PDA

Vis full versjon : Godkjenning av motorbytte 1991 volvo 240.



EOB230racing
12/07/15, 15:47
hei,

noen som kan gi en spesifikk liste over hva man må gjøre for å få godkjent motorbytte? her er det snakk om en Volvo 240 GL 91 mod B230F til B230FK/T. Jeg lurer i hovedsak på alt som har med dokumentasjon og gjøre, hva har folk gjort i forhold til eksos? må hele motoren være 100% original med luftfilterboks osv.? skjønner at effekt ikke må overstige 220 hk og 280 nm med ventilerte skiver osv.


Har kikket litt på vegvesen.no men det eneste jeg klare og finne der er om amatørbygg. det står også at det koster 6000,- og sende søknad???

på forhånd takk! :D

Marius Nilssen
12/07/15, 19:33
Send søknad, det er gratis så ikke noen grunn til å ikke gjøre det. Motor trenger ikke være 100% original så lenge du ikke setter på noe
som øker effekt. Når du skal godkjenne bil tar du med søknad om bytte, svaret, kvittering på motor og helst noe dokumentasjon på hvilken bil den er fra
og Volvos papirer på hva du får godkjent i 200 serien.
http://www.v8volvo.se/mekartips/volvo/Filer%20%C3%B6vrigt/Godkjente%20Produktendringer.pdf
Nevn alt du skal gjøre i søknaden og skriv den skikkelig så er du nesten garantert et positivt svar, og hvis ikke så klager du :)
Angående eksos ville jeg holdt det originalt til godkjenninga og eventuelt gjøre noe med den senere, vegvesenet pleier å være negative hvis du vil endre
eksos på bil som kom etter katalysatorkravet av en eller annen grunn.
Jeg fikk positivt svar på min søknad om FK motor med 16v topp, hjemmelaga eksosmanifold og 3'' eksos. Original 8v er null problem. :D

egil
15/07/15, 21:49
Må ha skiltnr på bil motor kommer fra. Eksos kan du bruke i 3" JT med kat evnt. Dersom krav om det. Teknisk info på motor. (Slagvolum osv.) Utskrift fra Autodata evnt. Ellers det andre som han over skriver. Viktigt at alt er utført pent å pynteligt,det liker dei;) Ellers blir det tatt bilder av motor,drivlinje + div( tok 25 bilder av min). ved kontrollen som kan fremvises hvist du blir stoppet i ettertid.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Marius Nilssen
15/07/15, 21:54
Ville hatt dokumentsjon på hvor motor er fra hvis du får tak i det ja.
Jeg skrev i min søknad at jeg kjøpte blokka av privatperson og kun har kvittering
på hvor mye den kosta. Det skulle gå greit men er ikke alle som er så snille.

EOB230racing
23/07/15, 15:03
Søknad sendt, bare og vente spent på svar :D

tharald
24/07/15, 18:29
heisann, har du E-post addressa du sendte søknaden til ?
evnt, om du har 1 mal eller bilde du brukte å skrive etter, er litt usikker hvordan eg skal legga da fram i søknaden om motorbytte :P

EOB230racing
24/07/15, 22:38
Hei,

om du har en epostadresse så kan jeg sende hele søknadskjemaet til deg, der står epostadresser og alt.

tharald
24/07/15, 22:43
mange takk! :)

E-post: tharaldhh@hotmail.com