PDA

Vis full versjon : Motorsystem serv.erfordras Volvo XC70 2006



Nibakkern
26/07/15, 20:09
Fikk opp denne melinga på min volvo xc70 D5 185hk 2006. Gått 163000.
Merker ingen ting på bilen i fint vær. Men i regnvær lugger den litt noen ganger.
Syns d er no er no susing bak torpedoveggen ved gass på drag.

Har ikke lest av feilkoder.

Hva kan det være?

Tommen
28/07/15, 09:18
Feil underforum...

Sjekk turboslange. TROR denn går rundt under motoren på disse. Med tanke på susingen. Er susingen der hele tiden eller kun ved pådrag? Er vel vakumstyrte motorfester på denne. Sjekk disse evt slangene til disse.

volvoRsport
28/07/15, 11:56
Flyttet til rett underforum.

Jimbojama
28/07/15, 16:48
Jeg har vært borti noe lignende med min 07 D5. Gått 160k nå, og feilkoden jeg har lest ut er ECM-1507. Nå skal det nevnes at når feilkoden dukker opp, går bilen i en slags nødmodus. Er ikke noe problem å kjøre den, men det virker som om turbotrykk er fraværende. Jeg kan altså kjøre i 100 på E6, men det tar litt tid å komme seg opp i den hastigheten. =p Har foreløpig ikke tenkt noe på været mens feilkoden har kommet, men det skal jeg ha litt i bakhodet fremover.

Jeg sjekket litt rundt på nett, og er flere som har hatt problemer med de justerbare greiene i turboen, finner eller hva jeg skal kalle de, som sotes ned og da henger litt. Men hvis du ikke merker noe forskjell på bilens ytelse, spørs det vel om det er noe annet som kan være problemet. Bare tenker høyt her nå jeg. =)

Rabagast
01/08/15, 23:02
Jeg har det samme. Ved hardt pådrag går den innimellom i nødmodus, og jeg har en susing i motoren. Kommer meg opp i fart, men er helt uten turbotrykk. Volvo påstår at turboen er kokset tett/ødelagt og MÅ byttes. Har ikke gjort det, da det er verst på kald motor/kaldt vær, så det har gått greit i sommer.

Venter på svar på prisforespørsel fra Bilbolaget i Østersund, da Volvo hjemme tar blodpris og jeg har veldig dårlig erfaring med jobben de gjør.