PDA

Vis full versjon : Christopher: Volvoen min:) 245



Christopher
01/07/10, 00:18
Jeg har kjøpt meg volvo også lurer jeg på om det er noe dere syntes jeg burde gjøre med den:)

her er bilder så dere kan se den og si hva dere mener burde gjøres;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/6.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/7.jpg
Kasettspilleren er tatt ut og byttet med en annen spiller
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/8.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/9.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/10.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/11.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/12.jpg

Luigi
01/07/10, 00:20
inge bilder her :p

Joakim-G_R
01/07/10, 00:58
Det viktigste er hva DU mener bør gjøres.

Er nok av nisser her som vil prakke sine løsninger og meninger over på deg, men jeg syns det er mest ålreit å gjøre det jeg syns passer best. Blir liksom litt morsommere å dra på treff om ikke alt er kliss likt på alle bilene..

Men bildene dine er ikke oppe. :)

sjefsbonden
01/07/10, 01:16
Det viktigste er hva DU mener bør gjøres.

Er nok av nisser her som vil prakke sine løsninger og meninger over på deg, men jeg syns det er mest ålreit å gjøre det jeg syns passer best. Blir liksom litt morsommere å dra på treff om ikke alt er kliss likt på alle bilene..

Men bildene dine er ikke oppe. :)

Støtter denne Joakim, ta gjerne råd fra andre, men legg litt personelig preg på din egen bil, den skal trosalt væra din bil? da burde den gjenspeile deg på en måte;)

Morgis
01/07/10, 07:55
Last opp bildene på photobucket istedet. :)

http://photobucket.com/

Luigi
02/07/10, 12:38
går jo ikke ann og gå inn på linken for og se bildene :p

Christopher
04/07/10, 11:54
Sånn;) har ordnet bildene nå;)
Jeg er jo enig der men jeg vill egentlig bare ha noen ideer hvis du skjønner;) og eventuelt bilder av andre biler så jeg kan se hvordan de har blitt og se hva jeg syntes osv hvis dere skjønner;)

Hva er maks dekk og felg dimensjoner som er lov på 240 stv? har lyst på 17" men vet ikke hvor breie og hvilken profil jeg må ha da:P

Næssen
04/07/10, 11:59
Lakker grillramma og listene over frontlyktene svarte:) tror jeg hadde gjort seg:)

245 gl
04/07/10, 12:16
Først kan du ta en motorvask, innvendig og utvendig shine og tilslutt polere den...så starte med felger, senk osv. :)

Christopher
04/07/10, 13:14
Har ikke tatt motorvask på den enda men har tatt og vasket den innvendig og utvenig. skal polere den når været er passende;)

Daniel V
04/07/10, 23:00
Ser ut som et greit utgangspunkt dette :D Tror jeg ville byttet til en m47 girkasse (5 girs), det vil spare deg for masse bensinpenger :) Ellers ville jeg begynt med å ta evnt rust, da dette som regel er det største problemet. Bortsett fra det ville jeg fortsatt med felger. Da løfter alt seg med en eneste gang :D

Christopher
04/07/10, 23:12
skal begynne med rusta på den;) har kjøpt nye kanaler:) kosta bare 650kroner;)
ellers er det ett hull i hjulbuen bak på høyre sida og ett i gulvet under pasasjerstolen framme som jeg skal fikse;) så skal begynne med det snarest mulig egentlig;)
må bare få tak i ei plate som jeg kan legge på i hullet i gulvet.
vet ikke helt hvordan jeg skal få fikset hullet i hjulbuen men skal nok klare og få det til på en måte;) har en far som er ganske handy:P;)
men er veldig fornøyd med førstebilen min;) må få tatt noen nye bilder av bilen og få lagt ut;) dette er bilder fra finn anonnsen:P

Joakim-G_R
04/07/10, 23:17
Får kjøpt nye hjulbuer også.

