PDA

Vis full versjon : vann i olja på 940 t5 motor



johnjo
16/07/15, 19:28
har en mistanke på at at toppakningen på motoren er gåent,siden det kommer beige brun farge ut av veivhusventilasjonen,sier vel at det kommer vann i olja.så da skal jeg bytte toppakning,men tenkte på å sette på en litt bedre pakning.har hørt at man kan sette på s60r toppakning,og at det to forskjellige størrelser på dem,hvilken størrelse skal jeg ha og fra hvilken åsrmodell skal den pakningen være i fra?

håper på raskt svar:)

Terje1
16/07/15, 19:52
har en mistanke på at at toppakningen på motoren er gåent,siden det kommer beige brun farge ut av veivhusventilasjonen,sier vel at det kommer vann i olja.så da skal jeg bytte toppakning,men tenkte på å sette på en litt bedre pakning.har hørt at man kan sette på s60r toppakning,og at det to forskjellige størrelser på dem,hvilken størrelse skal jeg ha og fra hvilken åsrmodell skal den pakningen være i fra?

håper på raskt svar:)

S60r pakningen er vel for 83mm borring,hva har din motor?

Det finnes slik flerlags stålpakning for 81mm borring også,kl racing selger disse og koster rundt en 500 lapp++

johnjo
16/07/15, 19:58
litt usikker hva min motor har,motorkoden er b5234t,motoren er fra en 850 t5 litt usikker om den er fra 95 eller 96 modell.

Terje1
16/07/15, 20:02
litt usikker hva min motor har,motorkoden er b5234t,motoren er fra en 850 t5 litt usikker om den er fra 95 eller 96 modell.


81mm borring

gswede
18/07/15, 10:13
Det må være den vageste grunnen til toppakningsbytte siden tidenes morgen. Gugga som kommer ut av veiventilasjon er beige og brun. Hvorfor, fordi kondens i olja blir kokt når oljen blir varm, når vann koker stiger trykket som følge av at volumet øker og denne dampen kommer ut og kondenserer på vei gjennom veivhusvent og ptc.

Dette er spesielt merkbart på vinteren og mye småkjøring, melke på peilepinnen.. Det samme skjer seff på sommeren men i noe mindre grad.

Å bytte toppakning bare fordi det kommer, som det skal, gugge ut veivhusvent, uten mer nyansert analyse av motoren betyr ett av følgende. A. Du har for mye penger B. Du er bilhypokonder C. Du er på bærtur

850GLTsilver
25/07/15, 18:44
Vil nok oppleve at det fortsatt er vann i olja etter dette pakningsbyttet ja.