PDA

Vis full versjon : Sportsfilter 2.0D 2004mod



espen74
13/08/15, 23:20
hallo. har en v50 2.0D 2004mod. er det noen som har prøvd eller hørt om det finnes sportsfilter til denne typen motor.
finner bare til 2.4 T5 vet noen om det passer på min?:p

har hørt at man må flytte på luftmengde måler så det ikke blir noe fjusk vist man er så heldig at man finner ett kit man kan bruke?
eller er det bare å handle ett k&n filter og sette på? :D

gswede
14/08/15, 14:19
K&N innsatsfilter er hva du vil ha, alt annet av åpne filter i motorrommet er stort sett boss. Ikke filteret nødvendigvis men løsningen..

espen74
15/08/15, 00:21
takk for svar :D ska prøve ett k&n filter i boksen, har aldrig prøvd det før. hvordan er dette kontra orginal filtret? med tanke på partikkler og luftstrøm? blir dette og tulle med luftmengdemåleren? var bare en tanke som kom, har 0 erfaring med dette, har bare kjørt orginalt filter :P

Erlend
15/08/15, 22:37
har K&n filter i samme motor og årsmodell, du hører turboen litt lettere og dieselforbruket aner jeg ikke, glemte å måle før og etter, men den går uansett billig :P bilxtra har filteret du leter etter, 33-2886 er K&N sitt art.nr. på filteret.
å bytte filteret har ingen innvirkning på LMM.

altså som gswede sier, innsatsfilter, ikke noe annet å gjøre enn å åpne filterboksen, ta ut gamle filteret og inn med nytt og så lukke igjen ;) link her http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx?type=auto&year=2004&make=VOLVO&model=V50&engine=2.0L

det er bedre filtrering på kn filter btw. og det slipper igjennom litt mere luft og litt mere lyd :) jeg hører hvertfall turbon dumper og lader litt bedre nå :)

Edit: trykkleif

espen74
15/08/15, 23:33
okei :D takk for det :P