Om du allerede har hull i gulvet, sjekk rundt "tverrbjelkene" ca under setene. Der ruster det fort, bl.annet. :)

Hvordan er denne i lakk, og hva ga du for den da?

Christopher
04/07/10, 23:32
det er innersiden i hjulbuen som er gåen:(
det er ikke noe rust på tverrbjelkene faktisk:)
Den er litt matt, spesielt på høyre framskjerm. men skal rubbe lakken slik at skjermen og resten av bilen blir fin, i tillegg skal jeg polere bilen;)
jeg ga 12500 for den vet egentlig ikke om det er mye eller lite?

Christopher
04/07/10, 23:33
fikk med 3 sett med dekk til den:) de som står på og 2 sett med vinterdekk som holder 1 sesong til hver;)

Joakim-G_R
04/07/10, 23:36
OK pris det. :) Ta en titt i tråden min, "Brukis", så kan du se hva rubbing gjør med matt 245. :)

Trykkbar link i signaturen min.

Christopher
05/07/10, 00:15
Så forskjell for og si det sånn;) ble veldig bra etter min mening:)
jeg har en rubbing vox som er rød (turthel wax vet ikke hvordan det skrives:P)
som jeg skal bruke på hele bilen. deretter tenkte jeg at jeg skulle polere med meguiars nXt generation tech wax 2.0. fikk det til 18-års dagen;)
fikk også polerings pads og supreme shine microfiber towel som jeg tenkte jeg skulle bruke;)
Tror du det blir ett nogenlunde bra resultat?:)

Joakim-G_R
05/07/10, 09:15
Jeg ville nok ikke klint Turtlewax på min bil. :)

Og voks skal kun smøres på bilen, ikke poleres med. Du smører på voks som en LSP (last-step product), for å bevare fargen og gi beskyttelse.
Skal smøres på og tørkes av etter det har tørket somregel, les på esken.

Meguiars Ultimate Compound har jeg fått gode resultater med. Fikk også godt resultat med Megs Deep Crystal-serien. Men TechWax skal visst være bedre enn voksen som kommer med i Megs DC-serien.

Christopher
09/07/10, 01:10
er det forskjeld på 5trinns girkasse? forskjellige typer osv?
og pris ca ligger de på? eventuelt hva burde jeg se etter hvis jeg skal kjøpe brukt osv:)

Nilsson
09/07/10, 09:25
er vel bare forskjell på om det er med eller uten speedo uttak. Men du har elektronisk speedo med giver på bakakselen, så da passer begge deler ;)

Blir nok kanon denna bilen ;)

Joakim-G_R
09/07/10, 12:09
er det forskjeld på 5trinns girkasse? forskjellige typer osv?
og pris ca ligger de på? eventuelt hva burde jeg se etter hvis jeg skal kjøpe brukt osv:)

Såvidt jeg har fått med meg er det 1 type M47 (5-trinns). Jeg TROR, at det ikke er mekanisk speedo på M47, at det kun ble levert på M45(4 trinns) og evt M46 (4 trinns + OD).

sekse
09/07/10, 21:11
er det forskjeld på 5trinns girkasse? forskjellige typer osv?
og pris ca ligger de på? eventuelt hva burde jeg se etter hvis jeg skal kjøpe brukt osv:)

Sjekk at du får en uttak for speedometervaier. (antar du har dette?) og få med mellomaksling som passer.

Ellers gjør noen fine felger og senk susen! Kjøp helst no originale volvofelger og ikke no billige importfelger. Ser nesten alltid bedre ut med noen moderne originalfelger. Her er det bare å være kreativ med felger fra ulike volvomodeller. Spacere er billige og gjør at du kan bruke felger fra nyere modeller.

Lykke til!

Joakim-G_R
10/07/10, 00:08
Sjekk at du får en uttak for speedometervaier. (antar du har dette?) og få med mellomaksling som passer.

