PDA

Vis full versjon : 180.000 service



Lassman
14/07/15, 23:21
Hei.

Har fått pris fra lokal Bilia på 180k service, som kommer på 4929,-.
Regreim ble tatt på 160k, så det som er listet er drivstofffilter, luftfilter, kupéfilter, olje+filter og oppdatering av SW. Det jeg lurer på er om dette er en OK pris? Mener jeg aldri har betalt så mye på "små" servicer samme sted tidligere. De regner også 2,5 times jobb på dette.. Virker det reelt?

Håper noen har erfaring å dele [emoji2]

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Stig-Arne
15/07/15, 07:37
Tror nå egentlig det er en OK pris.
Nå vet jeg ikke hvilken bil du har, men her er nå noen tall i alle fall:

Dieselfilteret trekker jo avgårde en 6-700 kr som en ren del
Kupefiler koster også rundt 5-600 kr.
Motoroljen koster vel 200 kr/liter +, det vil si rundt 1200 kr bare i olje, da er du oppe i 2200 kr bare der.r
Med ca 1000 kr timen, så er du oppe i 2500 k i arbeidspenger.
Da ender du opp på 4700 kr
Tall tatt litt ut av løse luften her, men det er omtrentlige priser

Betalte på min XC70 i sommer 2800 kr, da var det uten olje, da jeg ordnet denne billigere selv, men det var en mellomservice, altså uten diesel og luftfitler

Så synes du har fått en reell pris på den service.
Ett tips er jo å be om tilbud når du ber om service, da skal du få ett oppsett over de forskjellige tingene, hvor det også står spesifisert hva de enkelte tingene koster.

Lassman
15/07/15, 07:41
Takk for svar. Bilen er en 05 V70 D5.
Har fått et tilbud med pris på de forskjellige jobbene og deler, men bare lurte på om denne totalen var "normal".

Jeg trodde i utgangspunktet at 180k var olje og filter service eller hva. Man skal kalle det. Men da antar jeg det er en grei pris.

Er det nødvendig å oppdatere SW på hver service egentlig? Det er kanskje ikke en stor kostnad i det store og det hele heller?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

degocostly
15/07/15, 10:53
Betalte noe det samme hos merkeverksted på min 05 D5 også, så det er sikkert en normal pris. Kan sjekke om jeg finner kvitteringen med hva som ble gjort

MadAss
15/07/15, 19:11
Takk for svar. Bilen er en 05 V70 D5.
Har fått et tilbud med pris på de forskjellige jobbene og deler, men bare lurte på om denne totalen var "normal".

Jeg trodde i utgangspunktet at 180k var olje og filter service eller hva. Man skal kalle det. Men da antar jeg det er en grei pris.

Er det nødvendig å oppdatere SW på hver service egentlig? Det er kanskje ikke en stor kostnad i det store og det hele heller?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Oppdateringa er inkludert i servicen. I tillegg vil du med denne få 1 års gratis veihjelp og 5 dagers gratis leiebil dersom du får driftsproblemer.

degocostly
15/07/15, 21:02
Får man 5 dagers leiebil ved å ta service hos Volvo? Det har jeg aldri fått med meg :p

MadAss
19/07/15, 11:15
Dersom du får motorstopp eller andre problemer som gjør at bilen ikke kjørbar, så får man gratis berging til nærmeste volvoverksted, og inntil 5 dagers gratis leiebil under reparasjon av bilen.

Dette gjelder inntil et år fra service dato.

Heter Service 2.0