PDA

Vis full versjon : 180.000 Service



Lassman
15/07/15, 05:56
Hei.

Har fått pris fra lokal Bilia på 180k service, som kommer på 4929,-.
Regreim ble tatt på 160k, så det som er listet er drivstofffilter, luftfilter, kupéfilter, olje+filter og oppdatering av SW. Det jeg lurer på er om dette er en OK pris? Mener jeg aldri har betalt så mye på "små" servicer samme sted tidligere. De regner også 2,5 times jobb på dette.. Virker det reelt?

Håper noen har erfaring å dele [emoji2]

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

bartekinator
15/07/15, 20:46
2,5 T jobb hos bilia koster sikkert ca. 4000kr... Så til bilia pris er ok, men den service kan du ta hos f.eks. Mekonomen i Kverneland bil alna mye billigere tror jeg...
Realistisk arbeitstid for service er ca 1-1,5 time

Sendt fra iPhone via Tapatalk

MadAss
19/07/15, 11:22
Jeg hadde ikke ville fått utført et 180' km service hos mekonomen som ikke tar mer enn 1 time!

2,5 timer er ganske realistisk med intervalltillegg med skifte av dieselfilter og luftfilter. Normalt sett blir også bla hjulene demontert og bremser kontrollert for heng. Dette blir sjelden gjort på disse billigverkstedene som skal være så kjappe og billige. Som regel blir ikke kupefilteret skiftet heller, for å få prisen lavere.

At en standardservice tar 1 -1,5 timer ja, men ikke 180' km servicen.

sekse
19/07/15, 11:26
Sist jeg hadde R'n på service hos Volvo ble ikke hjul tatt av for å sjekke noe som helst. Trodde det var en selvfølge men det var det altså ikke.

MadAss
19/07/15, 11:34
Skal være det. Iallefall om det var på Minde du var

sekse
19/07/15, 11:42
Skal være det. Iallefall om det var på Minde du var

200.000km service, Frydenbø i Kjøkkelvik.

bartekinator
19/07/15, 19:01
Jeg hadde ikke ville fått utført et 180' km service hos mekonomen som ikke tar mer enn 1 time!

2,5 timer er ganske realistisk med intervalltillegg med skifte av dieselfilter og luftfilter. Normalt sett blir også bla hjulene demontert og bremser kontrollert for heng. Dette blir sjelden gjort på disse billigverkstedene som skal være så kjappe og billige. Som regel blir ikke kupefilteret skiftet heller, for å få prisen lavere.

At en standardservice tar 1 -1,5 timer ja, men ikke 180' km servicen.

Jeg jobber med servicer daglig på HONDA merkeverksted... Lengste realistisk tid for storste service (hver 60000km) er 1.5-2 T. Med bremseregnjøring og d.filter, gearolje, cardang olje osv... hvis mekaniker has minst 3års erfaring., og på arbeitsordre står nesten 4 T, uansett hvor lenge erfaring mekaniker har


Sendt fra iPhone via Tapatalk