Vis full versjon : 13c VS 12B ? B230 530 topp.
Hei!
Har en kamerat som vill trimme bilen moderat. Kansje en 190 ekte HK ellerno rundt dær.
Han har TD04h 13c, og vi har en td05h 12B for hånd. Denne tenkte vi å prøve, og er etter alt jeg kan forstå en del bøsere.
Disse ble vell montert på b230FT med LH 2.2 en gang i tiden.
Hva tror folket?
T kam forløpig, men A kam vil trolig bli montert.
La krangelen starte! :p
Motor forløpig orginal FK.
Turbo +, var jo oppgitt til 190 hk. Med 13c. 0,9 bar. Ferdig.
nå er ikke jeg kjent med hvilken turbo 12B er, eller hvor den kommer fra.. men TD05 serien har vel en del større eksoshus, så da ville jeg ha kasta begge på dynga å skaffa en grei t3 istede ;P
btw, jeg trodde det var snakk om wankel når jeg leste overskrifta ;P ble litt skuffa nå ;P
Med chip, 3" eksos og 0.8-0.9 i trykk så bør du ha over 190hk
Har en kamerat som vill trimme bilen moderat. Kansje en 190 ekte HK ellerno rundt dær.
Han har TD04h 13c, og vi har en td05h 12B for hånd. Denne tenkte vi å prøve, og er etter alt jeg kan forstå en del bøsere.
Disse ble vell montert på b230FT med LH 2.2 en gang i tiden.
Hva tror folket?
T kam forløpig, men A kam vil trolig bli montert.
Motor forløpig orginal FK.
Vil minne om at en klin orginal B230ET med A-kam og ett alt for lite A/R0,48 turbinhus avgir 182 hk gjennom ett potte tett luftfiltersystem og eksosanlegg. Med korrekte A/R0,63, ett highflow luftfiltersystem og ett 3" eksosanlegg så øker effekten betydelig. Med lett oppjustert ladetrykk så er man i 250 + hk. Dette krever myye større inducerdiameter enn det 12B turboen har.
Jeg mener at den helt rette Mitsubishi turboen til en Volvo rødmotor er en turbo med 19T kompressordel kombinert med ett Td05 turbinhjul i ett vinklet #7 (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=7) eller #8 (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=8) hus, men dette finnes selvsagt ikke.
Vil minne om at en klin orginal B230ET med A-kam og ett alt for lite A/R0,48 turbinhus avgir 182 hk gjennom ett potte tett luftfiltersystem og eksosanlegg. Med korrekte A/R0,63, ett highflow luftfiltersystem og ett 3" eksosanlegg så øker effekten betydelig. Med lett oppjustert ladetrykk så er man i 250 + hk. Dette krever myye større inducerdiameter enn det 12B turboen har.
Jeg mener at den helt rette Mitsubishi turboen til en Volvo rødmotor er en turbo med 19T kompressordel kombinert med ett Td05 turbinhjul i ett vinklet #7 (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=7) eller #8 (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=8) hus, men dette finnes selvsagt ikke.
Jau.. Er jo noe lavere komp i denne enn ET`en. Men vi tenkte å lade en bar cirka, og da uten å drepe motor i baktrykk som en 13c ville + litt mer sprut :). Blir spennans å se
Turbo +, var jo oppgitt til 190 hk. Med 13c. 0,9 bar. Ferdig.
I 5sekunder under rett forutsetninger hvis jeg ikke husker feil :p
Men vi tenkte å lade en bar cirka, og da uten å drepe motor i baktrykk som en 13c ville + litt mer sprut :). Blir spennans å se
Jepp. :) Stå på.
I 5sekunder under rett forutsetninger hvis jeg ikke husker feil :p
Det var ikke tidsbegrenset så det varierte.
Først og fremst fungerte det slik at Turbo + gav høyere ladetrykk KUN!! når man gav full gass og hadde høye turtall. Når man etterhvert fikk tenningsbank - og det gjorde man - da koblet "Turbo +" ned ladetrykksøkningen og effektøkningen forsvant. Da måtte man slippe opp gassen og gi full gass på nytt for å reaktivere Turbo +. Siden deler av motoren nå var overvarm så fikk man raskt tenningsbank igjen og "Turbo +" koblet ned igjen. "Og sånn gikk no dagan. " med Volvos kompetanse og sikkerhet. Så kom chippgutta med sin innstilling og sine preferanser inn i bildet. "Pff, det går fiiiiiint." :)
B204GT Hadde jo ett hakke mer fancy system som først å senket tenning, så ga mer bensin, og så slapp ladetrykket ned om den banket eller ble for varm. Hadde egen styreboks med dette og probe i eksosen :p
De styra fælt med LH 2.4 den gangen :P I mine øyne er ett motronick system mye mer lettvint :p Men de om det
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.