PDA

Vis full versjon : Fjærbeinshatt med gassdemper



Roye
01/08/15, 14:08
Noen som har hatt problem med at gassdempere løfter krona opp fra fjærbeinshatten slik at den slamrer i dumper?
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/08/42.jpg


Kan dette skyldes slitt fjærbeinshatt og det løser seg ved å bytte fjærbeinshatten eller er ikke fjærbeinshatten "konstruert" for gassdempere?

Skårholen
01/08/15, 17:27
Kappa fjører? Virker som du ikke har fjørspenn, evt kan du bare skru den litt til hvis det går.

Roye
12/08/15, 00:57
Ikke noe kappa fjærer, men gassdempere som løfter gummien i hatten høyere enn hva krona kan kompensere for. Hva hjelper mot dette?

Minge89
17/08/15, 22:20
Ut i fra det jeg kan se på bilde er det ikke mange rundene ned den mutteren er. Er sikker forskjellig fra demper til demper, men jeg ville prøvd å stramme den mere, hvis ikke det fungerer, så ville jeg slengt på noen skiver under mutteren, skal jo ikke ha muligheten til å flytte seg det der;)

Roye
17/08/15, 23:14
Har stramma så hardt det går. Lurer på om jeg bare må ta alt ifra hverandre og se om det er noe jeg har gjort feil.
Fjærbeinslagrene kødder litt innimellom også, og de er helt nye.

Men mener den var litt sånn før jeg bytta fjærer, dempere og lager også...

Minge89
18/08/15, 02:56
Er jo begrensa hvor mye feil du kan gjøre der da;)
Hva mener du med att fjørbeinslagret kødder da? Kanskje du har satt dem feil veil?

Roye
24/08/15, 02:20
Har ikke satt de inn feil vei men de virker som at de har satt seg og at krona går rundt i stedet for motsatt