PDA

Vis full versjon : Volvo v70 D5 2005 modell, rar gange i motor?



vegarols1
20/08/15, 12:48
Hei!

Har en Volvo V70 D5 2005 modell (163hk)

Synes den forander motor gange (lyd) når motor blir driftsvarm, den bråker på en måte mer enn når den er kald?

En slags (poff poff) lyd..

Noen som har vært borti dette før?

Kan det være enjektorer som gjør dette? :(

Kan og nevne at dette har vært helt siden jeg har kjøpt bilen.. Verkstedet sier at de er sånn? (mekonomen)

Har fått byttet en injektor og intercooler pga mye svartrøyk..

Har hatt bilen veldig mye på verksted så følte at jeg ikke hadde råd til en ny runde med feilsøking osv igjen....

FroBe
20/08/15, 12:51
Har du sjekket at det ikke er sprekker eller skader på luftslanger/rør og intercooler mellom luftfilteret og motoren?

vegarols1
20/08/15, 12:54
Nei har ikke sjekket det, motoren går som en kule. Ingen feilkoder eller noe, og verkstedet fant ingen skader eller noe slikt.

Er bare at den forandrer motorgange, kan ikke finne noe skader eller noe slikt værtfall :)

konso
20/08/15, 14:25
Motorgangen forandrer seg fra kald til varm motor. Magrere blanding og lavere insprøytningpunkt gjør at de går litt hardere ved varm motor.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

vegarols1
20/08/15, 14:29
Okei :) så dette er normalt?

Sent fra min D5503 via Tapatalk

konso
20/08/15, 14:34
I utgangspunktet ja, men synes du motorgangen ikke er som den skal være så er det nok flere injektorer som er slitt. Holder på å bytte mine litt etterhvert pga litt ujevn gange.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

vegarols1
20/08/15, 18:49
I utgangspunktet ja, men synes du motorgangen ikke er som den skal være så er det nok flere injektorer som er slitt. Holder på å bytte mine litt etterhvert pga litt ujevn gange.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Må injektorne programeres etter de er skiftet? Er det vanskelig å skifte de? Er jo kostbare deler så.. Vet du om noen rimelige nettsider?

Sent fra min D5503 via Tapatalk

konso
20/08/15, 19:18
De må kodes hos din lokale volvoforhandler ja. Er enkle og skifte såfremt de ikke har satt seg fast i toppen.
Jeg kjøper mine hos bosch car service, og de kjøper fra meca igjen. Du kan og få overhalt de du har såfremt du kan la bilen stå noen dager.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

vegarols1
20/08/15, 19:20
Okei :)

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Torsen67
24/08/15, 22:15
Til info så får du litt hardere gange hvis du har lekkasje i vacuum-systemet.

vegarols1
24/08/15, 22:53
Men rart at det bare er ved varm motor?

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Torsen67
25/08/15, 18:21
Min går også styggere når den er varm. I regn enda værre. Skikkelig værsjuk.

vegarols1
25/08/15, 18:22
Kor merkelig.. Liker ikke det der i det hele tatt


Sent fra min D5503 via Tapatalk

holter
25/08/15, 19:52
Du får ta mobilen og legge ut en video på youtube med link hit så får vi vurdere lyden :) går ikke så veldig pent min xc 60 heller når den blir varm -mye hardere gange i den en siste v70 2,4 d ... Ellers finnes det mye midler en kan fylle i tanken - motor - som innvendig rens av motor -dyserens o.s.v som lover en penere gange på dieselmotorer etterpå ... motoren skal bli som ny sier reklamen .. noe virker vel annet ikke ...

vegarols1
25/08/15, 20:06
Har prøvd omega sin dyse rens(skikkelige greier) kan prøve å lage en film imorgen :) innmaten i katalysatoren er fjerner av gammel eier.. Vet ikke om den kan ha noe å si? Som en lyddempende effekt?

Sent fra min D5503 via Tapatalk

holter
25/08/15, 20:57
Ja si det du - har byttet katalysator på en bil og den gikk jo heller dårlig med defekt katalysator ... så når han har fjernet innmaten i den så bedrer det sikkert ikke gangen i bilen heller ville jeg tro , er jo ikke til pynt den delen -så uten at jeg egentlig vet tror jeg ikke det er en del en tukler med - virker vel også som en lyddemper selv om det ikke er det den er der for . Noe annet er vel at utslipp blir feil på en eu kontroll kanskje - om han ikke puttet stållull i den da :)

Torsen67
26/08/15, 17:28
Jeg har bestilt Tunap 989. Er det samme som Tunap 984 men kraftigere. Har lest ganske mye om tilsetninger. Og det jeg stadig kommer frem til er at Tunap sine produkter skal være i særklasse. Ser frem til å teste denne.

holter
26/08/15, 21:49
Kjøpte meg tunap 983 og 157 i dag , skal ikke ha samme problemene på denne bilen som på v70- kommer sikkert motorservice erfodras på xc 60 også om dem går mye småkjøring .

vegarols1
26/08/15, 22:11
Hvor selger de tunap? Motor middel eller dyserens? Hørtes innteresant ut :)

Sent fra min D5503 via Tapatalk

holter
26/08/15, 23:31
Jeg kjøper på meca verksted her på lørenskog/ akershus . Mange som selger det på nett også , ellers kan du jo sende en mail ringe til dem og høre hvem som selger der du bor . http://www.tunap.no/ . Jeg hadde store prob med en v70 som gikk i nødmodus så fort den så en motbakke og motorservice erfodras meld kom -sparte meg for en veldig stor verkstedregning med dysebytte -evnt skift eller rens av turbo. Legge til at mine dyser hadde avleiringer og derfor ga for lavt dieseltrykk -pluss at bilen var skikkelig daukjørt av forige eier.