PDA

Vis full versjon : Dødt instrumentpanel og div.varsellys



Mr_DooDee
23/07/15, 13:20
Hei!
Bilen er ein 2002 V70 d5 automat

Kom kjørende da plutselig låste fart og turteller seg, så kom samtlige varsellys opp.
Stoppet bilen og tok av tenningen da stod fortsatt alt å lyste i 5 minutter før alt vart dødt. Bilen fungerer men det er ikkje lys eller liv i instrumentpanelet.
Nåken som har tips eller har vært borti lignende?
Det kan nevnes at instrumentpanelet var nytt for 1 år siden.
Har vært inne hos volvo men de hadde ingen ide om kva som var feil men de leste ut følgende feilkoder:
Cem-1a54 kommunikasjon med psm styrenhet saknast
Dim-0003 srs felaktig krets
dim-0005 rød varningslampe felaktig krets
Dim-006 orangefargad varningslampe felaktig krets
Pdm-003 styrenhet for høgt signal

Håper nåken kan hjelpe :)

holter
23/07/15, 15:14
Hei :) Det ligger div innlegg på forumet her om prob med instrumentpanel . Får jo virkelig håpe at volvo har et bedre svar en at dem ikke har noe ide om hva som er feil . Min teori er at du har dårlig kontakt i en styreenhet alternativt brudd -vann - i noe elektronik eller ødelagt styreenhet . Men om det var nytt som i kjøpt nytt for 1 år siden har du vel garanti på det fortsatt ? Eneste tipset jeg kan gi deg er at du tar av pluss og minus polen på batteriet -lar det være av en 5 min og håper på det beste når du setter dem på igjen :)

Mr_DooDee
23/07/15, 18:28
Det er det garanti på fortsatt, spørsmålet er vell meir om feilen ligger i instrumentpanelet eller ein styre enhet, kva trur de?

245 V8
23/07/15, 23:17
Hadde samme symptoma på V70en til muttern, der var det instrumentpanelet som var problemet. Fekk sendt det inn og for 2000,- var alt i orden :) dette er også -02 mod.

Alfs80
24/07/15, 19:17
Kjører du volvo holder du deg langt unna volvo verksteder for dem vet eller kan jo ikke noe.trenger du deler er det ikke volvo som har det men alle annsatte

Aagejr
26/07/15, 12:48
Typisk problem,kontakt Tunheim Auto.....

Rabagast
01/08/15, 23:04
Hva Aagejr sier, kontakt Tunheim Auto. Dette er et problem Volvo(hos meg i alle fall) ikke vil erkjenne eksisterer. Dårlig kontakt i loddingen bak instrumentpanelet. Han gjør jobben fort, det eneste som kan ta tid er postgangen tur/retur.