Ellers gjør noen fine felger og senk susen! Kjøp helst no originale volvofelger og ikke no billige importfelger. Ser nesten alltid bedre ut med noen moderne originalfelger. Her er det bare å være kreativ med felger fra ulike volvomodeller. Spacere er billige og gjør at du kan bruke felger fra nyere modeller.

Lykke til!

Var vel ikke mekanisk speedo fra 86 + ? Trodde det var tidligere jeg.

Anders-
10/07/10, 00:15
Demonterte en 87 modell for noen uker tilbake og der var det elspeedo på m45...

Nilsson
11/07/10, 13:19
får m47 med og uten uttak til speedo wire. fra 86+ var det elektrisk.

Joakim-G_R
11/07/10, 14:08
får m47 med og uten uttak til speedo wire. fra 86+ var det elektrisk.

Og den bilen her er 86+ modell. :)

Derfor, ser jeg ingen grunn for at han SKAL ha mekanisk speedo-uttak på girkassa.

Daniel V
11/07/10, 21:45
Bare kjøp deg en m47 med mellomaksel. Er ikke værre enn det, bilen din har jo el speedo, så å lete etter en med mekanisk speedo-uttak er det liten vits i :) Jeg trengte hvertfall ikke det på min 87 mod som Anders- refererer til :) Men på min gamle 80 mod med m45 måtte jeg det når jeg skulle bytte. Siden bilen din er 86+ er det bare å drite i mekanisk speedouttak :)

Ps: Jeg kjøpte en m47 for 600,- på finn med mellomaksel, kastet ut m45 kassa og skrudde m47'en og mellomakselen rett inn. Funka knall :)

Christopher
12/07/10, 12:11
beklager hvis jeg høres grønn ut men hva er forskjellen?:P

Luigi
12/07/10, 22:05
m90 : 5 gir (kom på 95mod 940 med turbo, en sterk fin kasse)
m47 : 5 gir.
m46 : 4 gir med et elektrisk.
m45 : 4 gir.

er sikkert andre her som kan komme med mer utfyllende info, dette er grovt beksrevet

Daniel V
12/07/10, 22:31
m90 : 5 gir (kom på 95mod 940 med turbo, en sterk fin kasse)
m47 : 5 gir.
m46 : 4 gir med et elektrisk.
m45 : 4 gir.

er sikkert andre her som kan komme med mer utfyllende info, dette er grovt beksrevet

Er riktig dette bortsett fra at m46 har 4 gir + elektronisk 5 gir, som bilen spretter opp i automatisk :) Dette blir også kalt overdrive :) Altså har m46 i prinsippet 5 gir. :)

Anders-
12/07/10, 23:08
Er riktig dette bortsett fra at m46 har 4 gir + elektronisk 5 gir, som bilen spretter opp i automatisk :) Dette blir også kalt overdrive :) Altså har m46 i prinsippet 5 gir. :)

Spretter vel ikke akkurat opp i overdrive automatisk, du må trykke på en knapp... Og bare for å spikke litt ekstra på flisa er det ikke ett ekstra gir, det er noe lamellstyr som er mye svakere enn ett ordentlig gir og kan begynne å slure/ryke.

Christopher
12/07/10, 23:36
hva er forskjellen på mekanisk og elektronisk?

Daniel V
13/07/10, 10:24
Spretter vel ikke akkurat opp i overdrive automatisk, du må trykke på en knapp... Og bare for å spikke litt ekstra på flisa er det ikke ett ekstra gir, det er noe lamellstyr som er mye svakere enn ett ordentlig gir og kan begynne å slure/ryke.


