Vis full versjon : Ule/gvinelyd fra bakdiff eller haldex. 2008 mod.
Er det noen som har en formening om hva dette er?
Lyden kommer frem v/lav hastighet og bare øker mer og mer frem til ca 60-65 kmt.
Lyden blir deretter svakere v/høyere hastighet.
Har byttet hjullager,olje på haldex og diff uten nytte.
Er redd dette kan bli kostbart.
Sjekket det også.
Vet at en lik bil med kun 100 000 km på teller'n måtte bytte Haldex. Og lydene ble borte...
Svakhet?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=115024
Kanskje samme problem som der?
bartekinator
03/08/15, 21:43
Jeg hadde like ulyd, det hjelpet å 'flusje' bakaksel, som betyr at jeg skiftet olje (gl5) 3 ganger med 2-3 mil gjennomkjøring. Ved første oljeskift den var mørk grå... ved andre-lysere... På vei i helgen Oslo-Kragerø-Oslo jeg merket at ulyd er borte :)
Sendt fra iPhone via Tapatalk
Ok☺ Jeg er villig til å prøve det samme!
bartekinator
04/08/15, 09:47
Prøv og skriv om resultater ;)
En kompis har en 2008 med 90'km på telleren stående på bilia nå. Mekaniker mente Haldex måtte byttes, noe som ville koste 50000,-. Etterhvert kom det frem at Volvo Norge ville dekke 50% av kostnaden. Når de begynte å skrue fant de ut at det var i bakaksel problemet lå. Også kostnad 25000,-. Etter at dette var byttet tok de prøvetur, og ved en provokasjon kom det en smell. Etter det virket ikke firehjulstrekken... Hva som nå må byttes er foreløpig uvisst
bartekinator
04/08/15, 19:42
Er mellomakselen som spinner seg alltid eller ikke?
bartekinator
04/08/15, 19:46
Sjekk det først, det kan vare 'tannpipe' som tennene inne er revet, det sitter i vinkelkassa og mellomaksel er tilkoblet til det
Fremre pinionlager er byttet og ulyden er borte.
Sent fra min GT-P5210 via Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.