PDA

Vis full versjon : Programere om "følg meg hjem lys" Volvo V70 2012



Concker
21/07/15, 22:06
Hei sann :)
Helt ny på forumet nå etter innkjøp av en 2012 Rdesign Volvo V70!

Jeg lurte sånn nå i første omgang om det er noen muligheter for å programmere om hvordan "følg meg hjem lysene" fungerer.
Slik det er i dag / originalt så må man jo blinke med langlysene etter man har stoppet bilen for å aktivere dette.

Jeg kunne gjerne tenkt meg at dette heller fungerte slik at når man låser igjen/opp bilen så blir denne funksjonen aktivert i henhold til tiden man har satt i menyen på bilen.
BMW bla har vel dette originalt?

Er dette noe som i praksis er mulig?
Synes det i praksis fungerer bedre at lys går på når man låser opp og igjen..
Samt gjerne bare ha parklys og ikke kjørelys med tanke på strøm forbruk?

Takk for hjelp

-Daniel

Stig-Arne
22/07/15, 07:28
Dessverre finnes det ikke muligheter for det på din Volvo.

THolandsli
22/07/15, 10:18
På fjernkontrollen har du vel en knapp med ei lyspære på? Trykker du på den så tenner parklys, baklys, lysene under speilene og kupebelysning i x antall sekunder.

Concker
23/07/15, 22:07
På fjernkontrollen har du vel en knapp med ei lyspære på? Trykker du på den så tenner parklys, baklys, lysene under speilene og kupebelysning i x antall sekunder.

Selvfølgelig, men synes dette i grunn det er en dårlig løsning.
Hadde vært mye bedre om det ble tent automatisk når man låser opp eller igjen bilen, istedet for at jeg må først trykke på den gule knappen så låse opp bilen.

Kanskje man kan håpe på noe verktøy til å modifisere slike ting i framtiden.. samt at parklys skrur seg av når man låser bilen.. utrolig irriterende at man ikke engang har varsling på dette.

kospaang
23/07/15, 23:32
.. samt at parklys skrur seg av når man låser bilen.. utrolig irriterende at man ikke engang har varsling på dette.
Helt enig. Hvordan Volvo Personvagnars el.design team kan ha utelatt denne lite kostbare varseltjenesten ved åpning av førerdør og aktivert belysning er meg et mysterium...

Ellers. Lys rundt bilen når jeg selv vil (trykke på den fj.kontroll-knappen) virker helt ok for meg. Jeg trenger det bare en svært sjelden gang - ellers er ekstrabelysningen uønsket, hos meg.

/mvh