PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer spm xc90 2008



lilleulv
20/08/15, 20:58
Nå som vinteren nermer seg så tenkte jeg og prøvekjøre dieselvarmern. Gå på man start. Holder inne knappen. Går til på. Blinker en gang på orange trekant å går automatisk til av. Var ca 7grader ute når jeg tester. Noen meninger? Eller er det bare å få tatt diagnose?

holter
20/08/15, 22:12
Hei. Får du noen feil meld når orange trekant lyser . Har du prøvd og starte den mer en 3 ganger går den i lås og da må det slettes med vida . Bet 350 på billia sist høst for diagnose . Har xc 60 og fikk ikke startet min sist uke , men da prøvde jeg i 28 pluss -så den gikk i lås , men slettet ut feilkoder i dag siden jeg har vida selv nå og da startet den . Vet også at dem ikke starter om det er for lite diesel på tanken -kvart tank sier dem på volvo .

lilleulv
20/08/15, 22:56
Kommer ikke fram noe. Godt over halv tank. Får ringe volvo for litt flåing av konto ☺

holter
20/08/15, 23:37
Det er dem gode på :)

locked
21/08/15, 07:55
Viss du har for lite diesel så står det "Varmare avstängd, låg bränslenivå" i køyrecomputeren.

Slett feilkodar først og prøv igjen, så får du heller ta feilsøk/rep utifrå resultatet.

Har du ikkje VIDA, så kan det vere greit å skaffe seg, evt. høyre om nokon i nærmiljøet har...

aarnes
21/08/15, 21:12
Da har den nok hatt flere feilstarter allerede og gått i lås.
Da må feilkoder slettes med VIDA for å kunne forsøke å starte den igjen

lilleulv
21/08/15, 22:33
Kan se sånn ut ja. Har vida men sliter med og få den til og funke.. har win 7pro. 8gb ram 500g hd.... må forske mere på dette

lilleulv
18/09/15, 16:33
Løfter denne for å slippe ny tråd.. var og fikk lest ut feilkoder i dag. Ingen som omfattet dieselvarmer.. prøvde å direkte starte den. Å den går rett til av. Prøve å programere den på tidsur. Å får ikke startet den på tidsuret... men den setter ikke feilkoder.. blir litt små forvirra. Noen tips fra dere med erfaring??

holter
18/09/15, 17:26
Ok - er vel ingen proff på parkvarmer men hatt litt prob med dem .. Var det med vida og på volvo du fikk lest ut feilkoder ? mener verkstedet du har vært på at parkvarmer er i orden ? om det var på volvo kunne dem kjørt en diagnose på parkvarmer -klarer selv jeg med vida .

Alfs80
18/09/15, 18:24
Hadde samme symptomer på min og da var det vannpumpa på varmeren som hadde tatt kvelden.koster ca 600kr på meca kr 2800 på volvo.man går ikke til volvo leser ut noe feilkoder da koster det minimum 15000kr og fikse selv om det bare er en sikring

lilleulv
18/09/15, 18:49
Var innom og fikk lest av og slettet feilkoder på virvelspjeld. Men det lå ingen feilkoder på dieselvarmer. Så jeg prøvde å starte den når jeg kom hjem. Uten hell.. tror jeg må legge meg unner å se om jeg faktisk har varmer ☺ kosta 400kr å få lest ut å slettet feilkoder på sommerset i narvik

lilleulv
18/09/15, 18:51
Men om det er en feil som gjør at den ikke starter. Ville det ikke komme opp feilmeld og feilkode???

holter
18/09/15, 20:09
Nei du ville ikke fått opp noen feilmeld om det f.eks hadde vært feil på vannpumpen til den eller tenner - volvo gir feilmeld i alle retninger men aldri hva som er ødelagt -bortsett fra lyspærer og noe annet småtteri . Men derimot så ville det komme opp om det ble tatt en egen diagnose på parkvarmer . Noe annet -hva sa den du kjøpte bilen av da om det er parkvarmer eller ikke -regner med at det ikke er så lenge siden du kjøpte den ? Men en tur under bilen skulle gjøre susen , greit og vite om en har det før en starter og fikse den :) ser det i motorrommet også - bare og følge vannslangene siden det er vannet den varmer opp , da mindre tynnere slanger en til radiator som må ende ut mot høyre eller venstre hjul foran .

lilleulv
18/09/15, 21:32
Takk for tipset. Skal sjekke. Må få min egen vida opp og gå så jeg kan få sjekka ut varmeren.

holter
18/09/15, 21:44
Start med og bruke en pc du ikke skal ha til noe annet en diagnose og formater den før du legger inn win så bruker det og gå greit .

lilleulv
15/10/15, 09:27
Fikk teste varmer i dag. Feilkode CEM-5F36 flamvakt kortslutnong til jord??? Kan man bytte bare flammevakt. Eller må man bytte hele brenner??

Alfs80
15/10/15, 13:31
Kan bytte bare den ja koster ikkke så mye heller.meca har den kansje

lilleulv
15/10/15, 16:56
Skal bestille del i morgen. Så krysser jeg fingra.

bortstun
16/10/15, 18:23
Har samme problem med min dieselvarmer, bare slukker uten at noe skjer. Ingen feilkoder. Har kjørt test via Vida, hvor vannpumpe og dieselpumpe virker, men ikke selve viften. Vil viften i brenneren nekte å gå om overopphetingsvernet er gåent?