PDA

Vis full versjon : Mange spørsmål om 2002 mod Volvo V70 Oceanrace



oceanrace
20/07/15, 23:25
Hei, er ny her i forumet så vet ikke helt hvor ting skal men prøver meg frem :)

Har en del spørsmål om forskjellige ting.
Litt kjapp info om bilen: 2002 mod Volvo V70 Oceanrace 2.0l turbo 180hk (B5204T5) 290.000 km

Kjøpte bilen for noen måneder siden og er mer en fornøyd. DÆVEN førr en bil!! Men det er ikke alt jeg skjønner med den.

- Det er installert GromAudio lydting på hu-803 med en USB kabel stikkende ut, men når jeg kobler denne til telefonen så står det CD ERROR også kan jeg kun velge FM/AM radio, for å løse problemet må jeg ta å koble av og på batteriet, da fikser problemet seg men lar meg fortsatt ikke spille av. Det jeg har tenkt til å gjøre er å kjøpe en aux kabel tilkobling av GromAudio og heller koble den til? vil det funke?

- Automatkassa e på tur å gå og skal byttes. Om jeg da velger å kjøpe Stage1 chiptuning av BSR, hvilken forventet levetid vil jeg da ha av den "nye" kassa? Eller generelt? har hørt at Volvo er "verdens beste" på automatkasser.... Skal ikke trekke tilhenger eller noe med den er bare ute etter litt mer kick i når den spenner i fra.

- Er det noen som har erfaring med sånne "devil eyes" lykter? Hvordan er lysbrytningen på de? Er det like god optikk i de som det er i de orginale som står på?

- Er det forskjellig svart nyanse på interiøret (med dashbord og all plastikk) fra 2000-2005 modeller og 2005-2007? Syntes 2005-2007 er en smule mørkere en tidligere?

- Er det mulig å bytte ratt til R type ratt? Vil det passe? Vil knappene på rattet fungere ( volum, cruise control) ?

- Optiflow filter fra BSR, er det lett å installere? ( skjønte meg ikke helt på instalasjonsveiledninga til BSR)

- Det står på 17" pegs på bilen nå men har litt lyst på 18" eller 19" er dette å anbefale eller skal jeg bare holde meg til 17". Og størrelsen på vinterdekk, kan jeg ha 17/18" på vinterdekk? Syntes nebula felgene tar seg meeget godt ut om vinteren.

- Får også varsel om at SRS airbag må ha service, er dette lett å fjerne? (kom etter jeg tok ut stereoen)

- Er helt ny med dette og bil og lurer på hvilken forsterker og sub dere vil anbefale? maks 7k? Og om det er lett å koble til? Skal jeg koble lydkabelen i framdøra eller bakdøra?

Ja det var vel det jeg kom på i slengen, håpe at jeg ikke poster på feil plass og at jeg får de svarene jeg leter etter :)

cortinaterje
21/07/15, 08:57
Hei, Kansje lettere å få svar på alt om du fordeler spørsmålene ut på flere tråder.

Jeg har byttet automatkasse på min 02 V70. Byttet da til en overhalt kasse i Sverige. Kjører med vogn og henger og fikk en kasse tilpasset det. Har også BSR.
Funker veldig bra og har nå kjørt byttekassa i 3år og 70k

to ting: Kjør aldri med henger og BSR samtidig og bytt olje/oljeflush kassa med minste antydning til misfarging/grums i olja.

Jeg har diesel og det er kansje mer følsomt enn bensin.

jacobsen
21/07/15, 10:11
Har 19" på min S60, og syns det er for stort og ubehagelig å kjøre med. Skal finne meg noen Nebula å sette på dem i stedet.

Morgis
21/07/15, 16:15
Girkasse:
Fremfor å skifte til en brukt girkasse, ville jeg nok heller levert kassen til RATS for overhaling og forsterking.
Disse 4 og 5 trinnskassene er ikke de beste og kombinert med momentsterk dieselmotor blir det underdimensjonert.

Volvo har også ekstra oljekjøler som er mulig å kjøpe, hovedsaklig for biler med tilhengerfeste.

Ratt:
Ja det skal passe, du får også sportsratt som er nesten likt R-rattet.

Subwoofer:
Du får original subwoofer til bilen, som skal ligge under luken i bagasjerommet.
Der ligger også kontaktstykke klar, som du kan hente høynivåsignal fra og remote til evnt uoriginal forsterker.

Lykter:
Ingen uoriginale lykter kan måle seg med originaloptikken.
Har du vurdert originale svinglyslykter? Meget fint lysbilde av disse.

Interiør:
Stemmer at det er forskjellige fargenyanser. Hele senterkonsollen er også modernisert.

SRS:
prøv å koble fra batteriet 10minutt. ligger nok feilkode på srs systemet. Sjekket alle kontakter `?
Få lest ut feilkoder med vida dersom dette ikke fungerer.

oceanrace
21/07/15, 21:04
Tusen takk for svar :)Det er ikke ledningsnett til orginal sub, har sjekket, men skal sjekke EN gang til. mener å ha lest litt rundt at det ikke er alle modeller som har det. Tenke heller på vanlig sub :) Du vet vel ikke om R grill passer ? er det samme passform som den som står på?

TommyG
22/07/15, 01:31
R grill passer ikke, men denne gjør http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1568&Category2ID=1677&List=1&Level=2&ProductID=19572 du finner også på ebay