Stemmer sikkert det :) Du kan mye mer om slikt enn meg, men han skjønte sikkert hovedgreia håper jeg :)

Forskjellen på mekanisk og elektronisk er at mekanisk vil si at det er en vaier til girkassa som gir signal og får nåla til å røre seg, mens elektronisk er at det går elektroimpulser fra bakakslingen. Du kan ofte se at du har elektronisk ved at hvis du lar bilen stå å kjinne i 5-10 sek spretter speedometernålå opp på rundt 60-120 km/t :p Typisk Volvosyndrom i følge Volvo :p

gaupe
13/07/10, 12:59
Er riktig dette bortsett fra at m46 har 4 gir + elektronisk 5 gir, som bilen spretter opp i automatisk :) Dette blir også kalt overdrive :) Altså har m46 i prinsippet 5 gir. :)

M46, M47 og M90 har overdrive, men M46 har elektrohydraulisk manøvrert overdrive.

Daniel V
13/07/10, 13:03
M46, M47 og M90 har overdrive, men M46 har elektrohydraulisk manøvrert overdrive.

Da har jeg lært noe nytt i dag jeg også :D

Joakim-G_R
14/07/10, 12:00
M46, M47 og M90 har overdrive, men M46 har elektrohydraulisk manøvrert overdrive.

M47 og M90 overdrive? De har da begge stamme med 5 gir i kassa, og ikke et ekstra gir "utvendig". ?

gaupe
14/07/10, 12:04
M47 og M90 overdrive? De har da begge stamme med 5 gir i kassa, og ikke et ekstra gir "utvendig". ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_%28mechanics%29

sekse
15/07/10, 00:05
http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_%28mechanics%29

Men m90 har ikke en ekstra "klump" bakpå med overdrive/femtegir. I følge wikipedia så er overdrive en sånn ekstra klump og det er det bare m46 som har. m47 er jo bare en forlenga m45 så den har fem gir.

Litt knotete forklart, men du skjønner?

gaupe
15/07/10, 07:29
Men m90 har ikke en ekstra "klump" bakpå med overdrive/femtegir. I følge wikipedia så er overdrive en sånn ekstra klump og det er det bare m46 som har. m47 er jo bare en forlenga m45 så den har fem gir.

Litt knotete forklart, men du skjønner?

Overdrive er eit overgir, altså det som roterar meir enn 1:1 gir, som er på 4. gir på desse kassene. Til eksempel, ZF-kassa frå BMW, og getrag 262cr, har 1:1 på femte gir, og då er ikkje dette eit overgir.

Christopher
15/07/10, 12:43
men hvordan kan jeg lett finne ut av om jeg har mekanisk eller elektronisk? og hvilken type girkasse må jeg kjøpe for og få 5 trins?
motoren er en b230a.

Joakim-G_R
15/07/10, 22:24
Alle andre bruker "overdrive" som betegnelse på girkasser som har en knapp for å legge inn et ekstra gir, såkalt "overdrive".

Det gaupe prater om er vanlige 5-trinns girkasser, men forvirrer deg bare. M47 er en 5-trinns girkasse, for å få den i vogna må du ha den og mellomakselen til den.

Men hvorfor kan du ikke bruke M46-kassa?

Christopher
16/07/10, 00:19
fordi da går den finere. hvis du skjønner, trenger ikke dra den så langt opp på turtallet i girene liksom. også for og spare litt bensin:P
men annbefaler du og heller bruke den som står i og drite i og bytte til 5? hva mener du er best liksom;)

gaupe
16/07/10, 08:33
Alle andre bruker "overdrive" som betegnelse på girkasser som har en knapp for å legge inn et ekstra gir, såkalt "overdrive".

Det gaupe prater om er vanlige 5-trinns girkasser, men forvirrer deg bare. M47 er en 5-trinns girkasse, for å få den i vogna må du ha den og mellomakselen til den.


Nei, eg snakkar om overdrive, som er eit overgir. Du tenker på elektrohydraulisk manøvrert overdrive, som gjerne er ei ekstrakasse bak den vanlege kassa.

