PDA

Vis full versjon : V70 2007 - Coilover / justerbart senkesett



aarnes
16/07/15, 21:31
Jeg vurderer om jeg skal sette på noe justerbart på bilen min, men det er så lenge siden jeg holdt på med sånt at jeg har glemt alt.

Hva anbefaller folket?

Ser at KW V1 er mye brukt, decent pris på det og..

Ser også ut som de fleste kun er justerbare foran, og ikke bak, med mindre det er awd?

Just for fun fant jeg et sett fra TA-Technix - til den nette sum av 2508kr (!)
http://www.billige-senkesett.no/shop/ta-technix-coilover-volvo-12809p.html

Mest sannsynlig er det bare noe drit, men til den prisen er man fristet til å prøve..

Jeg har også nivåreg bak, men det er vel ikke noe å ta hensyn til om jeg kjøper komplett kit (demper + fjør) ?

De av dere som har V70N med justerbart, post gjerne bilder samt info om hvilket sett som er påmontert :-)

Jakke
17/07/15, 03:47
Jeg tenker alltid at et sett til en høyere pris betaler seg selv når man kan justere høyde og stivhet overalt som man ønsker uten å bli plaga med noe.

Men så har jeg AWD, og det eneste alternativet mitt er jo KW Variant 2...

aarnes
17/07/15, 07:34
Jeg tenker alltid at et sett til en høyere pris betaler seg selv når man kan justere høyde og stivhet overalt som man ønsker uten å bli plaga med noe.

Men så har jeg AWD, og det eneste alternativet mitt er jo KW Variant 2...

Enig.
Leste litt mer om technix-settet, gidder ikke å kjøpe det.
Tenker at det blir KW V1 hvis det blir noe

Marius
17/07/15, 12:07
jeg hadde kjøpt Kw.
men ikke handlet de ifra senk.no

aarnes
17/07/15, 12:11
Ikke det nei, fordi?
Jeg gidder ikke betale mer enn nødvendig, billig-senkesett.no tar jo ca 7000kr for komplett KW V1

Marius
17/07/15, 17:51
de gir deg en leveringstid og så tar det dobbelt så lang tid

aarnes
17/07/15, 19:30
de gir deg en leveringstid og så tar det dobbelt så lang tid

Skjønner, ser hva det blir til

aarnes
17/07/15, 19:55
Neste spørsmål, hvor får man tak i KW1 til V70 i Norge?
Finner ingen som har det, ihvertfall ikke nettbutikker

Marius
17/07/15, 20:43
snakk med Per. han kjøpte jo v1 til sin og ble jo ikke fornøyd pga manglende høydejustering bak på v1 settet

Danvik
18/07/15, 13:57
TA-Technix leverer ikke til V70. Sjekket opp med nettstedet, og er disse de selger. men skruvat.no er litt dyrere he he.

http://www.skruvat.no/Coilovers-P431536.aspx

MXV1104 er varenummeret

A.Finstad
12/09/15, 22:08
Vet ikke om du har funnet noe enda Joachim, men BC Racing skal være høydejusterbart bak også det ble bekrefta av BC når jeg sendte mail til dem i sommer. Desverre ikke tuv godkjent, men det er få sett som er godkjent for mye/pen senking. Har selv Eibach fjører på min å de senker mellom 30-40mm å det er ikke nok så det blir BC Racing neste sommer.

850SlEEPER
14/09/15, 01:12
Har BC på S60n min. Vet ikke åssen det er på v70, men måtte vertfall ta av den justeringsmekanismen bak for å få det passe lavt. Men syntes fortsatt ikke det er lavt nok. Men ellers et bra sett.


Sent from my iPhone using Tapatalk