PDA

Vis full versjon : defekt nøkkel?



sandal
15/07/15, 01:46
har en v70 d5 2006 modell! som eg av og til får problem og få start på... fjæren i nøkkelen er ødelagt. av og til så vil den ikke starte tenning og alt slår seg på men kommer bare et klikk. prød og snu nøkkel og alt... men etter en stund og prøvd og få start på den så kommer den.. ka kan være gale?

holter
15/07/15, 13:47
Hei. fjæren i nøkkelen har ingenting med start av bilen og gjøre -da skulle ikke min bil startet heller og har vært slik siste 2 år . Nye nøkkelhus får en kjøpt på volvo eller på nett - da er det bare og flytte over databrikken som sitter ved batteriet i nøkkelen. Men derimot dårlig kontakt et sted fra tenningslås og til starter har du sikkert -eller en starter som begynner og bli dårlig .Men hadde startet med og sjekke batteriet i bilen om kablene der sitter skikkelig eller om det er irr på dem .

aarnes
15/07/15, 21:15
Hvis det er problemer med nøkkelen din vil du få info i kjørecomputer om at startsperre har blokkert.
hvis det bare klikker kan det være starteren din, du skriver ikke noe om kmstand på bilen, men det har vært byttet noen startere etterhvert som de får noen meter på tellern

FroBe
15/07/15, 21:21
Jeg hadde netttopp problemer med å starte. Tenning var ok, men startmotoren slo ikke inn.
Problemet mitt var dårlig kontakt på styringen til startmotoren:
http://forum.vccn.no/showthread.php?43229-problemer-med-startmotor&p=954829#post954829
Litt rens og oppstramming av kabelsko løste problemet for meg.

sandal
16/07/15, 04:18
Hvis det er problemer med nøkkelen din vil du få info i kjørecomputer om at startsperre har blokkert.
hvis det bare klikker kan det være starteren din, du skriver ikke noe om kmstand på bilen, men det har vært byttet noen startere etterhvert som de får noen meter på tellern

Km stand 204.000

sandal
16/07/15, 04:18
okei! men prøver det i morgen og satser på det beste (Y)

TommyG
16/07/15, 08:51
Nye nøkkelhus får en kjøpt på volvo eller på nett - da er det bare og flytte over databrikken som sitter ved batteriet i nøkkelen.

Noen som har artikkelnr og evt pris? Ingen av mine holder seg sammenfoldet lengre

sandal
19/07/15, 01:51
Jeg hadde netttopp problemer med å starte. Tenning var ok, men startmotoren slo ikke inn.
Problemet mitt var dårlig kontakt på styringen til startmotoren:
http://forum.vccn.no/showthread.php?43229-problemer-med-startmotor&p=954829#post954829
Litt rens og oppstramming av kabelsko løste problemet for meg.

dette funker for meg også har ikke hatt det problemet på 2 dager no! :D tusen takk!! :D