PDA

Vis full versjon : Problemer med å få av innsug (bilde)



hammerpaal
01/07/10, 13:07
Hei!

Er i gang med å få rengjort veivhusventilasjonen på min 850, men har støtt på et problem underveis.
Jeg er usikker på hvordan jeg skal få løsnet det ene røret som går inn på siden av fuelrailen.
Røret ved siden av som har en gummislange skal ikke være noe problem å få løsnet, men det er altså det røret som går inn på siden, som vist på bildet.
Har ikke funnet noe sted på internett som spesifiserer dette punktet.

Håper noe kan hjelpe meg og forklare hva jeg må gjøre, og jeg vil helst slippe å ta ut hver enkelt dyse hvis det lar seg gjøre.

Vil understreke at jeg ikke har copyright på dette bildet, men jeg fikk ikke til å laste opp eget bilde. Ville bare bruke det som en pekepinn på hva jeg vil fram til.

http://pettsson.com/mektipsbilder/Rengoring%20vevhusvent/lossa%20spridarkablaget.jpg

ola normann
01/07/10, 14:14
Det jeg har lest, er at man tar av hele fuelrailen med dyser og rør og legger den oppå motoren så lenge (mulig man bør ha nye o-ringer til dysene).
Jeg stilte et spørsmål i en annen tråd i forrige uke, hvorfor man ikke lar fuelrailen sitte fast på innsuget og heller dele ved rørene (så jeg ble litt overasket nå, når jeg så bildet. At det ikke var mulig å dele røret ved fuelrailen. Så jeg tittet på bilen min og der hadde jeg en kobling rett ved fulelrailen, riktig nok en 98 v70)

Du kan sikkert dele rørene bak motoren nede ved eksosen, men kan godt tenke meg at de sitter rimelig godt etter å ha vært utsatt for vær og vind i noen år. (mulig rørene kommer i veien når du skal av med innsuget, det vet jeg ikke)

hammerpaal
01/07/10, 14:51
Det hadde vært kjekt med en hurtigkobling framme på min motor også.
Jeg la nå merke til at det er en skrue med en litt stor skive som "holder" igjen det røret som går inn på siden av railen. Mener det var en torx-skrue. Har denne noen funksjon og kanskje en tilknytning til røret?

Hvordan tar man ut dysene?

JP_Ra©ingTeam
01/07/10, 15:11
lurer litt på om du egentlig har sett på bilen din hvordan det ser ut? :)

med trykkrøret inn på Fule railen sitter det en M6 skru..
skru ut den og du kan dra røret ut av Railen..

hammerpaal
01/07/10, 15:44
Hehe, det er første gangen jeg skal av med innsuget så det blir litt knoting og mange spørsmål. :p

Hadde jeg fått til å laste opp bilder så hadde det blitt enklere å forklare.

Hvis jeg forstår deg rett angående den M6-skruen, så er den i enden av fuelrailen med en stor skive som holder trykkrøret fast i railen?

microplex
01/07/10, 15:46
Hehe, det er første gangen jeg skal av med innsuget så det blir litt knoting og mange spørsmål. :p

Hadde jeg fått til å laste opp bilder så hadde det blitt enklere å forklare.

Hvis jeg forstår deg rett angående den M6-skruen, så er den i enden av fuelrailen med en stor skive som holder trykkrøret fast i railen?

Det er vel en form for banjo kobling.
så prøv å skru av den torx skruen så kan det være at det er en skjøt der.

JP_Ra©ingTeam
01/07/10, 16:05
det stemmer bra det.. er "skiva" som holder røret på plass. ;)

hammerpaal
01/07/10, 16:33
Tusen hjertelig takk til alle sammen for svar, og spesielt JP_Ra@ingTeam, du hadde du helt rett, takker og bukker. :D

Paal