PDA

Vis full versjon : Anbefalte plugger til småtrimmet B5234T5



Morgis
01/07/10, 07:15
Har nå kjørt volvo originalplugger over 1år.
Bilen har begynt å fuske ved pådrag i tider og utider.
Skjer om jeg trykker flat pedal mellom 3000-5000rpm. Da høres det ut som den går på 3-4 sylindre. Så nøkkvis kommer effekten igjen.

Fikk tips om at det kunne være pluggene og ble anbefalt å prøve Iridium plugger.
Noen erfaring og innspill?

mr hansen
01/07/10, 16:36
Tyder på pluggene ja,ta de ut og børst de rene.Og prøv igjen.Her er det vel bosch platina som gjelder,prøv eventuelt en plugg som er 1 grad kaldere.Tror og orginal pluggene er fra bosch,berre det står volvo på de.

TTHRacing
01/07/10, 22:02
kjøp deg NGK plugger har kjørt med det i snart 4 år har funket meget bra :)

Morgis
01/07/10, 23:48
Lurte litt på Denso IK22 iridium... Men syntes prisen var voldsom.. Men om det er bra saker, så hvorfor ikke bruke pengene litt fornuftig å heller spare arbeid i senere tid...
http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/plus/features.html
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-detail.cgi?filename=4w-96.txt&no=7128

TTHRacing
02/07/10, 00:01
spar penger og kjøp NGK di ER MYE BEDRE en denso har kjørt med di og min fjusket etter 1 til 2 måneder bortkasta penger kjøp NGK til en rimeligere penge :)

TeamBørnOut
02/07/10, 02:47
Kjøp noe ngk eller bosch til bilen. men har du byttet rotor, fordelerlokk og kabler da?
det er egentlig skjelden at dagens plugger er synderen til "hakking". oftest før pluggen problemet sitter

Morgis
02/07/10, 07:06
Har byttet fordelerlokk og rotor, men ikke kablene nei

JP_Ra©ingTeam
02/07/10, 09:55
har egentlig samme problem, som nevnt over.. riktiknok er dette en 5254t.
har byttet plugger/fordeler+lokk/kabler/luftfilter.

men kuttinga/ nøkkinga er der enda..
Spesielt med pådrag i høyt gir + jevn fart.

kan til tider kjennes ut som man skrur av tenninga 1sek,
og så slår den på igjen..

holder heller en knapp på bensintrykk..

GMV
02/07/10, 10:45
Kjører med Volvo sine orginale platina plugger. Funker bra de, ikke ett eneste feilslag selv ved oppimot 1,7bar trykk til tider.

_s90r_
02/07/10, 11:46
kjør volvo orginalplugger.. kan hende at man må skifte etter 1 år men det får man leve med!

Morgis
02/07/10, 12:32
Hvorfor det om man kan legge til litt i prisen å få noen bedre effektmessig og kvalitetsmessig

Tore
02/07/10, 13:18
Hadde samme problem med min i vinter. Byttet plugger, rotor og fordeler (alt orginalt) og etter det har jeg ikke hatt noen feilslag. Om det er det som hjalp, eller om mine problemer var kulderelatert anes ikke; bare happy for at ting fungerer igjen :-)

Da jeg ikke har prøvd annet enn orginalplugger kan jeg desverre ikke anbefale noe annet.

Kilroy
03/07/10, 00:27
Hadde samme problem med min i vinter. Byttet plugger, rotor og fordeler (alt orginalt) og etter det har jeg ikke hatt noen feilslag. Om det er det som hjalp, eller om mine problemer var kulderelatert anes ikke; bare happy for at ting fungerer igjen :-)

Da jeg ikke har prøvd annet enn orginalplugger kan jeg desverre ikke anbefale noe annet.


samme her, org er bäst :cool:

Morgis
03/07/10, 00:54
Syntes 1år var kort levetid jeg.. :(

_s90r_
03/07/10, 01:51
av min erfaring så fungerer di orginale veldig bra, men har kort levetid.