PDA

Vis full versjon : M46-p i en 240turbo?



volvo2før
18/07/15, 20:18
Siden overdriven ikke holder mål på den orginale m46j kassa, har jeg nå for hånden den forsterkede p-typen fra en 740turbo. Problemet er bare at denne ikke har speedometer uttak som på den gamle j-type kassa. Er det mulig å flytte over den bakerste delen der wireuttaket sitter og over på 740 kassa? Eller er det enklere å heller montere giver i diff og bytte instrumentpanel? Bilen det gjelder er en 240turbo 1982.

turb00le
18/07/15, 20:59
Mener bestemt at du kan ta deler fra J overdriven for å få speedometer i kassa...

volvo2før
18/07/15, 22:49
Mener bestemt at du kan ta deler fra J overdriven for å få speedometer i kassa...
Mener å ha hørt at noen OD enheter ikke passer om hverandre pga forskjellige aksler og spleins. Men om du eller flere kan bekrefte at dette vil gå så er det jo verdt å kjøpe den.:-)

volvo2før
19/07/15, 09:45
Mener bestemt at du kan ta deler fra J overdriven for å få speedometer i kassa...

Vet du evt. hvilke deler jeg må flytte over?

turb00le
19/07/15, 19:34
Mener å ha hørt at noen OD enheter ikke passer om hverandre pga forskjellige aksler og spleins. Men om du eller flere kan bekrefte at dette vil gå så er det jo verdt å kjøpe den.:-)

Det stemmer. Må enten bruke hele m46p kassa eller sette over innmaten i det gamle huset.
Fordel å bruke gamle hus som er i støpejern kontra alu, tåler litt mere før det svikter.
M46P er ikke noe hipphurra det heller, gir seg ved rett over 200 ærlige hk i motoren hvis ikke oljetrykket er shimsa opp.

Jeg tror du bare kan vippe ut pluggen i P overdriven og sette inn delene fra J typen uten å gjøre noe mer.

Morgis
20/07/15, 02:16
Montert M90. Fin kasse.
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2023.html

volvo2før
20/07/15, 10:37
Det stemmer. Må enten bruke hele m46p kassa eller sette over innmaten i det gamle huset.
Fordel å bruke gamle hus som er i støpejern kontra alu, tåler litt mere før det svikter.
M46P er ikke noe hipphurra det heller, gir seg ved rett over 200 ærlige hk i motoren hvis ikke oljetrykket er shimsa opp.

Jeg tror du bare kan vippe ut pluggen i P overdriven og sette inn delene fra J typen uten å gjøre noe mer.

Har sett på P-kassa. Der er det verken hull eller støpt for montering av speedo-wire, så jeg må uansett flytte over huset fra J-kassa. Regner da med at det røde speedometer giret også kan flyttes over?

volvo2før
20/07/15, 10:38
Montert M90. Fin kasse.
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2023.html

M90 hadde vært topp, men da har jeg jo samme problem igjen med speedo-vaier, og i tilleg må jeg bygge om til hydraulisk clutch..

volvo2før
24/07/15, 18:55
Kan herved bekrefte at det går IKKE ann å bytte over deler fra J-type overdrive for å få speedometer uttak på en P-Type M46.. :\ til og med akselen der speedometer-giret skal innpå er større dimensjon enn på J-type kassa, selv om huset det sitter i muligens kunne latt seg brukt om du bytter lagrene. Hvordan er det da å kunne bygge om til el-speedo isteden?