PDA

Vis full versjon : 97' 940 B230FK vil ikke gå på tomgang når den er varm.



Eirik.H
14/08/15, 12:22
Hei, jeg har en 97 model 940 med B230FK, chippet med BSR chip og går på 0.8 bar. Men den er mindre tomgangs villig, ved kald start jager den veldig på turtall, gjerne 1500+ og roer seg når en blir varm. Helt til jeg skrur den av også på igjen mens den er varm, da går den enten veldig lavt eller bare dør til man har kjørt en stund, også veldig ujevn tomgang generelt. Hender også den bare dør om man trår inn clutchen inn i kryss o.l. Noen som har tanker om hva problemet er? Trengs det noe mer info så spør, så skal jeg tilføye :D

vangsfreaken
14/08/15, 19:15
Har du tukla med mer enn trykk i motorrommet? Det at den dør når du tråkker inn clutchen er jo typisk "feilmontert åpen dump-symptom" for eksempel [emoji14]

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Eirik.H
14/08/15, 19:32
Det at den dør når jeg trår inn clutchen er heldigvis langt fra vær gang, og skyldes nok ikke dump, da det fortsatt er org. resirk. Plages mer av at den absolutt ikke vil gå på tomgang når den startes når bilen er varm.

vangsfreaken
15/08/15, 04:04
Da vet jeg ikke, fordi det høres litt ut som noe elektrisk/elektronisk, å det har jeg ikke mye peiling på [emoji14] du har ingen varsellamper/feilkoder?

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Skårholen
15/08/15, 10:12
Du kan prøve å justere tps høres litt ut som den, men rart det ikke er hele tiden.

egil
15/08/15, 17:57
Hadde liknandes symptomer på min. Der va veivhusen ut i det fri. Bytta alt av deler uten suksess. La veivhusen inn i original sløyfa å den vart frisk;)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Eirik.H
16/08/15, 02:40
Aner ikke feilkoder, da min har sånn kontakt i midtkonsollen. Kan jo forsøke å se på justeringa til tps, meget mulig også veivhus vent bør fikses, finnes tegn på at den ikke funker så bra :p

E.Winjum
25/08/15, 21:15
Kan ikke ha noe med temp sensor som sitter under innsug på cyl.3?

Eirik.H
25/08/15, 21:27
Burde ikke være det, hadde problemer med den i vinter da ville ikke bilen starte i det hele tatt om d

Kauto
26/08/15, 16:38
Sjekk at tps lager en liten klikkelyd nesten med engang du beveger gassrulla, sjell alle vakumlanger nøye etter lekasje også inkl den lille som går fra innsug til t-stykket til veivhus ventilasjonen.