Joakim-G_R
16/07/10, 09:16
fordi da går den finere. hvis du skjønner, trenger ikke dra den så langt opp på turtallet i girene liksom. også for og spare litt bensin:P
men annbefaler du og heller bruke den som står i og drite i og bytte til 5? hva mener du er best liksom;)

Du har jo liksom 5 gir nå, så ser ikke helt at den skal falle noe særlig på turtall fra "5. gir" på overdrive-kassa og til 5.gir på ei M47 kasse.

Joakim-G_R
16/07/10, 09:19
Nei, eg snakkar om overdrive, som er eit overgir. Du tenker på elektrohydraulisk manøvrert overdrive, som gjerne er ei ekstrakasse bak den vanlege kassa.

Ja, jeg vet du prater om overdrive. Men ei girkasse som M47 blir aldri omtalt som ei overdrive-kasse, det som blir omtalt som ei overdrive-kasse er f.eks M46.

Jeg skjønner hva du mener, med at M47 har 0.ettellerannet i utveksling på 5. gir, men det er da ingen som bruker benevnelse overdrivekasse på den, selvom det er korrekt etter læreboka til mekanikk.

Daniel V
16/07/10, 09:27
Ja, jeg vet du prater om overdrive. Men ei girkasse som M47 blir aldri omtalt som ei overdrive-kasse, det som blir omtalt som ei overdrive-kasse er f.eks M46.

Jeg skjønner hva du mener, med at M47 har 0.ettellerannet i utveksling på 5. gir, men det er da ingen som bruker benevnelse overdrivekasse på den, selvom det er korrekt etter læreboka til mekanikk.

Skjønner godt hvis stakkars Christopher har falt helt ut :p

Det er litt ulempen på dette forumet, at hvis man er ny og skal spørre om en ting, er det mange som skal vise sine kunnskaper og dra inn masse shit som bare gjør ting enda mer utydelig :p Husker det fra starten min her selv :p Var ikke store greiene jeg fikk med meg av svarene jeg fikk ang. girkasser ogsånn. Heldigvis at Joakim G_R klarete å gi meg et enkelt svar, så jeg skjønte noe. :p Er ikke noe kritikk av andre brukere eller noe, men husk på at de som er nye her inne ikke alltid har like god peiling som de som har skrudd Volvo i 15 år :p :D Å komme med masse typebetegnelser og diskutere om m46 er en elektrohydraulisk girkasse eller ikke, gir lite mening for en som knapt nok vet forskjellen på m45, 46 og 47 :p :D

Håper dere skjønner hva jeg mener :)

Christopher
30/07/10, 23:21
Jeg har bare 4 gir på mi kasse. ikke noe overdrive som jeg vet om iallefall:P
hvordan kan jeg finne ut om jeg har overdrive eller ikke?

kermitt
30/07/10, 23:49
har du en knapp inni bilen til overdrive? enten på girstanga eller på dashen.
har du ett ekstra hus etter det røde huset som selve girkassa ligger i? om du ikke skjønner hva jeg mener kan du legge ut bilde så skal vi si om du har overdrive eller ikke ;)

Joakim-G_R
31/07/10, 02:01
Jeg har bare 4 gir på mi kasse. ikke noe overdrive som jeg vet om iallefall:P
hvordan kan jeg finne ut om jeg har overdrive eller ikke?

Sant - i alt virrvarret hadde jeg for meg at du hadde M46, men ser jo på bildet nå at du har M45, på girstanga.

Christopher
31/07/10, 12:36
så da har jeg bare 4 gir uten overdrive da?

Joakim-G_R
31/07/10, 13:30
Ser slik ut ja.

Næssen
31/07/10, 13:48
Mye bra girkasse snakk her:Dhehe

Christopher
31/07/10, 13:55
har fått rubba og pollert bilen i ferien, kommer snart noen bilder av den. må bare få vaska den en gang til:P
snart må jeg begynne på rusta på bilen.
noen som har bytta hele kanalene på 86 240 stv før?

Christopher
06/08/10, 15:46
bump.

Joakim-G_R
06/08/10, 20:16
Den var ny, bumping av prosjekttråd..

