PDA

Vis full versjon : Ekstralys xc70



utklev
14/07/15, 09:18
God sommer alle sammen!:cool: Jeg syns det er litt dårlig fultlys på XC70`n vurderer og montere ekstralys, usikker på om jeg skal kjøpe 1000m og montere eller LEDbar. noen som har noe erfaringer,bilder etc de vil dele? har sett noen (spes svenske biler) har bøyle forran, noen som har tips på hvor man kan kjøpe sånn til en ok pris og som den ikke er laget av papp liksom :-P

Jimbojama
16/07/15, 22:19
5145
Har Hella Jumbo 320FF på min. Fornøyd med lyset, men jeg har også et xenonsett liggende som antagelig blir montert iløpet av sommeren. Vil tro det gjør underverker. =p
De er montert på en standard enkel brakett fra Biltema som er skrudd fast i fanger med lange skruer for å feste i hele fangeren, og ikke bare den ytterste kåpa.
På ønskelista derimot står bøyle fra Qpax, men det får bli etter EU i 2016.

utklev
17/07/15, 07:51
det så ikke dumt ut det altså! vet liksom ikke om jeg skal ha 1000m sånn som du har på din eller led bar i hullet inn til radiator. Eneste som er helt sikkert er at jeg vil ha bedre lys :-P og Qpax har masse fint så jeg :-P hehe.

Jimbojama
18/07/15, 08:21
Jeg vurderte også ledbar i hullet som du sier, men synes det blir for lav montering.
Når Qpax bøyla skal monteres har jeg lurt litt på å sette på Rigid D2 HD, men det blir jo fortsatt montering på bøyle, og ikke ned i hullet. Mye av poenget med ekstralys forsvinner jo hvis man monterer de så lavt.

LaNo91
18/07/15, 08:58
Enig med Jimbojama. Monterer du for lavt lyser du opp område som er for nærme, og ender kunn med å blende deg selv.
Optimal montering av langlys er på taket uten at du lyser på panseret, det tror jeg desverre ikke går på xc70, og vil heller ikke så noe pent ut, så jeg går å sparer til Q-pax, som forøvrig er veldig (!) dyrt :S

mrstfu
18/07/15, 11:40
Ikke noe problem å montere LEDbar på taket, om du er villig til å ofre en av stativene som går på tvers av railen og montere den greit bakpå bilen, så får du null lys på panseret. Deretter handler det mer om optikken i LEDbaren enn om plassering.

locked
18/07/15, 20:15
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/07/1041.jpg
Desse hadde eg montert på bilen min, vurdert å selge dei då dei ikkje blir brukt. Q-pax bar og 3xHella Rallye 3000 med parklys som er xenonkonvertert med 55W 4300k. Heilt "OK" lys :-)

-Jørn-
19/07/15, 17:59
Locked: var den bøyla grei å montere?..tenker på å treffe hullene som skal bores frem

locked
19/07/15, 20:24
Locked: var den bøyla grei å montere?..tenker på å treffe hullene som skal bores fremDet er ingen hol å treffe, du borar inn i stålbjelken som er der og gjengar hola. Ganske kurant.

-Jørn-
20/07/15, 22:15
Ok,brukte du det spesialboret som Volvo selger? Vil minnes jeg leste i en anvisning en gang man skulle måle seg fram iflg anvisningen til ferdiboret og gjengede fester i bjelken bak støtfanger plastikken??

konso
20/07/15, 22:37
Skruene i den originale monteringssatsen for ekstra fjernlys, er trekantet i starten slik at den gjenger selv.