PDA

Vis full versjon : Irriterende lyd fra interiøret



GBXC
11/08/15, 18:04
Har endel små, men irriterende lyder fra interiøret på min `10 mod XC70. Det er vanskelig å lokalisere, og må nevne at jeg er litt "kresen" når det tross alt er en slik bil. Har søkt litt og ser mye diskusjon omkring dash/vindu, med diverse forslag til løsning. Her synes det mer å være noe "løst" men aner ikke hva eller hvor. Nesten ikke merkbart i fuktig vær, mye verre i tørt/varmt. Noen som har lett etter lignende problem på samme bil og kan komme med forslag som kan prøves ut?

Rasp
11/08/15, 18:07
Noen må smøre lås på bakluke, dei hadde gjort det på min forrige service, men trenger ikke vere det som er gæli

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

GBXC
11/08/15, 21:36
Har smurt opp alle låser, hengsler og det meste som kan smøres..
Lurer på dekselet rundt regnsensoren, hvordan kan dette tas av for evt å legge støydempende teriale under?

Rasp
11/08/15, 22:04
Vet også att solskjerm på passasjer side med meg har oxo laga en irriterandes lyd

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

GBXC
12/08/15, 20:39
Har sett på solskjermfestet, var litt slakk der. Så foret opp litt rundt festet i taket og den ble tight og fin, men det var ikke her mine lyder kom fra uansett.
Fant ut at det var baksiden av stereo/bryterpanel lyden kom fra, så har skrudd ut skruene der, lagt på en gummiskive på skruene og tightet de til. Spent på å se om det blir noe mindre lyd. Har noen tatt opp denne konsollen og lagt i mellom noe skumgummilist etc? Dette må evt bli neste forsøk dersom det ikke er bra nå.

Rasp
12/08/15, 20:41
Det er fryktelig irriterende med slike lyder...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

GBXC
12/08/15, 23:33
Det er fryktelig irriterende med slike lyder...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Det er irriterende ja.. Og veldig merkbart siden bilen er så støysvak forøvrig.

ksandseter
15/08/15, 19:41
Har du smurt opp de gummiknottene som demper bakluka? De blir ofte tørre og ligger å gnisser i luka som lager en VEELDIG irriterende lyd..


Sent from my iPhone using Tapatalk

GBXC
15/08/15, 21:15
Har du smurt opp de gummiknottene som demper bakluka? De blir ofte tørre og ligger å gnisser i luka som lager en VEELDIG irriterende lyd..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal smøre disse.. Takk for tipset!

XXX70
25/09/15, 19:45
Har sett på solskjermfestet, var litt slakk der. Så foret opp litt rundt festet i taket og den ble tight og fin, men det var ikke her mine lyder kom fra uansett.
Fant ut at det var baksiden av stereo/bryterpanel lyden kom fra, så har skrudd ut skruene der, lagt på en gummiskive på skruene og tightet de til. Spent på å se om det blir noe mindre lyd. Har noen tatt opp denne konsollen og lagt i mellom noe skumgummilist etc? Dette må evt bli neste forsøk dersom det ikke er bra nå.
Hvor får man tak i slik tape som brukes mye i biler mellom interiør paneler så de ikke skal gnisse mot hverandre å lage lyd? Tape med sånn filt greier oppå

ksandseter
25/09/15, 19:48
Har irriterende lyd fra dørtrekket mitt, noen som vet om en slags isolasjon til å legge mellom døra og dørtrekket?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lexaron
02/10/15, 07:57
Jeg hadde en irriterende lyd fra midtkonsollen i min forrige '08 mod V70. Dette hadde de en fix på hos Volvo. Mulig de har på nyere modeller også.

GBXC
02/10/15, 09:10
Jeg har spurt på Volvo om de kunne hjelpe meg med dette, men fikk kun fravikende svar og at de ikke kjente noe særlig til dette..
Så for min del må det bli noe jeg får finne utav selv å fikse, er jo mye plastknirk fra midtkonsollområdet.
Er ikke så imponert over byggekvalilteten desverre, hadde nok for store forventninger før jeg handlet.

GLTOslo
03/10/15, 21:11
Har en 2010 og lokaliserte knirkelyden til alu.ramma rundt radio. Litt kitt bak denne og problemet løst