PDA

Vis full versjon : s70 t5 får for mye bensin etter oppgraderinger



johnjo
05/08/15, 20:40
hei.
jeg har en volvo s70 t5 97 modell.jeg har gjort noen diverse oppgraderinger på denne bilen nå.har gjort følgene:

montert R-grenrør
grønne r dyser(kina vare)
3"gasspjeld
3"trykkrør
2.5" alu intercooler
3"lmm(3"rør med orginal lmm inni røret)
t3/t4 turbonetics turbo
3"eksos fra turbo og ut.ingen cat,1 lyddemper.
bsr steg 3 chip
walbro bensinpumpe
nye vakumslanger her og der..

det som er problemet er at etter jeg har startet bilen så går den litt ugrei på tomgang,det er grett...men da jeg skulle prøve bilen så gikk den ett stykke uten problemer,men etterhvert så fikk jeg ikke gitt noe gass,altså ingen respons..da jeg skulle stoppe bilen så røk det ganske mye ut av eksosen når jeg stoppet den..så da gjorde jeg reine pluggene,tenkte sikkert at den fikk for mye bensing skulle starte bilen at så kom det bensin mellom grenrør og turboen og inni turboen,måtte bare stoppe bilen med en gang siden det rant bensin ut av grenrøret og turboen..noen som vet hav som kan være galt og hva som må fikses for å få den til å gå riktig på tomgang..har også satt på en greddy dumpventil..

har samme oppsett på 940 t5 min som jeg har ståendes,men der sitter det en annen chip,men vet ikke hvilken chip siden det står bare noen nr der..der funker oppsette som bare det :)

håper på hjelp.må få bilen i gang igjen innen 20 aug:D

Morgis
05/08/15, 20:43
Har du sjekket bensintrykket? Skal være 3kilos trykk på disse dysene.

Har du tilbakestilt chippen slik at den kan "læres opp på ny" med det nye oppsettet?

johnjo
05/08/15, 20:50
Har du sjekket bensintrykket? Skal være 3kilos trykk på disse dysene.

Har du tilbakestilt chippen slik at den kan "læres opp på ny" med det nye oppsettet?

har ikke sjekket bensintrykket,har ikke noe å få sjekket det med..åsen tilbakestiller man chippen a,skrur du bare av pluss og mins polen fra batteri så har jeg gjort det..men er det vanlig at det skal komme bensin ut av mellom grenrør og turbo?

850GLTsilver
05/08/15, 20:55
har ikke sjekket bensintrykket,har ikke noe å få sjekket det med..åsen tilbakestiller man chippen a,skrur du bare av pluss og mins polen fra batteri så har jeg gjort det..men er det vanlig at det skal komme bensin ut av mellom grenrør og turbo?

Nei, det er såvisst ikke normalt.
ECU bør være strømløs noen timer for å være sikker på å reaktivere selvlæringsprosessen.

johnjo
05/08/15, 20:59
Nei, det er såvisst ikke normalt.
ECU bør være strømløs noen timer for å være sikker på å reaktivere selvlæringsprosessen.

da kobler jeg av ecu'n nå,så kobler jeg bare på den i morra..men hva kan være galt siden det kommer bensin der,er det bare at den får alt får mye bensin og den greier ikke å brenne det bort fort nok.synes det er bare rart..

johnjo
06/08/15, 14:28
hjalp vist ikke å ha ecu'n strømløs over natta,den får nok med bensin ennå og den kommer fortsatt bensin mellom grenrør og turbo..noen fler som har noe forslag på hva det kan være??

mvh john

johnjo
06/08/15, 15:51
har funnet ut nå at det er en dyse som bare mater på med bensin,sjekket det når jeg åpnet pluggene..fire stykker var bare litt svartfarge,tørre,men den ene var gjennombløt med bensin..så jeg sjekket om det var gnist på pluggen og det var det..sjekket åsså dysekontakten,var i bra stand den også..så da prøvde jeg hvite dyser som jeg hadde liggenes..når jeg skulle starte bilen da,da komm det en voldsom lyd fra det stemplet der dysa bare matet med bensin,høres ut som stemplet slår oppi ellernoe,var skikkelig voldsom lyd..noen som har formening om hva det kan være??