Still spørsmålet ditt i karosseri-delen av forumet. Garantert folk som har gjort det før som kommer over det der.

Christopher
07/03/11, 10:58
Beklager lite pågang og prat og oppdatering på tråden men har ikke tid og får nesten aldri gjort noe med bilen:( men nå har jeg endelig planene klare:)
Planene for bilen er:
Senking (40-40)
Soting av ruter og volvo i bakruta.
Fikse alt av rust(kanaler, hjulbuer innvendig, gulv, rammevange foran og bakluke)
Få tak i noen stilige felger(vet ikke helt hvilke felger enda:P kom gjerne med tips;) helst 17 eller 18 toms)
Få tak i 740 grøftelys leppe med tåkelys og det jeg eventuelt trenger for og få den tillpasset på min bil:)(noen som har liggende?(A):D
hvite blink rundt om.
polere bilen ordentlig og jobbe med lakken på bilen slik at den blir ordentlig blank og fin i lakken(kansje melde meg på poleringsskolen og få lært det ordentlig)
polere hovedlyktene slik at de blir blanke og fine.
xenon sett til front lysene. eventuelt få tak i bare xenon lys/blått lys i tåke lys og markerings lys, ser tøft ut;)
også har jeg fått ny frontrute med sotefilm i toppen av ruta.
legge opp nye strøm,signal og høytaler kabler i bilen fordi biltema er ikke veldig bra(fare for brann)
skifte reg,reim.
Også har jeg lyst til og legge opp 2 eller 3 toms eksos anlegg fra der manifoilen kommer ned(de doble 2 rørene) og bak hele veien eller skifte alt.

Gleder meg ufattelig mye til og se ferdig resultatet men det kommer til og ta ufattelig lang tid:( fordi det koster med deler og knapt med tid:(

Kom gjerne med tilbakemeldinger og forslag til mer jeg kansje kunne gjort:)

Revell
07/03/11, 11:09
ett forslag sløyf Volvo i bakruta bilen blir så harry av det;) Ellers så er det ett meget bra utgangspunkt for å bli kul. Ville også ha byttet til 90bakluke:) Men ellers gå for planene dine:D

Christopher
07/03/11, 11:28
hehe. skjønner:P hva er egentlig den største forskjelden på den luka jeg har og 90?
Kjenner du noen som har noen av de delene jeg trenger?;)

Revell
07/03/11, 11:35
Store forskjellen er ruta på din er det en kant mens på 90 luka ligger ruta jevnt

89 og nedover
http://static.cargurus.com/images/site/2009/04/29/18/30/1984-volvo-245-pic-42654.jpeg
90 og oppover
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/1939.jpg

Christopher
22/03/11, 14:30
noen som har bilde av 240 med 740 grøftelys leppe og ide om hvordan man kan montere og hva man må gjøre for at den skal passe? :):)
På forhånd takk for svar :D

Christopher
26/03/11, 15:48
Beklager nok engang for lite fremgang på tråden men skal prøve og bli litt flinkere til og skrive ;)
Nå har jeg endelig fått bytta alt av bremser, montert senkesett, byttet demperene, fått litt fetere lyd med simons dobbelt enestykke med lydpotte og tatt bort den midtre bak, også fått kjørelys i tåkelysene oppe i lykta også :)

Her er bilde av forskjelden på fjærene:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2539.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2540.jpg

Bilde av bilen og alt det andre jeg har gjort kommer mest sannsynlig iløpet av dagen :)

Christopher
27/04/11, 23:18
Beklager for lite oppdatering, men jeg glemmer alltid og oppdatere når jeg har gjort noe med bilen :(
Men her kommer det iallefall en liten oppdatering :D
Det jeg har gjort etter jeg senka den er Vaska bilen, Fått på nye felger sota rutene og lakkert ei dør :p. Her er noen bilder :p

Etter vasking:) :
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2814.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2815.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2816.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2817.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2818.jpg

