PDA

Vis full versjon : Bytte turbo



session
01/07/10, 17:18
Skal bytte til større turbo enn den orginale og den jeg har sett meg ut går det ikke ann og vri så olje og vann passer rett i høla, olja kommer inn på siden og vann fra toppen, gjør det noe eller må olje tur - retur stå tilnermet i lodd? hvis noen skjønnte ?:)

jonass
01/07/10, 19:42
Det går på alle turboer jeg har sett hvertfall. Olje tur og retur må stå nermest i lodd som du får til ja.

ChrML
01/07/10, 19:49
Kan bekrefte det. Må settes sånn at tur er i toppen og retur i bunn, så nærme det går hvertfall. Oljeretur ut på sia av turboen er ikke bra nok. Returslangen må også ligge i fall hele veien.

De fleste turboer kan vris. Mange kan vris både mellom turbin og lagerdel og lagerdel og kompressoren.

jonass
01/07/10, 19:56
Husk også ofte man må lage seg brakkett til wg aktuatoren når man driver og vrir i hytt å pine

session
02/07/10, 12:27
ja okei, da går det sikkert og snu den litt, men kan jeg bytte ut du orginale røra med stålslanger? både på tur og retur for det passer hvertfall ikke på den jeg har sett på, tur rører kommer ikke rundt kompressordelen hvis dere skjønner så da hadde det vært gull og brukt slanger :)

gasgasboy
02/07/10, 13:12
Du kjøper jo sånn isolerte slanger som blir brukt på alle gatebiler og evnt AN koblinger ? :)

Kalsn
02/07/10, 13:32
ja okei, da går det sikkert og snu den litt, men kan jeg bytte ut du orginale røra med stålslanger? både på tur og retur for det passer hvertfall ikke på den jeg har sett på, tur rører kommer ikke rundt kompressordelen hvis dere skjønner så da hadde det vært gull og brukt slanger :)
Er det samme str på banjoskruen til den nye turboen? Du skal vell få til å bruke org. oljerør med mindre du har et satans stort kompressorhus, å da vil det vell også ta i grenrøret? er mulighet å bøye røret litt med litt makt..

session
02/07/10, 13:39
ja kan henne jeg får det til, men det ser jo litt grommere ut med slanger og fine farger da, men nå er jo sikkert den turbo'n jeg ser på bare kina drit siden den er så billig, men det gjør egentlig ikke noe siden jeg regner med at det ikke holder så lenge alikevel, må bare ha noe som er større enn 13c driten så det blir enten en GT35 eller en super T-70 sak som jeg sikkler på :)

Jeg har ikek peilig på hva som vil funke best på en lettere trimme fk, men går det ann og sette på for stort?

Trim-T 84.
A/R-T 63.
Trim-C 56.
A/R-C 70.


Trim-T 75.
A/R-T 92.
Trim-C 52.
A/R-C 71.

gasgasboy
02/07/10, 14:26
Kan ikke si det ser kjedelig ut med isolert slange fra turboen og ned til returen i blokka ? Også må du ha de slangene til og fra oljekjøler i fronten også, da blir det bra :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/65.jpg

session
02/07/10, 14:36
ja noe av det snækset der hadde jo vært drømmen da :D Har ikek orginal grenrør der?

gasgasboy
02/07/10, 18:43
Er ikke min bil altså, er Haugen sin :) . Helt enig med deg, det der er drømmen ! Men jeg skal helt klart få gjort det like strøkent en gang, bare bygge opp litt kapaital først :p

Ingenting er orginalt der, tatt ut 515 hester av den 940'n :)