PDA

Vis full versjon : Skrangle/banke lyd - Fk etter selvrusing



styv1
12/08/15, 15:47
Hei, monterte ny vannpumpe igår og slt var fint. Fylte kjølevæske og starta bilen for å få den inn i systemet.

Etter kanskje 1min på tomgang, der jeg stod framme og fyllte litt og gav litt gass for å få væsken inn i motor, ruste bilen plutselig seg opp på turtallsperrs og ble der. Prøvde å dra ned "gassrulla" så den skulle gi seg, men dne satt bom fast. Løp inn i bilen og skrudde av tenninga. Når jeg kom frem igjen var gassrulla på plass nede igjen.

Startet bilen etterpå, og det høres ut som noe ligger inni motor og rasler/skrangler. Metallisk lyd. Noe må bære løst eller skikkelig ødelagt. Lyden følger turtallrt
Hva kan det være og hvorfor skjedde det?

Er det rett og slett stempel/stempelvegger som er ødelagt pga dne ruste seg på sperra når den ikke var skikkelig varm??

Video: https://m.youtube.com/watch?v=z_-mlFgYkAo

Roye
12/08/15, 20:20
Ta motoren ut, skru den fra hverandre, forbred deg på å kjøpe ny motor

styv1
12/08/15, 23:46
Ta motoren ut, skru den fra hverandre, forbred deg på å kjøpe ny motor

utdyp?

rådebank?

kjørt bilen litt idag for å se om lyden forsvant når motor ble varm. og det ble den! Nå er den der bare av og til, og ikke like sterk som første gangen. Men det er vel rådebank? kan det heller være ventiler/løftere osv?

Roye
13/08/15, 01:22
Høres ut som rådebank men liten vits i å spekulere. Ta den ut og forbred deg på å kjøpe ny eller kjør til den raser. FK koster ikke all verden lengre og de er heller ikke vanskelig å bytte ut.