Felger:) :
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2819.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2820.jpg

205/45 17" :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2821.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2822.jpg

Felgene endelig på bilen:D:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2823.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2824.jpg
Kunne godt vært litt lavere foran :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2825.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2826.jpg
Sota rutene og lakkert døra bak :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2827.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2828.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2829.jpg

Christopher
27/04/11, 23:30
Nå er bilen borte til Rustsveising :D gleder meg som en unge til og få den igjen så og si rustfri :D
Planer for bilen når jeg får den igjen er og lakkere kanalene røde(bilens farge) etter jeg har tektyllert/ behandlet de med bodyshoots.
Lakkere de listene nederst på døra helt svarte.
Sote rutene på nytt fordi de bak ble veldig dårlige i og med at jeg ikke fikk ut rutene, skal ha ut rutene når jeg gjør det på nytt sånn at det blir finere.
Få på 740 grøftelysleppe med addon i samme farge som bilen.
Lakkere den leppa bak med eksosen og hjulbuene bak svart.
Få på en ordentlig eksos, vurdert dobbel 3" bak ved siden av hverandre.http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2830.jpg
Volvo Carclub norway logo i bakruta og nederst langs kanten på rutene på siden bak.
+ Diverse annet små plukk som turbo grill med svart kant, svarte lister over lyktene foran, hvite blink, shine de listene som går langs hele bilen på midten, gå over alle svarte detaljer på bilen og shine de, og rubbe bilen ordentlig :D

Christopher
27/04/11, 23:57
Hva syntes dere? :D

Daniel V
28/04/11, 00:20
Blir bra det her ;) Gled deg til du skal ta av skvettlappen bak ;) Du kommer til å få deg en overraskelse :)

Christopher
28/04/11, 00:25
Hvordan da overraskelse? :P rust? eller at det blir finere? :P

Revell
28/04/11, 10:10
Hvordan da overraskelse? :P rust? eller at det blir finere? :PGive me a R. Give me a U. Give me a S. Give me a T. What do we get? RUST:p det er overraskelsen;)

Mocy
28/04/11, 10:34
Synes du har en fin stv! Kult at du enn så lenge kun holder deg til senk og felger - i mine øyne er det det som skal til for og ha en fet 240! Keep it up.

En liten poleringsjobb kanskje, så den blir ordentlig blank og fin igjen så synes jeg at du har en innertier!

Christopher
28/04/11, 10:52
Er egentlig ganske fornøyd med bilen til nå :D gleder meg til og få den hjem igjen :D
Håper ikke det er så mye rust :P

Tusen hjertelig takk Mocy, prøver og holde den så orginal som mulig men selvfølgelig litt pynt osv som jeg har lyst til og ha :P (står lenger oppe i tråden)

Christopher
28/04/11, 10:53
Polering og rubbing kommer når jeg får tilbake bilen igjen og lakkert kanalene håper jeg :D sånn at den blir blank og fin igjen :D

Christopher
12/05/11, 22:19
Lite tid til og ta bilder for tiden og legge ut oppdateringer men her kommer en liten en :P

Har fått bilen tilbake og den er Nesten rustfri :D er bare rundt vinduene bak på innsiden og overflate rust i hjulbue kanten bak og litt i hjørnene på dørene som gjenstår :D :D Er skikkelig glad for og endelig fått byttet kanalene :D bilen ser veldig mye heilere ut :D

Nå kommer snart pollering, grøftelys leppe(må lakkeres og få tak i add'on og grøftelysene) og diverse små blukk så nermer jeg meg slutten på planen den opprinnelige planen :P men nå plutselig begynte jeg og tenke på grenerør, 2,5 eksos, Sportsforinger rundt hele understellet, og hvite blink rundt hele :P Baller alltid på seg men får se hva planene blir til :D

Bilder kommer snart når jeg har fått bilen opp i lufta igjen :P

Christopher
23/08/11, 22:25
Vurderes solgt :P