikerer å gå i stykker, så kjøp en simpel bil uten noe som helst forutenom ratt, gir, hjul og pedaler... kanskje motor.

2008 modell er ingen ny bil lengre. 7 år. Reparasjoner må man uansett kalkulere inn i ett bilregnskap om man skal ha bil utover garanti. En av grunnene til at jeg ikke gidder annet en garanti på mine biler. Verditap, ja.. men det tar man i en smell, slipper å tenke på uforutsette utgifter.
Men klart, 130 000 er MYE å reparere på en bil på 2 år. 65 000 i året er jo ikke noe man kalkulerer inn som regel i ett bilregnskap. Men det er faktisk shit happends og kan skje hvem som helst.

gswede
28/08/15, 16:05
Problemet er når ting som ikke burde gå i stykker, gjør nettopp det.
Unødvendig dårlig og ei heller noe en som forbruker skal blindt måtte godta. Joda, slik er det kan du si, men det suger balle likevel.

Stig-Arne
28/08/15, 17:35
Ingenting på en bil bør gå i stykker.......

Men ALT kan gå i stykker... Om de vil, så kan de lage en bil som ikke må repareres, men det kommer aldri til å bli økonomisk lurt, og ingen vil ha råd til å kjøpe den.

Man skal selvfølgelig ikke godta alt, og om en komponent er laget med alt for dårlig kvalitet, så bør produsenten ta seg av kostnadene, og det skjer i veldig mange tilfeller.

anders85
28/08/15, 17:50
Ja det har de gjort frem til bilen ble 5 år, men alle delene jeg har byttet ETTER bilen fylte 5 år burde holde lenger ( ac pumpe 3 ganger, automat kasse 2 ganger, vindusviskermoter, begge speil med blis, 2 hjullagere ( forsåvidt greit). Lista med småting er ikke nevnt. Kvaliteten er ikke lenger det den var hos Volvo, ikke i følge meg ihvertfall. Ba om verdivurdering samtidig som jeg reparerte bilen, får se om det blir en ny xc60. da er det ihvertfall garanti i 5 år[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stig-Arne
28/08/15, 17:59
Da vil jeg egentlig påstå at du har vært veldig uheldig, for det er i alle fall etter min mening langt utenfor normalen.

At AC pumpen er byttet hele 3 ganger er jo ikke annet en veldig spesielt. Kan ikke tenke meg at du måttet betale for alle 3? Automatkasse like så, er jo lite å lese om trøbbel på kassene på V70II, så du må jo nesten ha fått alle med trøbbel da ...

Men 130 000 i rep på 2 år, er jo det samme min bil har tapt seg på 2 år det på nyverdien... så kan man jo undres på hva som lønner seg:)

gswede
28/08/15, 18:23
Ingen kommer til å lage en bil som går evig. Det vet alle.
Men det bør kunne gå an å lage en bil som varer litt mer enn 5år/100k km.

Akkurat det har ikke volvo gjort siden slutten av 80 tallet..og neimen om jeg holder pusten for at det kommer til å skje igjen.

Det er IKKE vanlig at det skal koste hundretusener å holde en bil med mer enn 5 år på baken, om du ikke har en volvo da vel og merke.

anders85
28/08/15, 18:28
Men må også tilføre at jeg aldri har hatt en så god bil heller, komfort, plass, fremkommelighet, utstyr ja lista er lang. Jeg trives godt i bilen så håper jeg finner noe tilsvarende. UTEN mandagsfeilene ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

gswede
28/08/15, 18:32
Enig med deg der, flott når det funker.
Bare synd å måtte betale for bilen en gang til etter noen år :-)

Stig-Arne
28/08/15, 19:27
Ingen som påstår at det er vanlig.. og det er det heller ikke hos Volvo.
Det må du også innse.

Konklusjonen er bare at enkelte er uheldig, og kostnaden ved det faller ofte hos kunden.